چه می شد اگر؟ (قسمت دوم)

دنیای ما مکان عجیب و مرموزی است که خیلی چیزها ممکن است در آن اتفاق بیفتد. همانطور که در قسمت اول چه می شد اگر&#۸۲۳۰;؟ آورده ام سوالات بی جواب زیادی ذهن ما انسان ها را درباره این دنیای مرموز، مخلوقاتش و اتفاقاتی که در آن افتاده است درگیر خودش کرده است. شاید موارد زیر یکی از همان چه می شد اگرهایی باشد که مدت هاست معمای ذهنتان شده است.

چه می شد اگر…؟ (قسمت دوم)

دنیای ما مکان عجیب و مرموزی است که خیلی چیزها ممکن است در آن اتفاق بیفتد. همانطور که در قسمت اول چه می شد اگر…؟ آورده ام سوالات بی جواب زیادی ذهن ما انسان ها را درباره این دنیای مرموز، مخلوقاتش و اتفاقاتی که در آن افتاده است درگیر خودش کرده است. شاید موارد زیر یکی از همان چه می شد اگرهایی باشد که مدت هاست معمای ذهنتان شده است.

چه می شد اگر

چه می شد اگر موجودات دیگر هم مثل انسان ها تکامل می یافتند؟

یکی از عواملی که انسان ها را موجودات برتر روی زمین کرده این است که انسان ها بر خلاف موجودات دیگر به تدریج تکامل یافته اند. و همین باعث شده این سوال تاریخی در ذهن انسان ها ایجاد شود که اگر موجودات دیگر هم مثل انسان ها تکامل می یافتند چه اتفاقی می افتاد؟ جواب این سوال زیاد هم سخت نیست. اگر چنین اتفاقی می افتاد ما انسان ها دائما با آن ها می جنگیدیم. وقتی انسان ها با همنوع خود می جنگند پس چه دلیلی دارد که با موجودات دیگر رفتار متفاوتی داشته باشند؟

اتفاقات عجیب

چه می شود اگر مردها داروهای ضد بارداری مصرف می کردند؟

جواب این سوال کمی سخت است زیرا قرص های ضدبارداری زیادی هستند که تاثیرات متفاوتی دارند چون هر کدام حاوی سطوح متفاوتی از هورمون های مصنوعی استروژن و پروژستین هستند. اگر قرص ها سطح استروژن بالایی داشته باشند در طولانی مدت باعث تغییراتی در بدن مردان می شود. تغییراتی چون کاهش میل جنسی، ضعیف شدن عضلات و استخوان ها، و نازک تر شدن موهای صورت و بدن. این قرص ها ممکن است در روحیه مردان نیز تغییراتی ایجاد کند و باعث شود مهربان تر و ملایم تر شوند.

چه می شود اگر اینترنت برای یک روز خاموش می شد؟

یک صبح زیبا از خواب بیدار می شوید و همچنان که روی تخت دراز کشیده اید گوشی را برمی دارید تا ببینید در دنیا چه خبر است. اما وقتی متوجه می شوید گوشی کار نمی کند به این طرف و آن طرف سر می زنید و متوجه می شوید همه جا همین اتفاق افتاده است. اگر چنین اتفاقی در واقعیت بیفتد چه می کنید؟ اگر این اتفاق برای چند روز بیفتد اقتصاد هیچ تاثیری از آن نمی گیرد. مردم کارهای نرمالی که به اینترنت نیاز ندارد را انجام می دهند. در واقع بعضی کمپانی ها از قطع شدن اینترنت نفع می برند. چون این فرصت برایشان بوجود می آید که کارهایی را انجام دهند که به دلیل وقت گذراندن با اینترنت به تعویق افتاده اند. شاید این اتفاق برای غول های اینترنت مثل فیسبوک و گوگل سخت باشد اما بعد از وصل شدن دوباره اینترنت کاربران آن ها چند برابر می شوند.

عجایب دنیا

چه می شد اگر نئاندرتال ها منقرض نمی شدند؟

نئاندرتال ها و انسان ها 700 هزار سال گذشته اجدادشان را از هم جدا کردند و حدود 300 هزار سال گذشته کاملا از هم جدا شدند. بنابر دلایلی نامشخص نسل آن ها حدود 30 هزار سال گذشته کاملا منقرض شد. اما اگر نسل آن ها منقرض نمی شد چه اتفاقی می افتاد؟ اگر انسان ها و نئاندرتال ها کاملا از هم جدا نمی شدند به هم شباهت زیادی پیدا می کردند. مشکل نئاندرتال ها این بود که جمعیت آن ها کمتر از جمعیت انسان ها بود. تحقیقات نشان می دهد آن ها با نژاد انسان ها پیوند داشته اند. اگر نسل آن ها منقرض نمی شد دی ان ای بیشتری از آن ها به انسان ها منتقل می شد و باعث می شد ویژگی های انسان ها شباهت بیشتری به آن ها پیدا کند.

عجایب دنیا

چه می شود اگر روی هواپیمای در حال پرواز سوراخی ایجاد شود؟

اگر یک سوراخ در هواپیما ایجاد شود. به دلیل اختلاف بالای فشاری که بین هوای داخل هواپیما و بیرون هواپیماست شخصی که در کنار سوراخ ایستاده باشد به بیرون پرتاب می شود. اما اگر کمربند صندلی را بسته باشند به هیچ وجه به بیرون پرتاب نمی شوند.

عجایب دنیا

چه می شود اگر انسان داخل کوه آتشفشان بیفتد؟

اگر یک انسان داخل کوه آتشفشان بیفتد در واقع داخل ماگما مواد مذاب داخل کوه آتشفشان می افتد. فرق ماگما و لاوا در این است که لاوا از کوه بیرون می ریزد اماماگما داخل کوه می ماند. تراکم این دو سه برابر آب است پس چسبندگی آن ها میلیون ها برابر از آب بیشتر است و به آسانی تغییر شکل نمی دهد. مثل این می ماند که داخل سیمان مرطوب افتاده باشید. شاید یک فرورفتگی کوچک در مواد ایجاد کنید اما در آن فرو نمی روید. خبر خوب این است که قبل از تماس پیدا کردن با ماگما خواهید مرد. با نزدیک شدن به ماگما ریه ها به ذغال تبدیل می شوند و در عرض چند ثانیه خفه خواهید شد. در غیر اینصورت در اثر برخورد با ماگما به خاکستر تبدیل خواهید شد.

عجایب دنیا

چه می شود اگر کهشکان ها با هم تصادف کنند؟

کهکشان های زیادی در امتداد یکدیگر در حال حرکت هستند. در غیر این صورت ممکن بود تو دردسر بزرگی بیفتیم. چنانچه این اتفاق بیفتد حتی فرصت اعلام کردن آن هم نخواهد بود چون سرعت آن بسیار بالاست. در واقع دیواره خارجی کهکشان بعد از برخورد به سرعت نور حرکت می کند که اگر بخواهیم سرعت آن را کم کنیم مثل برخورد با یک آینه بزرگ می ماند. دلیل شباهت دادن آن به آینه این است که مرز کهکشان دیگر نور را منعکس می کند. بعد از این اتفاق هیچ چیز دیگری نخواهیم فهمید چون دیگر زنده نیستیم.

عجایب دنیا

چه می شود اگر انسان برای یک سال دوش نگیرد؟

سلول های مرده روی پوست جمع می شوند. بخشی از این سلول های مرده پروتئینی است که بو می دهد. باکتری ها روی پوست رشد می کنند و وقتی با عرق ترکیب می شوند بوی متعفنی ایجاد می کنند. در قسمت هایی از بدن که روغن تولید می کند توده های قهوه ای رشد می کنند. مثل پشت گوش ها و زیربغل. پوست سر به دلیل تجمع سلول های مرده خارش می گیرد و بدن پر از جوش و آکنه می شود. بزرگترین مشکل التهاب است. اگر پوست بریده شود باید خیلی زود شسته شود تا ملتهب نشود. اما اگر پوست بدن پر از باکتری باشد دچار التهاب می شود. و اگر بخواهیم بدن را به حالت نرمال برگردانیم هفته ها طول خواهد کشید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان