ده نفر از محبوب‌ترین هنرپیشه‌های زن سری فیلم‌های جیمز باند: در گذشته و اکنون [قسمت اول]

هم‌زمان با برپایی جشن پنجاهمین سالگرد سری فیلم‌های مامور ۰۰۷، بد نیست نگاهی به معروف‌ترین زنان این سری فیلم‌ها بیندازیم. در ادامه با بنیتا همراه باشید.

هم‌زمان با برپایی جشن پنجاهمین سالگرد سری فیلم‌های مامور 007، بد نیست نگاهی به معروف‌ترین زنان این سری فیلم‌ها بیندازیم. در ادامه با بنیتا همراه باشید.

اورسلا آندرس

هنرپیشه‌های زن سری فیلم‌های جیمز باند

سن در هنگام نقش‌آفرینی: 26 سال

سن کنونی: 76 سال

اورسلا آندرس مو طلایی و حیرت انگیز اولین (و همین‌طور قدیمی‌ترین) بازیگر زن فیلم باند (Bond) با نام دکتر نو (Dr. No) در سال 1962 بود. بدون شک همه‌ی ما سکانس کنار دریای این هنرپیشه‌ی سوئیسی و بسیار زیبا در نقش «هانی رایدر» را به خاطر داریم. سکانسی که او آرام آرام از آب بیرون می‌آید در حالی که لباس شنای سفید و بسیار جذابی بر تن دارد (این لباس شنای دو تکه در یک حراجی در سال 2001 به قیمت 60000 دلار به فروش رسید).

اکنون و در سن 76 سالگی او همچنان به زیبایی گذشته است و سلامتی خود را با انجام کارهایی نظیر شنا، دویدن و حتی برقراری رابطه‌ی عاشقانه در طی این سال‌ها حفظ کرده است. (او باور دارد که کارها کمک می‌کند مردم سرحال‌تر و بهتر به نظر برسند.)

اورسلا تمام تمرینات مورد نیاز را در زندگی روزمره‌ی خود گنجانده است؛ مثلا دویدن را به پیاده روی ساده ترجیح می‌دهد. «هر روز برای من بسیار کوتاه است.» این جمله‌ای است که به دیگران می‌گوید.

اونور بلکمن

هنرپیشه‌های زن سری فیلم‌های جیمز باند

سن در هنگام نقش‌آفرینی: 37 سال

سن کنونی: 87 سال

اونور بلکمن در نقش «پوسی گالور» رقیب بسیار سرسختی برای جیمز باند در فیلم پنجه طلایی (Goldfinger)، سال 1964 بود. او از نظر سنی بزرگ‌ترین دختری بود که در این سری فیلم‌ها به ایفای نقش پرداخته است. به هرحال زیبایی و جذابیت «اونور» از گذشته تا کنون نظر همه را به خود جلب کرده است.

در سال 2008 بلکمن به روزنامه‌ی (daily mail) انگلستان اعلام کرد که برای جوان ماندن، به صورت هفتگی به سالن‌های ماساژ می‌رود. این باعث می‌شود که بیشتر احساس سلامتی و سرزندگی داشته باشد. او همچنین علاوهب ر مطالعه روزانه نیم ساعت به انجام تمرینات مربوط به شکم و پشت و ده دقیقه دوچرخه سواری می‌پردازد.

در یک برنامه‌ی تلویزیونی با نام (loose women) از «اونور» پرسیده می‌شود که آیا لاغر نگه داشتن اندامش در حین فیلم برداری مامور 007 سخت بوده است یا نه؟ وی در جواب آن‌ها می‌گوید: «تا جایی که به خاطر دارم این موضوع هیچ وقت برای من نگران کننده نبود. چرا که به هر میزانی که می‌خواستم غذا می‌خوردم و اصلا به وزنم اضافه نمی‌شد. البته این موضوع الان کمی فرق کرده است.»

جین سیمور

هنرپیشه‌های زن سری فیلم‌های جیمز باند

سن در زمان نقش‌آفرینی: 22 سال

سن کنونی: 61 سال

جین سیمور تنها 22 سال داشت که با بازی بسیار خیره کننده‌اش در فیلم زندگی کن و بگذار بمیرد (Live and Let Die)، سال 1973، پیشرفت هنری چشم گیری را از آن خود کرد. بعدها این دختر کم سن و سال توانست زندگی هنری بسیار موفقی داشته باشد. او توانست یک جایزه‌ی اِمی (Emmy)، دو گولدن گلوب و همین‌طور یک ستاره طلایی در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود را به خود اختصاص دهد.

این بالرین سابق در 61 سالگی توانست اندام خود را با ورزش‌هایی نظیر گلف، تنیس و پیلاتس (Pilates) خوش‌فرم و جذاب نگه دارد؛ اما او راجع به اندام خود بیش از حد حساسیت به خرج نمی‌دهد. با این حال نباید انتظار داشته باشیم که دست از داشتن فعالیت بکشد. جین در شبکه تلویزیونی لایف تایم (Lifetime) به بیان این موضوع پرداخته است: «من اصرار زیادی به دویدن، داشتن مربی ورزشی شخصی و هیچ‌چیزی ندارم اما از چهل سالگی به بعد مهم هست که از سلامتمان به خصوص در دوران یائسگی مواظبت کنیم. بسیاری از مردم از اینکه بدنشان روی فرم باشد دست می‌کشند؛ اما من تا زمانی که بمیرم می‌خواهم در بهترین سطح از سلامت جسمانی باشم».

مائود آدامز

هنرپیشه‌های زن سری فیلم‌های جیمز باند

سن در هنگام ایفای نقش: 29 سال

سن کنونی: 67 سال

سوپر مدل سابق، مائود آدامز چنان در نقشش خوب ظاهر شد که توانست در دو قسمت از این فیلم‌ها حضور داشته باشد او قطعا یکی از مشهورترین زنان سری فیلم‌های جیمز باند است که ابتدا در فیلم مردی با تپانچه‌ی طلایی (The Man with the Golden Gun)، سال 1974، در نقش «آندریا آندرس» و سپس به عنوان نقش اصلی زن در فیلم اختاپوسی (Octopussy)، سال 1983، به ایفای نقش پرداخت.

در آن هنگام، آدامز با انجام دادن ورزش پیلاتس به مربی‌گری «واندا بوویر» توانست اندام خود را خوش‌فرم و سالم نگه دارد. این هنرپیشه‌ی جذاب سوئیسی همچنین با متخصص ائروبیک و فیتنس هالیوودی، «کن آلان» همکاری داشته است.

کن آلان در مصاحبه‌ای با (deseret news) گفته که: «مائود نه تنها بسیار باهوش است بلکه جزو آن دسته افراد خوش‌شانسی است که می‌تواند به میزان زیادی غذا بخورد بدون آن که مشکل اضافه وزن پیدا کند. می‌توان گفت که اندام او از نظر فیزیکی بدون نقص است.»

باربارا بچ

هنرپیشه‌های زن سری فیلم‌های جیمز باند

سن در هنگام بازی: 30 سال

سن کنونی: 65 سال

باربارا بچ، یک سوپر مدل بین‌المللی بود که سال 1977 با بازی در فیلم جاسوسی که من را دوست داشت (The Spy Who Loved Me)، تصویرش بارها و بارها در صفحات مجله‌ی (playboy) به چاپ رسید. این هنرپیشه که زیبایی خیره‌کننده‌ای داشت، از دهه‌ی هشتاد به بعد زیاد به ایفای نقش نپرداخت و سرانجام با رینگو استار، عضو گروه موسیقی بسیار محبوب بیتلز (Beatles)، ازدواج کرد. به نظر می‌رسد این دو علاقه‌ی زیادی به باغبانی در کنار یکدیگر دارند.

آقای استار در روزنامه‌ی (Liverpool daily) گفته که «ما گیاه خوار هستیم و میوه و سبزیجات را خودمان پرورش می‌دهیم و در واقع هشتاد درصد خورد و خوراکمان از محصولات باغ خودمان است.» اگر این راز جوان ماندن باربار است پس ما هم این روش را تایید می‌کنیم چرا که ظاهر او بسیار جوان‌تر از سنش نشان می‌دهد.

فامکه یانسن

هنرپیشه‌های زن سری فیلم‌های جیمز باند

سن در زمان ایفای نقش: 31 سال

سن کنونی: 47 سال

فامکه یانسن مدل سابق و هنرپیشه، در اصل زاده‌ی هلند است و سال 1995 نقش یک قاتل تبهکار را در فیلم چشم طلایی بازی کرد. او از آن پس نیز با بازی در فیلم (X-Men) به درخشش خود ادامه داد.

یانسن بدن خود را با فعالیت‌هایی نظیر پیاده‌روی طولانی و اسپینینگ (شاخه‌ای مهیج از ورزش ایروبیک) و همچنین تمایل به گیاه‌خواری، سالم و خوش ترکیب نگه می‌دارد. جای هیچ شکی نیست که زیبایی شگفت‌آور او حاصل از اندام منحنی شکل در حین میان‌سالی است. فامکه در مصاحبه‌ای که با مجله‌ی ایتالیایی (Italian vogue) داشته می‌گوید: «دیگر زمان آن رسیده است که زیبایی را فقط در اندام‌های بسیار لاغر نبینیم. من همیشه زنانی را که با هیکل منحنی شکل خود کنار آمده‌اند تحسین می‌کنم. فایده‌ی اینکه همه بدنشان را با انجام عمل‌های پلاستیک لاغر و یک شکل کنند چیست؟ بهترین درمان، خندیدن و پیاده‌روی‌های طولانی در هوای آزاد است.»

 

میتوانید نگاهی هم به  »بازیگرانی که از صحنه‌های هالیوود ناپدید شدند [قسمت دوم/پایانی] »بیندازید.

 

  • مقالات مشابه

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر