تشییع اولین شهید قرارگاه پیشرفت و آبادانی کشور

مراسم تشییع اولین شهید قرارگاه پیشرفت و آبادانی کشور با حضور مردم در قزوین برگزار شد.

تشییع اولین شهید قرارگاه پیشرفت و آبادانی کشور

به گزارش ایسنان، در این مراسم که  آیت‌الله عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه قزوین، عظیم ابراهیم پور مسئول ستاد تخصصی قرارگاه پیشرفت و آبادانی، مسئولان استانی، نیروهای نظامی و انتظامی و اقشار مردم  داشتند، پیکر این جهادگر بسیجی از امام‌زاده اسماعیل تا امامزاده حسین و گلزار شهدا تشییع و بعد از اقامه نماز در ضلع غربی امام‌زاده حسین به خاک سپرده شد. 

جهادگر بسیجی «رسول عالم باقری» دبیر و راهبر کارگروه اشتغال قرارگاه پیشرفت، عمران و آبادانی استان قزوین بود که در یک مأموریت کاری برای پیگیری موضوعات کارگروه اشتغال عازم دهستانی در الموت غربی شده و در حین بازگشت دچار سانحه رانندگی شد.

از وی به‌عنوان اولین شهید قرارگاه پیشرفت و آبادانی کشور یاد می‌شود چراکه«وَمَن یَخْرُجْ مِن بَیْتِهِ مُهَاجِرًا إِلَی اللّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ یُدْرِکْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلی اللّهِ وَکَانَ اللّهُ غَفُورًا رَّحِیمًا..کسی که از خانه خود بیرون بیاید در حالی که بسوی خدا و رسولش هجرت می‌کند پس مرگش فرا برسد تحقیقاً اجر او با خداوند است».

سرلشگر پاسدار «محمدعلی جعفری» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در پی شهادت بسیجی جهادگر مهندس رسول عالم باقری پیام تسلیتی صادر کرد. 

وی خطاب به بیت شهید بسیجی سرافراز رسول عالم باقری آورده است: خبر شهادت جوان مؤمن، متعهد و انقلابی شهید والامقام رسول عالم باقری واصل و موجب تألم و تأثر خاطر گردید.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه این پیام عنوان کرده است: او که سراسر عمر کوتاه اما پربرکت خویش را در خدمت به آرمان‌های اسلام و ارزش‌های دینی و انقلابی سپری نمود و آثـار خدمات و تلاش‌های بی‌دریغ وی نیز در کارگروه اقتصادی قـرارگـاه پیشرفت و آبادانی استان قزوین گواه این مدعاست همو که با داشتن دغدغه‌های زلال و مقدسی، همچون دغدغه اسلام و انقلاب، امام و رهبری و پاسداری از دستاوردهای ارزشمند نظام، همواره در جهت خدمت بی‌منت و ترویج ارزش‌های انقلاب اسلامی گام نهاد. خداوند متعال او را در نعیم مقیم و در کنار شهـدای عـرش نشین از خوان رحمت واسعه و بی‌منتهای خویش بهره‌مند گرداند ان شاء الله.

سرلشگر پاسدار محمدعلی جعفری در پایان این پیام آورده است: این‌جانب شهادت مظلومانه آن عزیز افلاک نشین را که در حین مأموریت به فیض لقاءالله نائل آمـد به شما خانواده معظم و فداکار و همه‌کسانی که اینک رسالت خطیر حراست و ترویج مشی و سیـره آن عزیز سرافراز را بر دوش گرفته‌اند تبریک و تسلیت عـرض نمـوده و از خداونـد متعال برای بستگان عزت و پاداش صابرین و برای همگان تداوم راهش را مسئلت می‌نمایم.

مزد جهاد، شهادت است

محمدرسول ملاحسنی نویسنده کتاب «استاندار بصره» و از دوستان این جهادگر بسیجی در گفت‌وگو با ایسنا ، اظهار کرد: سابقه آشنایی من با «رسول عالم باقری» به چند سال پیش و روزهایی که هر دو دانشجو بودیم و فعال در بسیج دانشجویی بودیم، برمی‌گردد.  شخصیت متفاوت این جهادگر بسیجی به‌گونه‌ای بود که هیچ‌وقت نتوانستم بزرگی روحش را درک کنم؛ وی بین همه معاونت‌ها، به‌واسطه روحیه خستگی‌ناپذیر خود معاونت علمی را انتخاب کرده بود و در این معاونت برای روزهایی که ما از آن بی‌خبر بودیم، ساخته شد.

این جهادگر و فعال بسیجی بابیان اینکه جهاد مزدش شهادت است، گفت: برای بسیجی و انسانی که مرگ را باور دارد هیچ فرقی نمی‌کند سوریه، شلمچه باشد یا روستاهای محروم دورافتاده!عروج شهادت گونه این شهید بزرگوار نیز سند مرام بچه‌های بسیجی و جهادگر است، که قرار است همه وجودشان را برای این مردم و برای این انقلاب هزینه کنند که یک روز مثل «محسن حججی» در سوریه سر می‌دهد، یک روز مثل «جواد تیموری» پای مسئولیتش در محافظت می‌ماند و تا لحظه آخر جلوی تکفیری‌های ددمنش در قلب ایران، در تهران در صحن مجلس می‌ایستد و یک روز هم به‌مانند «رسول عالم باقری» در دورافتاده‌ترین مناطق استان، در کنار همه مردم مظلومی که صاحب اصلی این انقلاب هستند، و شاید تنها امیدشان به همین بچه‌های جهادگری است که هرساله این جاده‌ها را با عشق خدمت در نهایت گمنامی طی می‌کنند.

ملاحسنی در پایان با تأکید بر اینکه دست روزگار عجب گلچین قهاریست، گفت: اجر رسول عالم باقری با خدایی است که وعده کرده بهترین پاداش‌دهنده است و چه سعادتی از این بالاتر که انگار یکسری مثل «رسول» یک‌شبه راه هزارساله را می‌روند، تا ما تازه بنشینیم برایشان متن وداعیه بنویسیم!

قرارگاه پیشرفت و عمران و آبادانی به دستور مقام معظم رهبری برای پیشرفت و آبادانی و رونق هزار نقطه در کشور راه‌اندازی شده و قرار است در فاز نخست 120 نقطه را آباد کند که 3 دهستان از جمله الموت غربی در استان قزوین قرار دارد. 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان