۱۰ ماده‌ غذایی که باعث افزایش هوش می شوند

روانشناسان معتقدند که هوش و ذکاوت را می توان بهبود بخشید. شما می توانید خلاق تر و متمرکز شوید و مشکلاتتان را سریعتر حل کنید. با فراهم کردن مواد غذایی مناسب مغزتان٬ می‌توانید هوشتان را بالا ببرید. با بنیتا همراه باشید تا ۱۰ ماده‌ی غذایی را برای افزایش هوشتان به شما معرفی کند.

روانشناسان معتقدند که هوش و ذکاوت را می توان بهبود بخشید. شما می توانید خلاق تر و متمرکز شوید و مشکلاتتان را سریعتر حل کنید. با فراهم کردن مواد غذایی مناسب مغزتان٬ می‌توانید هوشتان را بالا ببرید. با بنیتا همراه باشید تا 10 ماده‌ی غذایی را برای افزایش هوشتان به شما معرفی کند.

 

1- روغن ماهی

چه مکمل بخورید و چه ماهی قزل آلا(یا هر دو)، به کار گرفتن روغن ماهی در رژیم غذایی باعث می شود باهوشتر شوید. تحقیقات نشان می‌دهند اسیدهای چرب امگا 3 موجود در روغن ماهی برای عملکرد مغز ضروری هستند.

 

2- ویتامین ب

ویتامین ب به بهبود حافظه و خلق و خو کمک می‌کند. مطالعات نشان داده‌اند افرادی که بدنشان فاقد ویتامین‌های گروه ب است مشکلات روانی بیشتری دارند. بوقلمون، لوبیا، عدس و موز حاوی ویتامین ب هستند.

 

3- صبحانه

صبحانه غذای مغز است. برای همین لقب «مهم ترین وعده غذایی روز» را به آن داده‌اند. کسانی که صبحانه می‌خورند حافظه، خلاقیت، تمرکز و عملکرد کلی بهتری دارند.

 

4- چای سبز ماچا

چای سبز ماچا یک ماده‌ی غذایی بسیار عالی برای افزایش هوشیاری ذهنی است.

 

5- آنتی اکسیدان‌ها

این مواد با رادیکال‌های آزاد موجود در بدن شما مبارزه می‌کنند. خوردن لوبیا قرمز، زغال اخته،کرنبری و کنگر فرنگی برای بهبود حافظه و حل مسئله‌ها مفید است. از مقاله آنتی اکسیدان چیست و در کدام مواد غذایی یافت می شود غافل نشوید.

 

 

افزایش هوش

 

 

6- کهن‌دار یا جینکو بیلوبا

دانشمندان دریافته‌اند که جینکو بیلوبا جریان خون را به مغز می‌رساند٬ حافظه کوتاه مدت را افزایش می‌دهد، تمرکز را بهبود می‌بخشد و از زوال عقل جلوگیری می‌کند.

 

7- آووکادو

چربی این سبزی تک‌سیر‌شده یا اشباع نشده(Monounsaturated fat) است که جریان خون را افزایش می‌دهد. مغز برای فکر کردن نیاز به خون دارد. آووکادو به کاهش فشار خون نیز کمک می‌کند.

 

8- گوشت و ماهی

کراتین موجود در گوشت بدون چربی و ماهی برای تقویت هوش و حافظه مفید است.

 

9- ویتامین ای

ویتامین ای برای سلامت مغز ضروری است زیرا به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می‌کند. تحقیقات نشان داده است که ویتامین ای شروع بیماری آلزایمر را به تأخیر می‌اندازد. سبزیجات برگ سبز، کیوی، و آجیل سرشار از این ماده مغذی حیاتی هستند.

 

10- جینسینگ

ریشه جینسینگ تحریک ذهنی، حافظه و عملکرد مغز را بهبود می‌بخشد. یکی از گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که جینسینگ٬ مغز را از سموم محافظت می‌کند.

 

منبع: بنیتا

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر