ماهان شبکه ایرانیان

طعم‌دار کردن ماهی با سبزیجات معطر

طعم‌دار کردن ماهی یک روش برای علاقمند‌کردن کودکان به خوردن ماهی است. بسیاری از افراد به خصوص کودکان، به خاطر بوی زهم ماهی از خوردن آن سر باز می‌زنند. اما از آنجایی که ماهی خواص بسیاری دارد، باید به دنبال روشی برای حذف بوی آن بود. با روزچین و راهنمای طعم‌دار کردن ماهی با سبزیجات همراه باشید.

طعم‌دار کردن ماهی با سبزیجات معطر

طعم‌دار کردن ماهی یک روش برای علاقمند‌کردن کودکان به خوردن ماهی است. بسیاری از افراد به خصوص کودکان، به خاطر بوی زهم ماهی از خوردن آن سر باز می‌زنند. اما از آنجایی که ماهی خواص بسیاری دارد، باید به دنبال روشی برای حذف بوی آن بود. با روزچین و راهنمای طعم‌دار کردن ماهی با سبزیجات همراه باشید.

بسیاری از افراد به دلیل خواص فراوان ماهی به خوردن آن علاقه‌مند هستند. ماهی دارای پروتئین سالم و همچنین امگا 3 و امگا 6 است که برای بدن بسیار ضروری است. اما افرادی هم هستند که به دلایل مختلفی حاضر نیستند لب به خوراک ماهی بزنند. بعضی از افراد به ماهی حساسیت دارند و یا اصلا از مزه ماهی خوششان نمی‌آید. ما در این مقاله راه‌هایی را برای طعم دار کردن ماهی به شما معرفی می‌کنیم.

خواص ماهی برای سلامتی

تاثیر ماهی بر رشد کودکان طعم‌دار کردن ماهی
ماهی یک غذای مغذی و ضروری برای سلامتی کودکان

ماهی دارای ارزش غذایی بسیار بالایی است و اکثر مواد آن مغذی، مفید و ضروری برای بدن انسان است. یکی از ویژگی مخصوص ماهی، نوع چربی موجود در آن است. روغن ماهی بیماری‌های قلبی را به صفر می‌رساند. جالب است بدانید اثر روغن ماهی بر سلامت قلب بیشتر از اثر مصرف سویا است. پروتئین موجود در ماهی به آسانی در دستگاه گوارش هضم و جذب شده و در بدن مصرف می‌‌شود.

ماهی یکی از منابع غنی آهن است. آهن در خون‌سازی و همچنین در حفظ مقاومت بدن در برابر میکروب‌ها نقش مهمی ‌ایفا می‌کند. ماده مغذی دیگری که در ماهی به مقدار کافی وجود دارد، روی است. روی در رشد کودکان و نوجوانان و نیز در بلوغ جنسی نوجوانان تاثیر بسزایی دارد. بهتر است بدانید ماهی از منابع غنی فلوئور است که در سلامت و استحکام دندان‌ها و در پیشگیری و پوسیدگی دندان اهمیت چشمگیری دارد.

طعم‌دار کردن ماهی با سبزیجات

سبزیجات معطر در آشپزی
از بین بردن بوی ماهی با سبزیجان خوش‌بو

در این بخش می‌خواهیم به شما چند روش ساده برای طعم‌دار کردن ماهی را آموزش دهیم. با اینکار شما می‌توانید افرادی را که به خاطر بوی ماهی از خوردن آن خودداری می‌کنند، جذب ‌کنید.

آب کردن یخ ماهی

برای ذوب‌کردن یخ ماهی یخ‌زده، مقداری شیر را در ظرفی بریزید و ماهی را در آن قرار دهید. به این ترتیب به تدریج یخ ماهی آب شده و شیر نه تنها بوی ماهی را از بین می‌برد بلکه به آن مزه خوشایندی نیز می‌دهد.

طعم‌دار کردن ماهی با گشنیز

این سبزی نه تنها در جنوب ایران بلکه بین اعراب و هندوها هم یکی از پرمصرف‌ترین سبزی‌ها است. در انواع قلیه، برای پر‌کردن داخل شکم ماهی و در انواع کاری از این سبزی معطر استفاده می‌شود. گشنیز علاوه بر اینکه خاصیت میکروب‌زدایی دارد، ضد نفخ و دل‌درد هم هست.

طعم خوش ماهی با سیر و پیاز

طعم‌دار کردن ماهی با پیاز
مرینیت کردن ماهی با سیر و پیاز

این دو یار همیشگی، درواقع جزء جدانشدنی بیشتر غذاها هستند. هر دو از نظر طب سنتی گرم و خشک هستند. سیر کاهش دهنده فشارخون و آنتی‌بیوتیکی طبیعی است. پیاز نیز به عنوان پایین آورنده قندخون و یک انسولین طبیعی بسیار محبوب است.

مزه‌دار کردن ماهی با رزماری

رزماری یا اکلیل کوهی، ادویه خوشبوی مدیترانه‌ای برای از بین بردن بوی بد و تند ماهی، میگو و مرغ بهترین انتخاب است. برای نگهداری رزماری تازه می‌توانید برگ‌های آن را از ساقه جدا کنید. سپس برگ‌ها را در درون دستمال کاغذی گذاشته و بعد در یک کیسه فریزر قرار دهید و داخل یخچال بگذارید.

استفاده از زنجبیل

زنجبیل گل سرسبد هر آشپزخانه
استفاده از زنجبیل در خوشمزه کردن غذاها

این گیاه ریشه‌ای، گل سر سبد آشپزی با سبک هندی و چینی است. زنجبیل علاوه بر خاصیت انرژی‌زایی، کلسترول خون را پایین می‌آورد. بهتر است بدانید زنجبیل به هضم غذا نیز کمک می‌کند. مهم‌ترین مسئله در مورد زنجبیل خاصیت ضد‌سرطانی آن است.

مرینیت کردن یا خوشمزه کردن طمع ماهی به صورت حرفه‌ای

مرینیت کردن چیست؟

ماهی غذای خوشمزه
مرینیت ماهی با سبزیجات

آیا تا به حال اصطلاح مرینیت کردن را از زبان آشپزها شنیده‌اید؟ شاید برای شما هم جای سوال باشد که مرینیت کردن چیست؟ چرا آشپزها سفارش می‌کنند که حتما قبل از پخت مرغ و گوشت و ماهی یا حتی سبزیجات آنها را مرینیت کنید؟ به زبان ساده مرینیت‌کردن یعنی مزه‌دار کردن ماده اصلی غذا قبل از پخت. این عمل باید به گونه‌ای باشد که طعم آن را برنگرداند، بلکه خوشمزه‌تر هم بکند.

مرینیت لیمویی

غذاهای گوشتی
مرینیت ماهی با لیموترش

مواد لازم برای مرینیت لیمو

▫  لیموترش: 2عدد
▫  روغن زیتون: 2 قاشق غذاخوری
▫  آویشن خشک شده: 1/2 قاشق چایخوری

طرز مرینیت لیمو: این مواد را با هم مخلوط کنید. سپس ماهی‌ها را به مدت نیم ساعت در این مواد بخوابانید.

مرینیت سس سویا

نقش سویا در سلامتی
سویا یکی از مواد غذایی بسیار مقوی برای تامین نیازهای بدن است

مواد لازم برای درست کردن مرینیت سس سویا

▫  روغن زیتون: 1/4 فنجان
▫  سس سویا: 3 قاشق غذاخوری
▫  سیر: 2 حبه
▫  زنجبیل تازه و ریز خرد شده: 1 قاشق غذاخوری

طرز مرینیت سس سویا: مواد بالا را با هم مخلوط کنید. سپس برای طعم‌دار کردن ماهی آن را داخل این مواد قرار دهید. اجازه دهید نیم ساعت داخل مواد مرینیت سس سویا بماند. ‌اگر می‌خواهید هنگام پخت لعاب بیندازد می‌توانید برای روی ماهی‌ها سس تهیه کنید.

مواد لازم برای سس مخصوص ماهی

▫  عسل: 2 قاشق غذاخوری
▫  سس سویا: 1 قاشق چای‌خوری
▫  روغن زیتون به میزان لازم

طرز تهیه سس مخصوص ماهی: مواد گفته شده را با هم ترکیب‌کرده و هنگام پخت روی ماهی‌ها بریزید.

امیدواریم مقاله طعم‌دار کردن ماهی مفید فایده واقع شده باشد و اگر نظری در مورد چگونگی طعم‌دار کردن ماهی دارید با ما در میان بگذارید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان