علی رغم اینکه 70 سال از نخستین پرواز مافوق صوت می گذرد اما این عبارت هنوز هم مفاهیمی از قبیل سرعت، لوکس بودن و پیشرفت علم را به ذهن متبادر می کند.
پس از سقوط کنکورد و کنار گذاشته شدن به خاطر هزینه های نگهداری بالا و بحران اقتصادی از توجهات نسبت به هواپیماهای مافوق صوت تاحد زیادی کاسته شد.
کنکورد متعلق به هواپیمایی فرانسه
از آن زمان اغلب هواپیماهای مسافربری تولید شده حداکثر 950 کیلومتر بر ساعت سرعت دارند که زیر سرعت صورت است. برای مثال پیمودن فاصله بین نیویورک تا لس آنجلس حدود شش ساعت طول می کشد در حالی که کنکورد با سرعتی بالغ بر 2180 کیلومتر بر ساعت، این فاصله را در سه ساعت طی می کرد.
با این وجود شرکت «Boom Technology» که در دنور امریکا قرار دارد در حال ساخت جتی است که گنجایش 50 مسافر را داشته و با سرعتی بالغ بر 2.2 ماخ یا 2336 کیلومتر بر ساعت پرواز می کند. علاوه بر این شرکت «Aerion Corporation» نیز که در نوادا واقع شده در حال تولید یک جت تجاری با سرعت 1.5 ماخ یا 1837 کیلومتر بر ساعت است.از طرف دیگر ناسا و «لاکهید مارتین» در حال کار بر روی پروژه «Low Boom Flight Demonstrator» هستند که هدف از آن کاهش غرش گوش خراشی است که هنگام پرواز کنکورد، روی زمین به گوش می رسید و به همین دلیل این هواپیما تا حد زیادی به پرواز های بین قاره ای اختصاص یافته بود.ظاهرا مهندسان این شرکت ها با بهره گیری از مدل سازی های رایانه ای مدرن راه های جدیدی را برای توسعه هواپیماهای مافوق صوت بهینه و کم صدا پیدا کرده اند که می تواند صنعت حمل و نقل هوایی را متحول کند.