ماهان شبکه ایرانیان

۶ دمنوش بی نظیر برای فصل سرما

یکی از دل‌چسب‌ترین لحظلات زمستان وقتی است که بعد از یک روز سرد و برفی و احتمالا کمی هم برف بازی به خانه بیایید و با یک نوشیدنی گرم  در حالی که در کنار شومینه  در حال استراحت هستید از خودتان پذیرایی کنید

یکی از دل‌چسب‌ترین لحظلات زمستان وقتی است که بعد از یک روز سرد و برفی و احتمالا کمی هم برف بازی به خانه بیایید و با یک نوشیدنی گرم  در حالی که در کنار شومینه  در حال استراحت هستید از خودتان پذیرایی کنید. یا حتی این نوشیدنی را با خود به دل طبیعت ببرید و در سرما با لذت دو چندان نوش جان کنید. دمنوش یکی از گزینه‌های خوب برای این شرایط است تا در کنار گرم شدن از خواص بی‌نظیر آن هم استفاده کنید. همانطور که می‌دانید هر دمنوش خاصیت ویژه‌ی خود را دارد و در مواقع مختلف از هر یک از آن‌ها استفاده می‌شود تا به سلامت روح و جسم بدن شما کمک کند. در ادامه با بنیتا همراه باشید.

اگر به تهیه چای علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم طرز تهیه یک فنجان چای عالی در 5 مرحله ساده را حتما بخوانید. دمنوش‌ها هزاران خواص دارند اما برای فصل زمستان اگر می‌خواهید دمنوشی میل کنید که علاوه بر لذت نوشیدن آن٬ شما را در سرما و بیماری‌های آن یاری کند این مقاله را از دست ندهید. به همین منظور امروز  6 دمنوش مناسب فصل زمستان را به شما معرفی خواهیم کرد

1- چای بابونه

یکی از انواع دمنوش‌های گیاهی چای بابونه است که  خواص آن را در هیچ نوشیدنی دیگری نمی‌توان یافت. بابونه حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان و ویتامین‌ است که خاصیت ضد باکتریایی به آن می‌بخشد که می‌تواند در کنترل و تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید باشد. شما این دمنوش را می‌توانید به صورت روزانه مصرف کنید تا در فصل سرما بدنتان را در مقابل بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا تقویت کنید. به علاوه.  این چای حاوی یک نوع آرام بخش خفیف نیز می‌باشد که به سیستم عصبی بدن شما در  رسیدن به آرامش کمک شایانی می‌کند.برای درست کردن این دمنوش کافی است 5 گرم بابونه را در فنجانی آب جوش به مدت 10 دقیقه دم کنید.

دمنوش بابونه

2- چای زنجبیل

یکی از خواص مهم زنجبیل تاثیر بر روند سیستم گوارش و نظم دادن به آن و افزایش سرعت هضم غذاست. به علاوه در درمان فوری ناراحتی‌های معده و همچنین تهوع نیز کارآمد است. نوشیدن دمنوش این گیاه می‌تواند به سیستم ایمنی بدن شما کمک کند و همچنین باعث کاهش استرس می‌شود. مصرف زنجبیل در درمان بیماری‌های عفونی نیز می‌تواند موثر باشد به خصوص عفونت سینوس‌ها و ریه. برای تهیه دمنوش می توانید حدود 1 سانتی متر زنجبیل را به برش های نازکی ببرید و در یک فنجان آب گرم بریزید. سپس بگذارید 5 دقیقه دم بکشد.

دمنوش زنجبیل

3- چای نعنا

با این که طعم نعنا در بین مردم بسیار محبوب است اما دمنوش نعنا در بین مردم زیاد شناخته شده نیست. این دمنوش سرشار از آنتی اکسیدان است و در در درمان درد‌های خفیف معده و آرامش بخشیدن به آن موثر است. نعنا باعث ایجاد لایه‌ی محافظ بر روی لایه مخاطی می‌شود که در درمان گلو درد و سرفه‌ها باعث کاهش درد این نقاط می‌شود.اگر از ناراحتی معده یا گلودرد و یا گرفتی بینی رنج می‌برید پیشنهاد می‌کنیم دمنوش نعنا را با عسل درست کرده و میل کنید.

چای نعنا

4- چای شیرین بیان

از شیرین بیان به دلیل شیرینی طبیعی خود به عنوان شیرین‌کننده آبنبات‌ها و نوشیدنی‌ها استفاده شود. اما شاید بسیاری ندانند با شیرین بیان می‌توان یک دمنوش بی‌نظیر تهید کرد. مانند بسیاری دیگر از دمنوش‌ها شیرین زبان نیز باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و در برابر آنفولانزا و سرماخوردگی بدن شما را مقاوم‌تر خواهد ساخت. همچنین این گیاه بی‌نظیر اثر ضد التهابی نیز دارد و در درمان درد گلو و سرفه نیز کارآمد خواهد بود.همچنین به کارکرد منظم مجاری تنفسی نیز کمک خواهد کرد.

 

5-  دمنوش آویشن

آویشن هم خاصیت ضدعفونی کننده و تقویت سیستم ایمنی را دارد که مناسب برای فصل سرماست. دمنوش آویشن برای بازشدن مجاری بینی بسیار موثر است.  برای درمان سرماخوردگی و سرفه روزی چند وعده این دمنوش را میل کنید. کافی است آویشن تازه را در آب خوش بریزید و چند دقیقه‌ی بعد آن را میل کنید.

دمنوش آویشن

6- اسطوخودوس

مصرف دمنوش اسطوخودوس یکی از موثرترین روش‌های طبیعی مقابله با افسردگی است٬ باید بدانیم که بسیاری از افراد در فصل سرما دچار افسردگی می‌شوند. اسطوخودوس برای تسکین درد نیز موثر است برای همین برای تسکین دردهای میگرنی نیز مفید است. برای درست کردن این دمنوش  پیشنهاد می‌کنیم اسطوخودوس و نعنا را با هم ترکیب کنید. یک قاشق چایخوری مخلوط نعناع  و اسطوخودوس را در یک فنجان آب گرم بریزید و بگذارد 5 تا 10  دقیقه دم بکشد. در کنار هم بودن این دو گیاه خواص آرام بخشی آن را بیشتر می کند.  به علاوه، موجب خواب بهتر می شود که همین نکته می تواند تاثیر فوق العاده ای در بهبود علائم افسردگی داشته باشد.

دمنوش لاوندر

 

تمامی دمنوش‌ها را می توانید با عسل میل کنید و علاوه بر شیرین شدن و لذت از طعم بی‌نظیر عسل٬ از خواص اعجاب انگیز آن نیز بهره ببرید

همچنین پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ی «رفع تیرگی دور چشم باچای کیسه‌ای»  را از دست ندهید

منبع: بنیتا

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان