بهترین فیلم‌های کمدی قرن بیستم را از دست ندهید

از قدیم گفته‌اند خنده بر هر درد بی درمان دواست. مطالعات محققان نشان داده که خنده فواید بسیاری برای سلامتی انسان دارد

بهترین فیلم‌های کمدی قرن بیستم را از دست ندهید

از قدیم گفته‌اند خنده بر هر درد بی درمان دواست. مطالعات محققان نشان داده که خنده فواید بسیاری برای سلامتی انسان دارد. یکی از مهمترین کارکردهای خنده ایجاد انرژِی و بهبود کارکرد مغز است. پس باید برای خندیدن هم برنامه‌ریزی کرد. مثلا بخشی از اوقات فراغت را به خواندن مطالب طنز یا تماشای فیلم‌های کمدی اختصاص دهید. اگر شما هم از علاقمندان تماشای فیلم‌‍‌های کمدی هستید با روزچین همراه باشید تا برخی از بهترین فیلم‌های کمدی را به شما معرفی کنیم.

در تاریخ سینمای جهان فیلم‌های کمدی بسیاری وجود دارد که برخی فقط و فقط قصد خنداندن تماشاگر را دارند و هیچ مفهوم خاصی را دنبال نمی‌کنند و برخی نیز دغدغه‌های جدی انسانی را در قالب کمدی به نمایش در می‌آورند. فیلم‌هایی که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم از بهترین فیلم‌های کمدی قرن بیستم هستند.

بهترین فیلم‌های کمدی قرن بیستم

در قرنی که گذشت سینمای جهان شاهد ساخت فیلم‌های کمدی بسیاری بود. در این مقاله چند مورد از بهترین فیلم‌های کمدی را برای شما گلچین کرده‌ایم. تا به انتها با روزچین همراه باشید.

راه‌های فرعی

«» کارگردان و فیلمنامه‌نویس آمریکایی در سال 2004 بر اساس رمان راه‌های فرعی نوشته «رکس پیکت» دست به ساخت یک فیلم کمدی – درام زد. فیلم 127 دقیقه‌ای راه‌های فرعی (Sideways) با بودجه 16 میلیون دلاری ساخته شد و توانست 109٬502٬303 دلار بفروشد و جزو بهترین فیلم‌های کمدی قرن بیستم قرار بگیرد.

بهترین فیلم‌های کمدی
فیلم کمدی راه‌های فرعی

همسفرهای ناجور

داستان این فیلم درباره دو مرد میانسال است که به نوعی سرخورده شده‌اند و از زندگی‌شان راضی نیستند. یکی از این دو مرد میانسال «مایلز» نام دارد و به تازگی از همسرش جدا شده است و با اینکه دلش می‌خواهد نویسنده خوبی باشد نتوانسته در رمان‌نویسی هم موفق باشد. شخصیت دوم فیلم «جک» نام دارد که دوست دوران کالج «مایلز» است. او نیز بازیگری است که هیچ موفقیتی کسب نکرده و به ته خط رسیده است.

«مایلز» برای هدیه ازدواج جک او را به یک سفر تفریحی دعوت می‌کند. این دو با هم راهی سفر می‌شوند ولی از همان آغاز می‌فهمیم که روحیات این دو به شدت با هم متفاوت است و زوج ناجوری هستند. شخصیت‌پردازی دقیق و شوخی‌های بامزه از نکات قوت این فیلم است. یکی از ویژگی‌های این فیلم این است که ما در عین خندیدن برای آدمهای قصه، غمگین هم می‌شوید. پین برای فیلم «راه‌های جانبی» نامزد جایزه اسکار شد و توانست اسکار بهترین فیلمنامه‌نویسی را از آن خود کند.

بازیگران: پل جاماتی، توماس هادن چرچ، ویرجینیا مادسن، ساندرا اوه

شاون مرده

یکی دیگر از بهترین فیلم‌های کمدی که در قرن بیستم ساخته شد فیلم «شاون مرده» (Shaun of the Dead) است. کارگردان این فیلم «» است. این فیلم کمدی، درام و ترسناک است. شاون مرده با بودجه‌ای حدود 6 میلیون دلار ساخته شد و در گیشه موفق ظاهر شد و توانست 30 میلیون دلار بفروشد.

بهترین فیلم‌های کمدی
فیلم کمدی – ترسناک شاون مرده

داستان این فیلم درباره «شاون» است. او مردی 29 ساله است که زندگی کسل کننده‌ای دارد. نامزدش «لیز» او را ترک کرده است. مادرش با مردی ازدواج کرده که «شاون» به هیچ وجه از او خوشش نمی‌آید. همه این مسائل باعث سرخوردگی او شده است اما دردسر واقعی او زمانی شروع می‌شود که مرده‌ها از گور بر می‌خیزند و مثل زامبی‌ها شروع به خوردن آدم‌ها می‌کنند. «حالا شاون» می‌خواهد با کمک دوست وفادارش «اِد» که با او زندگی می‌کند مادر و نامزدش را از دست زامبی‌ها نجات دهد. این فیلم یکی از فیلم‌هایی است که به لودگی کشیده نشده است و شما را به شدت می‌خنداند.

بازیگران: کیت اشفیلد، لوسی دیویس،نیک فراست، دیلن مورن، بیل نای، پنه‌لوپه ویلتون، سایمون پگ، جسیکا هاینس، مارتین فریمن، مت لوکاس، پیتر سرافیناویچ، ریف اسپال، تمسین گریگ

مدرسه راک

مدرسه راک (School of Rock) به کارگردانی «» از بهترین فیلم‌های کمدی قرن بیستم است. این فیلمساز پیش از این با فیلم‌های موفقی مانند «پیش از غروب» و «پیش از طلوع» و «پسربچگی» شناخته شده است. او با ساخت فیلم «مدرسه راک» ثابت کرد که در ساختن فیلم‌های کمدی نیز توانمند است. این فیلم 108 دقیقه‌ای درباره نوازنده گیتار یک گروه «» به نام «دوئی فین» است.

بهترین فیلم‌های کمدی
فیلم کمدی مدرسه راک

«فین» از گروهش اخراج می‌شود. او برای اینکه بتواند اجاره خانه و مخارجش را تامین کند در به در دنبال کار است. «نِد» همخانه او معلم مدرسه است. با «نِد» برای تدریس در یک مدرسه خصوصی سطح بالا تماس گرفته می‌شود. «دوئی» که به شدت به پول نیاز دارد خودش را به جای «نِد» جا میزند و در آن مدرسه استخدام می‌شود. این در حالی است سطح سواد دانش آموزان مدرسه از او خیلی بیشتر است.

او به صورت مخفیانه شروع به تدریس موسیقی راک در کلاس می‌کند و استعدادهای خوبی را بین بچه‌ها کشف می‌کند پس تصمیم می‌گیرد با بچه‌های مدرسه گروه موسیقی «» تشکیل بدهد و در مسابقات موسیقی شرکت کند و جایزه نقدی آن را به دست بیاورد. اما در شب قبل از مسابقه لو می‌رود و …

بازیگران: جک بلک، جوآن کوساک، مایک وایت، سارا سیلورمن، آلیشا الن

هتل بزرگ بوداپست

هتل بزرگ بوداپست (The Grand Budapest Hotel) یکی دیگر از بهترین فیلم‌های کمدی قرن بیستم است که به شما پیشنهاد می‌کنیم آن را تماشا کنید و از لحظه‌های کمدی آن لذت ببرید. این فیلم محصول سال 2014، به نویسندگی و کارگردانی «» است.

داستان فیلم درباره مدیر هتلی به نام «موسیو گوستاو» است که با کمک پادوی هتلش سعی می‌کند رضایت خاطر میهمانان هتلش را فراهم کند. این دو بسیار به هتل و مهمانانش وفادارند. قصه فیلم در سال 1930 اتفاق می‌افتد. هتل «موسیو گوستاو» یکی از بهترین تفریحگاه‌های اروپاست. در یکی از روزهای عادی این هتل بزرگ، یکی از مشتریان دایمی هتل که بانوی مُسنی به نام «مادام دی» است و  رابطه بسیار خوبی با «گوستاو» دارد، از دنیا می‌رود و پلیس برای قتل «مادام دی» به «گوستاو» مظنون می‌شود اما این تمام ماجرا نیست چرا که در ادامه بحث میراث و وراثت پیش می ‌آید که…

بهترین فیلم‌های کمدی
فیلم هتل بزرگ بوداپست

شما در این فیلم شاهد کمدی شیرین و روانی خواهید بود. که از هرگونه ابتذال و لودگی به دور است. یکی از نکات جالب توجه این فیلم، فضاسازی هتل دهه سی است که بسیار چشم‌نواز است. بیایید بخش‌هایی از فیلم «هتل بزرگ بوداپست» را با هم ببینیم.

یکی دیگر از نقاط قوت فیلم «هتل بزرگ بوداپست» بازی بازیگران آن است. به ویژه «» در نقش موسیو گوستاو در ایفای نقشش درخشان ظاهر می‌شود. او که معمولا در فیلم‌هایش چهره عبوس و سردی دارد و در فیلم «» ما را از خودش متنفر می‌سازد، در این فیلم کمدی بسیار بامزه و دوست‌داشتنی است.

بازیگران: رالف فاینس، فهرید موری آبراهام، متیو آمالریک، آدرین برودی، ویلم دفو، جف گلدبلوم، هاروی کایتل، ادوارد نورتون و …

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان