طرز تهیه سالاد سیب‌زمینی به سه روش جدید

سالاد سیب زمینی از آن سالادهای هیجان‌انگیز است که اتفاقا روش‌های تهیه متفاوتی دارد. بهتر است بدانید که سیب زمینی پخته شده یا کباب شده با پوست، بیشترین مقدار ویتامین‌ها را دارا است. آشپزخانه‌ی روزچین برای شما طرز تهیه سالاد سیب‌زمینی به دو روش ساده اما خوشمزه را آماده کرده است. با همراه ما باشید.

طرز تهیه سالاد سیب‌زمینی به سه روش جدید

سالاد سیب زمینی از آن سالادهای هیجان‌انگیز است که اتفاقا روش‌های تهیه متفاوتی دارد. بهتر است بدانید که سیب زمینی پخته شده یا کباب شده با پوست، بیشترین مقدار ویتامین‌ها را دارا است. آشپزخانه‌ی روزچین برای شما طرز تهیه سالاد سیب‌زمینی به دو روش ساده اما خوشمزه را آماده کرده است. با همراه ما باشید.

سیب زمینی یکی از سبزیجات پرکاربرد در طبخ غذا است. با وجودی که قیمت سیب زمینی پایین است اما خواص بالایی برای سلامتی و تندرستی دارد. از این گذشته سیب زمینی یکی از انتخاب‌های خوب برای افرادی است که قصد دارند سریع آشپزی کنند و غذایی خوشمزه برای خود و دیگر اعضای خانواده تهیه کنند.

جالب است بدانید که سیب زمینی تقویت کننده قلب، محکم کننده لثه، مسکن درد و زخم معده است. سیب‎زمینی حاوی مقدار زیادی ویتامین B6 است و سرشار از پتاسیم است که برای سلامت قلب ضروری است.

💠 طرز تهیه سالاد سیب زمینی با ماست

سیب زمینی تقویت کننده قلب، محکم کننده لثه، مسکن درد و زخم معده است.
سیب زمینی تقویت کننده قلب، محکم کننده لثه، مسکن درد و زخم معده است.

مواد لازم برای تهیه سالاد سیب زمینی با ماست

سیب‌زمینی استامبولی: 500 گرم
کنسرو نخودفرنگی: یک قوطی
شوید خرد شده: سه قاشق
روغن زیتون: یک‌سوم پیمانه
ماست پرچرب: سه‌چهارم پیمانه
خیارشور: 150 گرم
آبلیمو یا سرکه: 2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل: به میزان دلخواه

طرز تهیه سالاد سیب زمینی با ماست

سیب‌زمینی‌ها را خوب بپزید. سپس آنها را پوست بگیرید و مکعبی خرد کنید. برای آماده کردن سس، یک ظرف انتخاب کنید. ماست، روغن زیتون، آبلیمو، نمک و فلفل را در یک ظرف با هم مخلوط کنید. شوید را هم به آنها اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

حالا خیارشورها را خرد کنید. سیب‌زمینی‌های خرد شده، خیار شور و نخود فرنگی را داخل کاسه سس بریزید و خوب مخلوط کنید. غذا آماده است! سالاد را در ظرف موردنظرتان بریزید و اگر دوست داشتید آن را تزیین کنید.

💠 طرز تهیه سالاد سیب‌زمینی آلمانی

سیب‎زمینی حاوی مقدار زیادی ویتامین B6 است.
سیب‎زمینی حاوی مقدار زیادی ویتامین B6 است.

مواد لازم

سیب‌زمینی متوسط: چهار عدد
ژامبون: چهار ورق
آرد: یک قاشق غذاخوری
شکر سفید: دو قاشق غذاخوری
سرکه سفید: یک‌چهارم پیمانه
پیازچه خرد شده: نصف پیمانه
آب: یک‌سوم پیمانه
نمک و فلفل: به میزان دلخواه

روش تهیه

سیب‌زمینی‌ها را آب‌پز کنید البته مراقب باشید له نشوند. بعد از پخت می‌توانید سیب زمینی‌ها را با پوست و یا بدون پوست با کارد خرد کنید. حالا ژامبون‌ها را خرد کنید و درون یک تابه کمی سرخ کنید. سپس آنها را از درون تابه بردارید.

در روغن باقی‌مانده آرد، شکر، آب و سرکه را بریزید و خوب هم بزنید تا غلیظ شوند. سیب زمینی، ژامبون و پیازچه را به محتویات تابه اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. در انتها به میزان دلخواه نمک، فلفل و یا هر نوع سبزی معطری را که می‌پسندید روی مواد بریزید.

این سالاد را می‌توانید به صورت گرم یا سرد سرو کنید.

💠 طرز تهیه سالاد سیب‌زمینی با ذرت و شوید

اگر دوست دارید طرز تهیه سالاد سیب‌زمینی با ذرت و شوید را سریع فراگیرید، می‌توانید به ویدئویی که برای شما آماده کرده‌ایم نگاهی بیندازید. در این ویدئو به صورت مرحله به مرحله نوعی دیگر از سالاد سیب‌زمینی را آموزش می‌دهیم.

مواد لازم برای تهیه سالاد سیب‌زمینی با ذرت و شوید

سیب‌زمینی: سه عدد
کرفس: دو ساقه
هویج: دو عدد
نخود فرنگی: یک پیمانه
پیاز: یک عدد متوسط
سیر: به میزان دلخواه
شوید تازه: چند شاخه
سس مایونز یا ماست غلیظ (یا ماست یونانی): یک پیمانه
نمک: به میزان دلخواه
فلفل سیاه: به میزان دلخواه

طرز تهیه سالاد سیب‌زمینی با ذرت و شوید و ماست یونانی

سیب‌زمینی‌ها را خوب بشویید. بهتر است پوست سیب‌زمینی را نگیرید چون دارای خواص بسیاری است. سیب‌زمینی‌ها را به قطعات مساوی تقسیم کنید تا به یک اندازه و همزمان پخته شوند. سپس سیب‌زمینی‌ها را بخار پز کنید.

در همین حین، کرفس، هویج و پیاز را خرد کنید و با نخود فرنگی در یک ظرف مخلوط کنید. اکنون با یک چنگال چک کنید که سیب‌زمینی‌ها پخته شده یا نه. اگر پخته شده بودند، آنها را از روی حرارت بردارید. اجازه دهید سیب‌زمینی‌ها سرد شوند.

بعد از سرد شدن سیب‌زمینی‌ها آنها را به بقیه‌ی سبزیجات اضافه کنید. سس آماده شده را هم اضافه کنید و مخلوط کنید. در نهایت شوید خرد شده را هم اضافه کنید. چند ساعت قبل از سرو کردن، سالاد را در یخچال قرار دهید تا طعم بی‌نظیر آن را حس کنید.

روش تهیه سس سالاد سیب‌زمینی با ذرت و شوید

برای آماده کردن سس سالاد، سیر را له کنید و به سس مایونز کم چرب یا ماست یونانی (یا ماست چکیده) اضافه کنید. پیشنهاد روزچین استفاده از ماست است چون هم کالری و چربی کمتری دارد و پروتئین مورد نیاز وعده غذایی را نیز تامین می‌کند. سپس فلفل و نمک را هم اضافه کنید و مخلوط کنید. سس شما آماده است.

من و تیم روزچین امیدواریم بتوانیم سفره‌ی خانه‌ی پر از عشق و محبت‌تان را بیشتر از قبل رنگین و دلپذیر کنیم. مثل همیشه منتظر نظرات شما هستیم. ما را از تجربیات‌تان بی‌نصیب نکنید. اگر در این زمینه تجربه‌ای دارید با آشپزخانه‌ی ما به اشتراک بگذارید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر