۱۰ تئوری جالب و عجیب سریال Westworld [قسمت اول]

ما اکنون در نیمه فصل اول سریال دنیای غرب هستیم و پرسش‌ها و نظریه‌های زیادی مطرح شده‌اند

ما اکنون در نیمه فصل اول سریال دنیای غرب هستیم و پرسش‌ها و نظریه‌های زیادی مطرح شده‌اند... آیا ما چیزی را می‌بینیم که تصور می‌کنیم؟ آیا ما به سمت اشعار حماسی راهنمایی می‌شویم؟ به‌طور قطع جواب همه‌ی این سوالات مثبت خواهد بود. ده‌ها تئوری نخ‌نما شده راجع به سریال وست ورد (westworld) در اینترنت وجود دارد و ما آن‌ها را در 10 تئوری که معمولا بیشتر مورد سوال قرار می‌گیرند در زیر خلاصه کرده‌ایم پس در ادامه با بنیتا همراه باشید.

 

آیا سریال وست ورد در واقع در چند خط زمانی مختلف به ما نشان داده می‌شود یا خیر؟ 

خط زمانی وست ورد

مادر تمام نظریه‌های وست ورد و یکی از آن‌هایی است که هنگامی‌که دنبالش می‌کنید به نظر درست می‌آید: وست ورد ویرایش هوشمندانه‌ای، برای پنهان کردن این واقعیت است که همه آنچه ما می‌بینیم در همان لحظه اتفاق افتاده است. سوال بعدی؛ چند خط زمانی وجود دارد؟ عده‌ای می‌گویند دو تا: ماجراجوئی دولاریس و ویلیام، در این سناریو با توجه به دهه‌ای که داستان اتفاق افتاده، (30 سال یا بیشتر) و دوم: قبل از جستجوی مرد سیاه‌پوش برای پیدا کردن ماز (Maze). شواهد و مدارک برای این مسئله، نگاهی اجمالی به تنوع و تفاوت در صحنه‌های مربوط به ویلیام و مرد سیاه‌پوش (Man In Black) است؛ و این حقیقت که ویلیام در جایی مورد اصابت گلوله قرار گرفته به این نکته اشاره دارد که او قبل از اینکه پروتکل‌های ایمنی پیشرفت کنند مشغول بازی بوده است.

عده دیگری معتقدند خط زمانی سومی نیز وجود دارد آنجا که برنارد از مکالمات محرمانه خودش با دولاریس (Dolores) در بیرون پارک پرده برمی‌دارد. دلایل ما را در زیر ببینید. این احتمال وجود دارد که این اتفاقات حتی قبل از آمدن ویلیام رخ داده، پنج سال یا کمی دیرتر.

 

آیا بیش از یک دولاریس در وست ورد وجود دارد و خیر

وست ورد عجیب

بازیگر نقش دولاریس، «ایوان ریپل وود» است؛ دختر زیبای مزرعه داری در مرکز لایه‌های رمزآلود. نظریه جدول زمانی یک توضیح شسته رفته برای این وضعیت است؛ اما برخی معتقدند که پرش‌های او به محیط اطراف ثابت می‌کند که بیشتر از یک دولاریس وجود دارد. هیچ دلیلی وجود ندارد که چرا میزبان‌ها (آدم مکانیکی) در پارک نمی‌توانند مانند ترمیناتور زیاد شوند و دقیقا مشخص نیست دولاریس چگونه بدون اینکه کسی متوجه ملاقات او با برنارد شود از پارک بیرون آمده است. آیا دولاریس‌های متعددی در سناریو وجود دارد؟ اما همان‌گونه که گفتیم ما بیشتر تمایل داریم باور کنیم که ملاقات با برنارد خیلی نزدیک‌تر از هر چیز دیگری اتفاق افتاده بنابراین فقط یک دولاریس وجود دارد.

 

مرد سیاه‌پوش چه کسی است

شخصیتهای وست ورد

«اد هاریس» مرد تفنگداری که مرموز مانده است. به حدی که ما حتی نام او را نمی‌دانیم. گفته شده که 30 سال قبل به پارک وست ورد آمده و به گفته کارمندان او اختیار تام داشته که هرکجا دوست دارد برود و هر کاری که می‌خواهد انجام بدهد؛ جالب است که اشاره مختصری هم به این مسئله شده که او در دنیای واقعی فردی نیکوکار بوده و کارهای بزرگی انجام داده است؛ اما تئوری هسته یکی دیگر از تئوری‌های بزرگ درباره خط زمانی این سریال، این است که مرد سیاه‌پوش، قدیمی‌تر از ویلیام (مردی با چشمان آبی مانند هریس) است. صحنه‌هایی که ما از ویلیام می‌بینیم اولین صحنه‌های ورود او به پارک و موفقیت‌های تدریجی او است و صحنه‌های مربوط به مرد سیاه‌پوش در دهه‌های بعدی است.

قوی‌ترین شواهد برای آمدن شخصیت لارنس با بازی «کلیفتون کالینز جونیور» در اپیزود 5 وجود دارد. لارنس ملاقاتی با پایانی خونین با مرد سیاه‌پوش داشت و پس از آن فقط حضور کوتاهی در داستان ویلیام داشت. اکنون او به‌وسیله کارمندان پارک تعمیر شده و به نقطه شروع داستان بازگردانده شده یا اینکه کپی دیگری از او وجود داشته است؛ اما مرد سیاه‌پوش ادعا می‌کند که او سال‌هاست لاروس را می‌شناسد در حالی که ما در صحنه‌های مربوط به ملاقات با ویلیام درمی‌یابیم که آن‌ها بار اولی است که یکدیگر را می‌بینند.

اگر همه این‌ها درست باشد، تنها زمان به ما خواهد گفت که رمز تبدیل کلاه سفید ویلیام به کلاه سیاه (black-hatted) چه خواهد بود. دولاریس در هر دو این سناریوها وجود دارد. اگر ما تئوری تفاوت خط زمان را بپذیریم پس پیر نشدن او هم مهم نیست، چون که او مصنوعی است؛ اما اینجا این سوال مطرح می‌شود که پس چرا او در سناریو ویلیام دچار تغییرات احساسی می‌شود. در پشت برنامه‌ریزی خودکار او در داستان مرد تاریکی، حلقه‌های حافظه‌اش پاک می‌شود. این نکات در آینده تاریک دوران ویلیام و دولاریس باعث می‌شود که شما ابتدا به ستایش بپردازید و سپس به عقب برگردید.

 

آیا برخی از انسان‌های وست ورد میزبان‌های واقعی هستند یا خیر

سریال ویت ورد

به احتمال قریب به یقین بله. برای سریالی مانند وست ورد که در آن انسان‌ها و شبه انسان‌هایی که آدم اهنی (cyborgs) بنظر می‌آیند فضای مشابهی را به اشتراک می‌گذارند؛ اینکه شخصیت‌های عجیب و غریب همه آن کس و یا چیزی که ما فکر می‌کنیم نیستند. در هفته‌های اخیر مردم بر روی این مسئله که اصلا هیچ‌کدام از آن‌ها انسان نیستند تاکید داشته‌اند. مسلما تنها چیزی که عملکرد سه ماهه سیمون را توضیح می‌دهد این است که او بد عمل کرده است؛ اما تئوری هر نفر یک ربات را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. در اینجا شواهد بسیاری از بازیگران وجود دارد که نشان می‌دهد آن‌ها واقعا یک انسان واقعی هستند.

 

 می‌توانید یک سری به "تصاویری کمتر دیده شده از آرشیوهای والت دیزنی" بزنید.

 

  

 

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر