جداسازی تلمبه در خطوط سوخت‌رسانی فرودگاه‌های مهرآباد و امام‌خمینی (ره)

مدیر شرکت لوله مخابرات نفت منطقه تهران از جداسازی تلمبه‌خانه‌های سوخت‌رسانی به فرودگاه‌های مهرآباد و امام خمینی (ره) تا حدود دو ماه آینده خبر داد و گفت: زمانی که خطوط لوله و تلمبه‌خانه‌های این دو فرودگاه از یکدیگر جدا شود، امکان انتقال روزانه شش میلیون لیتر نفت جت به فرودگاه امام خمینی (ره) فراهم می‌شود.

حسن باقریان با حضور درغرفه خبرگزاری ایسنا، در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با بیان این که در سراسر کشور فقط به فرودگاه‌های امام خمینی (ره) و مهرآباد سوخت رسانی از طریق خط لوله انجام می‌شود، اظهار کرد: شرکت لوله مخابرات نفت منطقه تهران به فرودگاه‌های امام خمینی (ره) و مهرآباد از طریق خط لوله و به سایر فرودگاه‌ها از طریق تانکر سوخت‌رسانی می‌کند.

وی با بیان این که خطوط لوله فرودگاه‌های امام خمینی (ره) و مهرآباد مشترک است، ادامه داد: از برنامه‌های آتی شرکت لوله مخابرات نفت منطقه تهران جداسازی خطوط مشترک سوخت رسانی به این دو فرودگاه است که احتمالا این موضوع تا دو ماه آینده در سرویس قرار می‌گیرد. در حال حاضر تلمبه‌خانه‌های این دو فرودگاه مشترک است و امکان سوخت رسانی به صورت همزمان به این دو فرودگاه وجود ندارد.

مدیر شرکت لوله مخابرات نفت منطقه تهران بیان کرد: در سال گذشته حدود 620 میلیون لیتر نفت جت به فرودگاه امام خمینی (ره) و 420 میلیون لیتر نفت جت به فرودگاه مهرآباد منتقل شده که چنانچه تلمبه‌خانه‌ها و خطوط لوله این دو فرودگاه از یکدیگر جدا شود، ظرفیت سوخت رسانی به فرودگاه امام خمینی (ره) تا شش میلیون لیتر فراهم می‌شود و این فرودگاه توانایی سوخت رسانی به هواپیماهایی که احتمالا در سال‌های آینده به این فرودگاه اضافه شوند را خواهد داشت.

باقریان در مورد میزان سرمایه مورد نیاز برای اجرای پروژه مذکور، توضیح داد: این پروژه در حال اجرا است و سرمایه آن حدود 800 میلیون تومان تعیین شده است از آنجایی که این پروژه با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی مشترک است این شرکت هم باید زیرساخت‌های لازم را فراهم کند، اما احتمالا تا دو ماه آینده پروژه مذکور به اتمام برسد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان