گالری گردی بنیتا؛ هفته سوم آذرماه ۹۵/قسمت دوم [اختصاصی بنیتا]

گالری گردی بنیتا فقط منحصر به گالری «ثالث» نبود

گالری گردی بنیتا فقط منحصر به گالری «ثالث» نبود. قسمت اول گالری گردی بنیتا در  هفته سوم آذرماه 95 را که به گالری ثالث اختصاص داشت، می‌توانید در بنیتا بخوانید. دیروز چند نمایشگاه دیگر نیز افتتاح شد. یکی از مهمترین این افتتاحیه‌ها در گالری «اُ» بود. این نمایشگاه با استقبال بسیار زیادی، چه از سوی مردم و چه سایر هنرمندان روبرو شد. موضوع این نمایشگاه «چهره/تصویری از خود» است. «فریدون آو» آثاری را از هنرمندان مختلف گردآوری کرده و در این گالری به نمایش گذاشته است. او خود از هنرمندان بزرگ کشورمان است که نمایشگاه‌های بسیاری را در داخل و خارج از کشور برگزار کرده. فریدون آو که هم‌نسل نقاشانی چون «حاجی‌زاده»، «ابوالقاسم‌سعیدی»، «زنده‌رودی» و «محصص‌»ها بوده است، هم‌اکنون از همه هم‌نسلانش فعال‌تر است چه از نظر کار شخصی و چه از لحاظ کار فرهنگی.

نمایشگاه چهره/تصویری از خود

نمایشگاه چهره/تصویری از خود

نمایشگاه چهره/تصویری از خود

مجموعه آثار او اغلب ترکیب مواد روی تصاویری است که از بوم پلات گرفته شده‌اند و روی آنها خطوطی با رنگ و به شکل تقریبا بی‌نظم آورده شده است.

از نقطه نظر فرمی شاید آنها را بتوان مجموعه‌ای از "زنده‌رودی" و "تومبلی" دانست که در سیاق و ذهنیات آو به اثری کاملا شخصی بدل شده است.

اما آنچه حرف وی را تا به این حد خصوصی می‌کند شاید به غیراز ویژگی‌های ذهنی هنرمند، این باشد که او در چند رشته هنری فعالیت کرده و به کارهایی دیگر مثل جمع‌آوری آثار هنری نیز مشغول بوده است.

همه اینها در کنار هم رسوبی ارزشمند را نتیجه می‌دهد که جز در برخی هم‌نسلان وی در کمتر نقاش و هنرمند ایرانی دیده شده است؛ رسوبی که حاصل یکی کردن زندگی و هنر بوده است.

به هر حال در این نمایشگاه، فریدون آو از تمام تجربه و دانش و آگاهی خود از هنر و هنرمندان ایرانی استفاده کرده و در این نمایشگاه، آثار بسیاری از هنرمندان مطرح و  سرشناس کشورمان در معرض دید عموم قرار  داده است. اسامی کامل آنها و همچنین استیتمنتی که برای نمایشگاه نوشته شده را می‌توانید مشاهده کنید.

نمایشگاه چهره/تصویری از خود

این نمایشگاه در گالری اُ در حال برگزاری است و تا 30 آذرماه پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود. گالری اُ در کریمخان خیابان ویلا (نجات‌اللهی)، کوچه خسرو،‌ پلاک 46 واقع است.

منبع: بنیتا


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان