ماهان شبکه ایرانیان

طرز تهیه سبزیجات بخارپز + سس تند کنجدی

سبزیجات بخارپز یکی از منابع عالی برای رژیم‌های غذایی است که می‌تواند پای ثابت سفره‌های خوش رنگ شما ‌شود. سبزیجات سرشار از انواع ویتامین‌ها هستند و بخارپز کردن آنها اگر با اصول درستی انجام شود تمام مواد معدنی و ویتامین‌های آن را حفظ می‌کند. با آشپزخونه روزچین و طرز تهیه سبزیجات بخارپز همراه باشید&#۸۲۳۰;

طرز تهیه سبزیجات بخارپز + سس تند کنجدی

سبزیجات بخارپز یکی از منابع عالی برای رژیم‌های غذایی است که می‌تواند پای ثابت سفره‌های خوش رنگ شما ‌شود. سبزیجات سرشار از انواع ویتامین‌ها هستند و بخارپز کردن آنها اگر با اصول درستی انجام شود تمام مواد معدنی و ویتامین‌های آن را حفظ می‌کند. با آشپزخونه روزچین و طرز تهیه سبزیجات بخارپز همراه باشید…

طرز تهیه سبزیجات بخارپز از آنجا اهمیت دارد که باید روشی را برای طبخ این مواد غذایی انتخاب کنیم که حداکثر مواد معدنی و ویتامین‌های آنها باقی بمانند و در حین پخت از بین نروند. قبل از آنکه طرز تهیه سبزیجات بخارپز را با هم بررسی کنیم باید به دو نکته اشاره کرد: بخارپز به دو صورت است. یکی بخارپزهای برقی و دیگر بخارپزهای سنتی.

در روش بخارپز سنتی، سبزیجات روی یک آبکش پایه‌دار طبخ می‌شوند و بخارپز از قسمت پایه در قابلمه‌ای پر از آب جای می‌گیرد. با بخار شدن آب، گرمای لازم برای پخت به سبزیجات می‌رسد. بخارپزهای برقی داستان دیگری دارند و طرز تهیه سبزیجات بخارپز با این نوع بخارپزها اندکی متفاوت است.

از آنجایی که در بخارپزهای برقی، بخار آب با قدرت و متمرکز بیشتری به سبزیجات می‌رسد، تمام زمان‌های که در طرز تهیه سبزیجات بخارپز در این مقاله آمده را باید به نصف کاهش دهید. مواد و وسایل لازم در طرز تهیه سبزیجات بخارپز برای تهیه یک خوراک خوشمزه همراه با سس چیلی و کنجد را در ادامه خواهید دید.

نکته آخر اینکه اگر دستگاه بخارپز ندارید؛ می‌توانید یک آبکش فلزی کوچک و قابلمه‌ای آب استفاده کنید.😉

مواد لازم برای تهیه سبزیجات بخارپز

• کلم بروکلی یک عدد متوسط
• گل کلم 100 گرم
• روغن زیتون دو قاشق غذاخوری
• لوبیا سبز 100 گرم
• نمک و فلفل سیاه به اندازه دلخواه و
• اندکی سرکه سفید

سبزیچات بخارپز

طرز تهیه سبزیجات بخارپز

با استفاده از این طرز تهیه سبزیجات بخارپز، یک اردور یا دورچین غذاهای گوشتی بی‌همتا خواهید داشت. البته عزیزانی که دوستدار غذاهایی گیاهی هستند یا رژیم گیاه‌خواری دارند، می‌توانند این مخلوط را با خوراک سیب‌زمینی میل کنند.

ابتدا لوبیای سبز را بشویید و سر و دم آن را بگیرید و به اندازه که دوست دارید به سه یا دو قسمت تقسیم کنید. به آن نمک و نصف روغن زیتون را بزنید و همراه با ذرت در بخار پز بریزد.

راستی یادتان باشد که همه انواع سبزیجات به یک زمان و یک اندازه احتیاج به بخار دیدن ندارند و سبزیجات سفت‌تر باید بیشتر و سبزیجاتی مانند کلم‌ها کم‌تر باید بخار ببینند. لوبیا و ذرت 15 دقیقه باید بخارپز شوند. بعد از گذشت ده دقیقه کلم‌ها را اضافه کنید. کلم‌ها 5 دقیقه بیشتر بخار نمی‌خواهند.

سبزیجات سفت‌تر باید بیشتر و سبزیجاتی مانند خانواده کلم باید کم‌تر بخار ببینند

در این روش بافت و ویتامین سبزیجات حفظ می‌شود اما شاید برخی بگویند که این سبزیجات نپخته‌اند. حقیقت این است که این غذا به ذائقه افرادی که همه سبزیجات را حسابی طبخ می‌کنند و از سبزی‌های مفید غذاهایی مانند خورشت قرمه‌سبزی می‌پزند که هیچ خاصیت و ویتامینی برایش نمانده، مناسب نیست.

بعد از پخت سبزیجات به کلم‌ها و لوبیای سبز اندکی روغن زیتون بزنید و سرکه را اضافه کنید. طرز تهیه سس چیلی و کنجد برای سبزیجات بخارپز این طرز تهیه سبزیجات بخارپز به خودی خود سبزیجاتی بسیار خوشمزه را به شما تحویل می‌دهد.

🎁هدیه روزچین: طرز تهیه سس تند کنجدی برای سبزیجات بخارپز

برای آن که به این سبزیجات بخارپز رنگ و لعاب فوق‌العاده بدهید در کنار طرز تهیه سبزیجات بخارپز یک سس چیلی و کنجد بسیار خوشمزه را هم به شما هدیه می‌دهیم. این سس با گوجه فرنگی میکس شده بدون پوست درست می‌شود و ممممم… خیلی خوشمزه است!👌

مواد لازم برای تهیه سس چیلی و کنجد

• پیاز رنده شده یک عدد کوچک
• گوجه فرنگی سه عدد درشت
• روغن زیتون بکر 4 قاشق غذاخوری
• فلفل چیلی خشک به اندازه کافی
• کنجد سفید یک قاشق
• شکر نصف قاشق چای‌خوری
• سرکه سفید یک قاشق غذاخوری
• دارچین و نمک و فلفل به میزان لازم
• آرد ذرت یک قاشق غذاخوری
• پاپریکا یک قاشق غذاخوری

سس تند کنجدی سس چیلی

گوجه‌ها را پوست بگیرید می‌توانید برای آن که راحت جدا شدن پوست گوجه‌ها، آنها را 3 دقیقه در آب جوش بیندازید آب جوش به جامانده از بخارپزی شما بسیار مناسب این کار است. بعد از پوست گرفتن گوجه فرنگی‌ها آنها را در مخلوط کن یا ظرف گوشت‌کوب برقی بریزید و سه چهارم روغن زیتون و چیلی‌های خشک را اضافه کنید. شکر و نمک و سرکه نیز باید در این مرحله اضافه شوند. دستگاه را روشن کنید تا مواد خوب میکس شوند.

در یک ماهی تابه پیاز را در اندکی روغن زیتون بریزید بگذارید پیاز طلایی شود بعد پاپرکا را اضافه کنید سپس مخلوط گوجه را به پیازها اضافه کنید و کمی هم بزنید اجازه دهید مخلوط به جوش بیاید و آب از دست بدهد بسته به میزان آب گوجه هایتان آرد ذرت را از نیم قاشق تا یک قاشق غذاخوری اضافه کنید و هم بزنید تا سس قوام یابد و از حالت آبکی درآید.

در 4 دقیقه آخر پخت کنجد و فلفل سیاه و دارچین را اضافه کنید. بهتر است سبزیجات را در ماکروویو داغ کنید و در ظرف سرو سس را به مخلوظ اضافه کنید. این مخلوط یک غذای سبز بسیار دوست داشتنی است که می‌تواند مکمل استیک‌های آبدار باشد. نوش جان…😍

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان