۵ آهنگ خاص ایرانی برای حس‌و‌حال و فضای زمستانی

کم کم داریم به فصل زمستان نزدیک می‌شویم و هر فصل هم تفریحات و سرگرمی‌های خاص خودش را دارا است؛ در این مطلب قصد نداریم راجع‌به خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های مخصوص این فصل صحبت کنیم بلکه می‌خواهیم موسیقی‌های متناسب این فصل رو برای شما معرفی کنیم پس تا انتها همراه بنیتا باشید

کم کم داریم به فصل زمستان نزدیک می‌شویم و هر فصل هم تفریحات و سرگرمی‌های خاص خودش را دارا است؛ در این مطلب قصد نداریم راجع‌به خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های مخصوص این فصل صحبت کنیم بلکه می‌خواهیم موسیقی‌های متناسب این فصل رو برای شما معرفی کنیم پس تا انتها همراه بنیتا باشید.

از فصل پاییز گذشتیم و آهنگ معروف «بارون پاییزی» از سیروان خسروی، بی‌شک بهترین آهنگی بود که می‌توانستیم بار‌ها و بارها آن را گوش کنیم و همراه با سیروان هم عقیده باشیم که: بارون پاییزی اصلا غم‌انگیز نیست و زندگی وقتی پوچ است که در آن عشقی نباشد؛ اما آهنگ‌هایی که انگیزه و عشق را به ما هدیه می‌کنند مخصوص سیروان و پاییز نیستند و می‌توانند حس سرزندگی و عشق رو به زمستان هم بیاورند؛ در ادامه 5 آهنگ‌ مخصوص زمستان را برای شما ارائه خواهیم کرد.

1- آهنگ «ها» از محسن چاوشی

زمستان

credit: moshsenchavoshi.net  

محسن چاوشی آهنگ‌های زیبا و تاثیر گذار بسیار زیادی را خوانده که آهنگ «ها» یکی از بهترین آن آهنگ‌ها برای فصل زمستان است. چاووشی در این آهنگ خودش را به گنجشکی تشبیه می‌کند که از دوری معشوق، هر چهار فصل سال برایش زمستان است و تنها راه بهاری شدن زندگی‌اش را وصال معشوق قلمداد می‌کند.

 2- آهنگ «برف» از بابک جهان‌ بخش

زمستان

Credit: overdoz.ir

صدای گرم و احساسی بابک جهان بخش گرمی بخش روزهای سرد زمستان خواهد بود. بابک در آهنگ «برف» از دوری معشوق به جنون رسیده و در این سرمای زمستان هیچ چیزی را به جز دست‌های گرمی بخش معشوقش نجات‌ دهنده نمی‌یابد و چشم به راه آمدن معشوق بارش برف را تماشا می‌کند.

3- آهنگ «بارون» از مهدی احمدوند

زمستان

Credit: ahangestan.in

مهدی احمدوند در این آهنگ زیبا و احساسی خود همواره و در بدترین شرایط  نگاه معشوقش را تکیه‌گاه محکم خود تصور می‌کند و به معشوق خود دلگرمی می‌دهد که در زمستان هم همراه تو زیر باران و برف قدم خواهم زد و خیال تو همیشه در فکر من خواهد بود.

4- آهنگ «مثل یلداهای قبل» از رضا صادقی

زمستان

Credit: naslemusic.com

امسال زمستان زودتر از سال‌های قبل از راه رسیده و روز‌های آخر آذر را باید جزء زمستان تصور کنیم و با این ذهنیت، آهنگ زیبا و احساسی رضا یزدانی بهترین انتخاب برای شب یلدا خواهد بود؛ رضا در این آهنگ تحمل سردی زمستان را در برگشت معشوق خلاصه می‌کند و به امید برگشتن معشوق و گوشه چشم یار، دست به دامن دیوان حافظ می‌شود و برای برگشتن عشقش فال می‌گیرد.

5- آهنگ «کوچه‌های زمستان» مهدی مقدم

زمستان

Credit: pardismusic.in

مهدی مقدم برف زمستانی را مانند فرش تصور می‌کند و به ما می‌گوید روی این فرش برفی قدم بگذارید و دست‌هایتان را رو به آسمان بلند کنید و به هر غمی که داخل زندگی وجود دارد از ته دل بخندید! مهدی یک پیشنهاد هم برایمان دارد و می‌گوید بدون چتر زیر برف سنگین قدم بزنید که فکر می‌کنم به یک بار امتحان کردنش می‌ارزد. 

می‌توانید نگاهی هم به «آهنگ هایی که جان انسان را نجات داده اند [قسمت اول]» بیندازید.

منبع: بنیتا


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر