ماهان شبکه ایرانیان

چرا فر موها ماندگار نیست؟

موهای فر همیشه جذاب هستند و همه‌ی ما دوست داریم راه‌های ماندگار کردن آن‌ها را بدانیم

موهای فر همیشه جذاب هستند و همه‌ی ما دوست داریم راه‌های ماندگار کردن آن‌ها را بدانیم. خانم سارا پوتمپا (Sarah Potempa) درباره‌ی فر کردن مو اطلاعات زیادی دارد. او مخترع مدل موی موجی ساحلی است و در فشن شوی پارسال مارک ویکتوریا سکرت وظیفه‌ی رهبری آرایشگران را برعهده داشت و همچنین موهای سلبریتی‌های زیادی را برای مراسم فرش قرمز فر کرده است. او در مورد بهترین نکته‌ها برای ماندگاری بیشتر فرهای مو صحبت کرده است، در ادامه با بنیتا همراه باشید تا آن‌ها را باهم بخوانیم.

محصول مرتبط: بابلیس مو یوکی مدل Multi Curl

1- از یک دستگاه مناسب استفاده کنید

بابلیسCredit: Babyliss

آیا این مطلب درست است که موهای نازک و صاف، نسبت به دیگر انواع موها، ماندگاری کمتری برای فرها دارند؟ پاسخ خانم پوتمپا به این سوال منفی است. او معتقد است امروزه با پیشرفت تکنولوژی، هر جنس مویی می‌تواند فر شود. هنگام خریداری محصولات فر کننده‌ی مو به ویژگی‌هایی مانند قابلیت تنظیم دما و سرامیکی بودن سطح وسیله باید دقت کنید و خیلی مهم است که درجه‌ی گرمای دستگاه را با توجه به جنس موهای خود انتخاب کنید. به عنوان مثال افرادی که دارای موهای ضخیم هستند باید از دمای بیشتری نسبت به افرادی که دارای موهای نازک یا معمولی هستند استفاده کنند. تنظیم دما باعث می‌شود که فر موها ماندگاری بیشتری داشته باشند.  

خانم پوتمپا در ادامه‌ی صحبت‌هایش اضافه کرد اتوهای مو‌ی دیجیتال که قابلیت تنظیم دما را دارند برای این منظور مناسب هستند. دستگاه‌های قدیمی که این قابلیت را نداشتند باعث می‌شدند شما ندانید که آیا با درجه‌ی دمای مناسب کار می‌کنید یا خیر، همچنین ممکن بود دما به طور یکسان در سطح فلزی آن‌‌ها پخش نشود و فرها ماندگاری کمتری داشته باشند.

2- موهایتان را آماده سازی کنید

موس موCredit: Tresemmé

آماده سازی موها قبل از فر کردن، باعث می‌شود دوام فرها بیشتر شود. قبل از خشک کردن موهایتان از موس و محافظت کننده در برابر دما استفاده کنید و سپس با دستگاه مناسب و دارای قابلیت تنظیم دما موهایتان را فر کنید.

3- از کلیپس استفاده کنید

کلیپسCredit:  CoolBlades

کلیپس‌ها قبل و بعد از فر کردن موها، به شما کمک بسیار زیادی می‌کنند. بعد از فر کردن موها می‌توانید آن‌ها را با استفاده از کلیپس در بالای سرتان ببندید و اجازه دهید چند دقیقه در همین وضعیت باقی بمانند، زمانی که کلیپس‌ها را باز می‌کنید مشاهده خواهید کرد که فرها شکل و حجم بهتری پیدا کرده‌اند. پس به یاد داشته باشید وسایل جانبی‌ای که در کنار اتوی مو استفاده می‌کنید نیز نقش بسیار مهمی در ماندگاری بهتر فرهای شما دارند. موهای خود را قبل از فر کردن به 7 دسته تقسیم کنید، این کار باعث می‌شود تا فرها یکدست‌و زیباتر به نظر برسند.   

4- سایز اتوی مو مهم است

موی فرCredit: Imaxtree

اگر می‌خواهید دوام فر موهایتان را زیاد کنید از اتوهایی با اندازه‌ی کوچکتر استفاده کنید. همچنین استفاده از دسته‌ی موهای کوچکتر باعث ریز شدن فرها شده و ماندگاریشان را بیشتر می‌کند.

5- به موهایتان دست نزنید

اسپری موCredit: Show Premiere

شاید شما هم وسوسه شوید که انگشت‌هایتان را داخل موهایتان فرو ببرید یا اینکه بعد از فر کردن موهایتان آن‌ها را شانه کنید. اما خانم پوتمپا می‌گوید این کار باعث باز شدن فرها می‌شود. او در عوض پیشنهاد می‌دهد که بعد از خنک شدن فرها ابتدا روی برس مو را با تافت مو، اسپری کنید و سپس موهایتان را شانه کنید. 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان