ماهان شبکه ایرانیان

انتشار گزارش مالی سه ماهه دوم ۲۰۱۷ سونی و افزایش ۳۴۶ درصدی سود عملیاتی آن

چندی پیش سونی گزارش مالی سه ماهه دوم سال مالی ۲۰۱۷ خود (مصادف با سه ماهه منتهی به سی ام سپتامبر امسال) را منتشر کرد و این گزارش نشان دهنده رشد ۳۴۶ درصدی سود آن در این بازه است.

انتشار گزارش مالی سه ماهه دوم 2017 سونی و افزایش 346 درصدی سود عملیاتی آن

چندی پیش سونی گزارش مالی سه ماهه دوم سال مالی 2017 خود (مصادف با سه ماهه منتهی به سی ام سپتامبر امسال) را منتشر کرد و این گزارش نشان دهنده رشد 346 درصدی سود آن در این بازه است.

سود عملیاتی سونی در این بازه زمانی به 1.8 میلیارد دلار رسیده و میزان فروشش نیز 18.3 میلیارد دلار عنوان شده است که این میزان افزایش سال به سال 22.1 درصدی را نشان می دهد.

درآمدهای سونی از بخش ارتباطات موبایل نیز نسبت به بازه زمانی مشابه سال قبل تقریبا بدون تغییر مانده است و بین ماه های جولای تا سپتامبر تنها 3.5 میلیون دستگاه موبایل توسط آن به بازار عرضه شده که این رقم صد هزار دستگاه کمتر از رقم فروخته شده توسط آن در مدت مشابه سال قبل است.

البته ناگفته نماند که افزایش قیمت برای قطعات اسمارت فون های سونی نیز بر کسب و کار این واحد که مدتی است بازی را به رقبا واگذار کرده اثرگذار بوده و باعث شده که فروش آن یک میلیون دستگاه کمتر از هدف از پیش تعیین شده یعنی برابر با 15.5 میلیون باشد.

واحد موبایل سونی پیش بینی کرده که مقدار فروش آن برای کل سال مالی 2017 میلادی (منتهی به 31 مارس) به 6.8 میلیارد دلار برسد که این میزان حدودا 352 میلیون دلار کمتر از رقم به دست آمده در ماه آگست است. اما طبق اعلام کمپانی مورد بحث سنسورهای موبایل بیشترین نقش را در سوددهی این شرکت داشته اند و از 2 میلیارد دلار فرووش این واحد در بازه زمانی مذکور 435 میلیون دلار سودزایی داشته اند.

گفتنی است بعد از تغییرات سازمانی مثبتی که در این شرکت اتفاق افتاد شاهد بهبود عملکرد آن در بازه زمانی سه ماهه قبل هستیم و حالا ارزش سهام این شرکت در بالاترین میزان خود ظرف یک دهه اخیر قرار گرفته. گفتنی است براساس استراتژی جدید، این شرکت بر آن شده تا تمرکز بیشتری را روی بخش های قدرتمند خود قرار داده و در عوض از میزان تمرکزش روی واحد موبایل بکاهد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان