بوریس جانسون:

انگلیس به نقش خود در ایجاد اسرائیل افتخار می‌کند

وزیر خارجه انگلیس با انتشار یادداشتی در روزنامه تلگراف بار دیگر از نقش لندن در ایجاد رژیم جعلی صهیونیستی در فلسطین اشغالی دفاع و آن را مایه افتخار دانست.

تشکیل اسرائیلبه گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، با گذشت یک قرن از تشکیل رژیم جعلی صهیونیستی، انگلیس بار دیگر از نقش خود در ایجاد این رژیم دفاع کرد.

«بوریس جانسون» روز یکشنبه با انتشار یادداشتی در روزنامه تلگراف از نقش انگلیس در ایجاد رژیم صهیونیستی در یکصد سال پیش و به‌ویژه وزیر خارجه وقت انگلیس «آرتور بالفور» پشتیبانی کرد.

در روز دوم نوامبر 1917 «آرتور جیمز بالفور» وزیر خارجه وقت انگلیس با انتشار بیانیه‌ای از پشتیبانی کشور انگلیس برای اسکان صهیونیست‎ها در سرزمین‎های فلسطین خبر داد و تأکید کرد که لندن تمام تلاش خود را به منظور اجرایی‌ شدن این هدف به کار می‌گیرد.

بیانیه وزیر خارجه انگلیس که هم‌اکنون به «بیانیه بالفور» معروف شده نقش اصلی در ایجاد رژیم جعلی صهیونیستی در سرزمین‎های فلسطین داشت.

«بوریس جانسون» در بخشی از یادداشت خود با اشاره به «بیانیه بالفور» افزود: من به نقش انگلیس در ایجاد اسرائیل افتخار می‌کنم چرا که بیانیه بالفور در ایجاد ملتی بزرگ نقشی اساسی داشت.

وی همچنین در خصوص نحوه حل مناقشه رژیم اسرائیل و مردم فلسطین نوشت:هیچ شکی ندارم که تنها راه‌حل معتبر برای این مناقشه شبیه همان راه‌حلی است که زمانی «لرد پیل» در گزارش خود به کمیسیون سلطنتی در سال 1937 ارائه داد، یعنی راه‌حل تشکیل دو دولت برای دو ملت اسرائیل و فلسطین.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر