ماهان شبکه ایرانیان

نکاتی که باید هنگام کرم زدن رعایت کنید

همه‌ی خانم‌ها برای حفظ رطوبت و شادابی پوست صورتشان از کرم استفاده می‌کنند اما آیا می‌دانستید که هنگام استفاده از آن برای صورت باید یکسری نکات را رعایت کنید؟ به عنوان مثال کشیدن کرم روی پوست اگر برخلاف جریان سیستم لنفاوی صورت بگیرد می‌تواند موجب پف کردن صورت مخصوصا در ناحیه‌ی اطراف چشم شود و همچنین باید روی هر ناحیه از صورتتان مقدار کمی کرم بزنید و ...

همه‌ی خانم‌ها برای حفظ رطوبت و شادابی پوست صورتشان از کرم استفاده می‌کنند اما آیا می‌دانستید که هنگام استفاده از آن برای صورت باید یکسری نکات را رعایت کنید؟ به عنوان مثال کشیدن کرم روی پوست اگر برخلاف جریان سیستم لنفاوی صورت بگیرد می‌تواند موجب پف کردن صورت مخصوصا در ناحیه‌ی اطراف چشم شود و همچنین باید روی هر ناحیه از صورتتان مقدار کمی کرم بزنید و با حرکات صحیح آن را روی پوست پخش کنید. در ادامه با بنیتا همره باشید تا نکات بیشتری را با شما در میان بگذاریم.

1- ابتدا صورت خود را بشویید

نحوه صحیح کرم زدنCredit: PopSugar

در هر ساعتی از روز که بخواهید به صورتتان کرم بزنید باید ابتدا آلودگی‌ها و باقیمانده‌ی آرایش را به خوبی تمیز کنید؛ برای این منظور صورت خود را به خوبی با پاکسازی کننده‌ی غیر شیمیایی مناسب و آب گرم، لایه برداری کنید و سپس آن را با آب سرد بشویید. یک حوله‌ی نرم انتخاب کنید و به آرامی و بدون کشیدن آن روی پوست، صورتتان را خشک کنید. اجازه دهید کمی رطوبت روی پوستتان باقی بماند، زیرا بهترین حالت، زمانی است که کمی رطوبت بین پوست و کرم قرار بگیرد. دست‌های خود را نیز به خوبی با صابون بشویید و خشک کنید.

 

2- از تونر استفاده کنید

تونرCredit: Wikihow

تونر باعث تنظیم PH صورت می‌شود و به بستن منافذ صورت کمک می‌کند. بنابراین استفاده از آن مخصوصا قبل از آرایش، بسیار توصیه می‌شود. مقداری تونر را روی پنبه ریخته و به صورت خود بزنید. اگر پوستتان حساس یا خشک است، می‌توانید از نوع بدون الکل آن استفاده کنید.

 

3- نواحی دور چشم را کرم بزنید

نحوه صحیح کرم زدنCredit: Wikihow

اگر از کرم دور چشم استفاده می‌کنید، باید آن را قبل از مالیدن کرم به صورتتان، دور چشم خود بزنید. مقداری کرم را روی انگشت حلقه بزنید و سپس با انگشتتان به آهستگی زیر چشم ضربه بزنید. به یاد داشته باشید که هرگز نباید آن را روی پوست بکشید بلکه باید با ضربات آرام اجازه دهید که جذب پوست شود.

 

4- از کرم مناسب پوستتان استفاده کنید

نحوه صحیح کرم زدنCredit: marketing91

حتی اگر پوست صورتتان چرب است باز هم باید به طور روزانه از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. برای پوست‌هایی که مستعد آکنه هستند از کرم‌هایی استفاده کنید که حاوی هیدروکسی آلفا و یا بنزوئیل پراکسید هستند. هنگام خرید کرم به شرایط آب و هوا و فصل هم دقت کنید زیرا اکثر پوست‌ها در فصل زمستان خشک‌تر از دیگر فصل‌ها هستند یا در فصل تابستان چرب‌تر هستند.

همچنین بهترین حالت این است که از کرم‌های حاوی ضد آفتاب استفاده کنید، با اینکه نور خورشید باعث تولید ویتامین D در بدن می‌شود و برای سلامت پوست مهم است اما تابش زیاد نور آفتاب می‌تواند باعث بروز چین و چروک و آسیب به پوست شود. کرم‌های حاوی ضد آفتاب، هم پوست را مرطوب نگه می‌دارند و هم از پوست شما در برابر اشعه‌های زیان آور خورشید محافظت می‌کنند. 

نکته‌ی دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که هرچند وقت یکبار باید کرم خود را عوض کنید زیرا نیازهای پوست شما با افزایش سن عوض می‌شود به عنوان مثال از کرمی که در سن 30 سالگی استفاده کردید نباید در سن 40 سالگی نیز استفاده کنید. برای اطمینان از حساسیت زا نبودن کرم جدید می‌توانید ابتدا آن را روی پوست دست خود امتحان کنید، اگر بعد از گذشت 24 ساعت، حساسیتی مشاهده نکردید می‌توانید آن را به صورتتان بزنید.

محصول مرتبط: تونر صورت لورال پاریس مدل Age Perfect حجم 200 میل

 

5- از مقادیر کم استفاده کنید

نحوه صحیح کرم زدنCredit: Wikihow

یکی از بزرگترین اشتباهات خانم‌ها این است که مقدار زیادی کرم روی پوست خود می‌زنند در حالی که بهترین روش برای زدن کرم صورت این است که از مقادیر کم شروع کنید و سپس در صورت نیاز مقدارش را افزایش دهید. زیرا پوست مقداری زمان احتیاج دارد تا بتواند کرم را به خودش جذب کند و این کار مانع از روغنی شدن پوست صورت می‌شود. اگر از کرم تیوپی استفاده می‌کنید، مقداری از آن را پشت دست خود بزنید و اگر از کرم‌های داخل ظرف استفاده می‌کنید، می‌توانید از پیمانه‌ یا قاشق‌های کوچک مخصوص این کار استفاده کنید.

کرم را به صورت نقاط کوچک، روی پوستتان بزنید، روی نواحی‌ای مانند گونه‌ها و پیشانی را بیشتر کرم بزنید. اگر پوستتان ترکیبی است، از مقدار بیشتری کرم روی نواحی خشک استفاده کنید و روی نواحی چرب مقدار کمی بزنید.

 

6- از حرکات دایره‌ای استفاده کنید

نحوه صحیح کرم زدنCredit: Wikihow

با استفاده از انگشت دست و به آرامی، کرم را روی پوست، با حرکات دایره‌ای رو با بالا پخش کنید، هیچ موقع پوستتان را به طرف پایین نکشید و یا کرم را روی پوست فشار ندهید. هرگز برای نواحی حساس پوست اطراف چشم از کرم معمولی استفاده نکنید و آن را با فاصله از این ناحیه بزنید. در ادامه نحوه‌ی صحیح مالیدن کرم برای هر ناحیه از صورت بیشتر توضیح داده شده است:

پیشانی

کرم را به مرکز پیشانی بزنید و سپس با حرکات دایره‌ای به سمت ابروها و چشم‌ها ماساژ دهید.

بینی

از قسمت بالای بینی شروع کرده و به سمت پایین حرکت کنید، گوشه و اطراف بینی را به خوبی ماساژ دهید.

بالای لب

این ناحیه را کرم بزنید و به سمت گونه‌ها حرکت کنید و به سمت پشت گوش‌ها بروید.

پایین لب

کرم را زیر لب پایین خود بزنید و سپس به سمت پایین چانه با حرکات دایره‌ای حرکت کنید.

 

7- به گردنتان هم کرم بزنید

نحوه صحیح کرم زدنCredit: Wikihow

همان کرمی که برای صورتتان استفاده می‌کنید را به گردنتان نیز بزنید زیرا پوست این ناحیه ظریف است و به سرعت پیر می‌شود، بنابراین نیازمند مراقبت و نگهداری است. جهت حرکت دستتان روی گردن نیز باید به سمت بالا و بیرون باشد.

 

8- اجازه دهید کرم به خوبی خشک شود

نحوه صحیح کرم زدنCredit: Be Extra Healthy

بعد از زدن کرم تقریبا 5 دقیقه زمان لازم است تا به خوبی جذب پوست شده و خشک شود بنابراین مقداری صبر کنید و  سپس صورتتان را آرایش کنید زیرا کرم صورت، در صورت ترکیب شدن با محصولات آرایشی نتیجه مطلوبی نخواهد داشت و باید دوباره از ابتدا صورتتان را بشویید و این مراحل را تکرار کنید. در این فاصله می‌توانید دندان‌هایتان را مسواک بزنید یا به هر نوعی حواس خود را پرت کنید و صورتتان را لمس نکنید. 

 

9- کل بدن را مرطوب کنید

لوسیونCredit: Heart Bows & Makeup

پوست بزرگترین عضو بدن است که باید به خوبی از آن نگهداری شود. بعد از هر بار استحمام، برای کل بدن خود از مرطوب کننده استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که کرم صورت مخصوص صورت بوده و لوسیون بدن مخصوص دیگر اجزای بدن است و هرگز نباید آن‌ها را باهم جایگزین کنید.   

منبع: بنیتا

 

 

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان