ماهان شبکه ایرانیان

کتاب های نوروزی: چند پیشنهاد برای گذراندن اوقات فراغت

کتاب خوان ها، همیشه تشنه کتاب های پرطرفدار و جذاب هستند. در روز های عید، چه به سفر بروید چه در خانه بمانید، اوقات فراغت خود را می توانید با کتاب های معروف و دوست داشتنی روز پر کنید. در ادامه توضیح مختصری درباره کتاب های پیشنهادی بامیلو بلاگ می پردازیم. ابتدا از رمانی شروع می کنیم که فیلمش در جوایز اسکار رقیب فروشنده اصغر فرهادی شد.

کتاب خوان ها، همیشه تشنه کتاب های پرطرفدار و جذاب هستند. در روز های عید، چه به سفر بروید چه در خانه بمانید، اوقات فراغت خود را می توانید با کتاب های معروف و دوست داشتنی روز پر کنید. در ادامه توضیح مختصری درباره کتاب های پیشنهادی بامیلو بلاگ می پردازیم. ابتدا از رمانی شروع می کنیم که فیلمش در جوایز اسکار رقیب فروشنده اصغر فرهادی شد.

فردریک بکمن – مردی به نام اُوه

فردریک بکمن - مردی به نام اُوهفردریک بَکمَن ‏(‏1981‏)‏ با رمان مردی به نام اُوِه به شهرتی استثنایی دست یافت‏.‏ این رمان نویس و روزنامه نگار جوان سوئدی بعد از انتشار این رمان در سوئد و آلمان به جهان معرفی شد‏.‏ مردی به نام اُوِه داستان روزگار پیرمردی کم حرف، سخت کوش و بسیار سنتی است که به باورش همه چیز باید سرجای خودش باشد و فقط احمق ها به کامپیوتر اعتماد می کنند‏.‏ او سال ها با قوانین سفت و سختش و همسرش که عاشقانه دوستش داشته زیسته و حالا انگار به آخر خط رسیده‏.‏ تا این که یک روز صبح ماشین یک زن باردار ایرانی و شوهر خنگش که قرار است همسایه او شوند به صندوق پستی اش می خورند و این آغاز ماجراست‏.‏‏.‏‏.‏

رمان بَکمَن روایتی است از برخورد دو جهان، برخوردی که به طنزی مداوم و تأثیرگذار می انجامد و باعث می شود مفهوم کهن سالی و نوگرایی به شکلی دیگر برای مخاطب روایت شود‏. ‏مردی به نامِ اُوِه رمانی است زنده و جان دار که بعید است بتوان از خواندنش صرف نظر کرد‏.‏ رمانی که قرار است تا عمق جان مخاطبش رسوخ کند‏.‏ یک سرخوشی مدام.‏‏ به جهان اُوه خوش آمدید‏.

درباره جوجو مویز

جوجو مویز، روزنامه نگار و نویسنده انگلیسی متولد 1969 لندن، فارغ التحصیل دانشگاه لندن و یکی از معدود نویسندگانی است که دو بار موفق شده جایزه داستان بلند رمانتیک سال را از انجمن رمان نویسان رمانتیک دریافت کند‏.‏ وی که حدود ده سال برای روزنامه ایندیپندنت مقاله نوشته، سالها به نوشتن می پردازد‏.‏

مجموعه دو جلدی من پیش از تو و من پس از تو

مجموعه دو جلدی من پیش از تو و من پس از تولوییزا کلارک 26 ساله با خانواده اش زندگی می کند‏.‏ او جاه طلب نیست و صلاحیت های کمی دارد و مدام از خواهر کوچک ترش، ترینا، کم می آورد‏.‏ لوییزا که در تامین خانواده کمک می کند، شغلش را در یک کافه محلی از دست می دهد‏.‏ بعد از چندین تلاش بی نتیجه، بالاخره یک موقعیت استخدامی خاص گیر می آورد‏:‏ کمک برای مراقبت از ویل ترینور، یک مرد جوان موفق و ثروتمند که دو سال پیش در اثر سانحه موتورسیکلت فلج شده است‏.‏ مادر ویل، کامیلا، لوییزای بی تجربه را استخدام می کند تا به زندگی ویل طراوت ببخشد‏.‏ در این بین لوییزا با نیتن ‏(‏پرستار مسائل پزشکی ویل‏)‏ و استیون، پدر ویل، نیز ملاقات می کند‏.

یک بعلاوه یک

یک بعلاوه یکرمانی پرکشش از شرح یک دلدادگی که من از خواندنش لذت بردم‏.‏ «روزنامه ی دیلی میل»

تأثرانگیز با فراز و نشیب هایی بسیار که گاهی با صدای بلند می خندید‏.‏ «روزنامه ی ساندی اکسپرس»

یک زن همیشه خوش بین بعلاوه یک غریبه ی شکست خورده؛

«جس توماس» زنی با دو شغل و دو بچه، از پس هزینه های زندگی خود و فرزندانش برنمی آید و هیچ وقت پول کافی ندارد‏.‏ با پوشیدن دمپایی لاانگشتی به استقبال بهار می رود و وقتی روزگار زمینش می زند، نهایت تلاشش را می کند دوباره روی پا بایستد‏.‏ با این همه، مشکلاتی وجود دارند که خودش به تنهایی از عهدۀ آنها برنمی آید‏.‏ «اد نیکلاس» مرد موفقی که دچار بدبیاری می شود و با یک اشتباه همه چیزش را می بازد‏.‏ حالا تلاش می کند زندگیش را دوباره از نو بسازد‏.‏ مرد نمی خواهد به کسی کمک کند و زن نمی خواهد کسی به او کمک کند، اما آیا این دو می توانند در کنار هم به جایی برسند؟

درباره مترجم پیش از تو و من پس از تو و یک بعلاوه یک

مریم مفتاحی، فارغ التحصیل رشته مترجمی زبان انگلیسی و زبان شناسی از دانشگاه علامه طباطبایی است‏.‏ پیش از این، رمان جنجالی «من پیش از تو» را که پرفروش ترین کتاب سال های 94 و 95 در طرح «عیدانه با کتاب» و طرح «تابستانه با کتاب» کتابفروشی های ایران شده است را ترجمه کرده اند‏.‏ همچنین رمان «پس از تو» نوشته ی جوجو مویز و «همسر خاموش» نوشته ی ای‏.‏ اس‏.‏ ای هریسون نیز با ترجمه  مریم مفتاحی در نشر آموت منتشر شده است‏.

مارک و پلو نوشته منصور ضابطیان

مارک و پلو نوشته منصور ضابطیانظهر یک روز تابسـتان‏,‏ فرشـید با یک پیشـنهاد آمد‏:‏

یک سفر تفریحی به ترکیه‏!‏ غیر ممکن بود‏.‏ من یک خبرنگار تازه کار با درآمدی اندک بودم که تازه باید هزینه های تحصیلم در دانشـگاه را هم تأمین میکردم‏.‏ در تفکر ما ایرانیـان سفر به خارج همیشـه کاری غیر ضروری و از سرِ سیری بوده است‏.‏ با نگاه برآمده از چنـین تفکری پاسخ اولیه من منفی بود‏.‏ اما فرشـید اصرار کرد و نتیجـه چیز دیگری شد‏.‏ آن سفر انجام شد و در پی آن سفرهای دیگر‏!‏ سفرهای دیگری تا امروز که این کتاب دست شمـاست‏.‏

مارک و پلو مجمـوعه ای است از سفرنامه های من به فرانسـه‏,‏ ایتـالیا‏,‏ ارمنسـتان‏,‏ هنـد‏,‏ کره جنـوبی‏,‏ اسپـانیا‏,‏ ایالات متحـده و‏.‏‏.‏‏.

بنی آدم نوشته محمود دولت آبادی

بنی آدم نوشته محمود دولت آبادیگفتم همان اول کار گفتم که نوشتن داستان کوتاه کار من نیست‏.‏این هنر بزرگ را کافکا داشت، ولفگانگ بور شرت داشت و میتوانست بدارد که در همان بیرون،جلو در جان سپرد و داغش لابد فقط به دل من یکی نیست و پیش تر از او چخوف داشت که بالاخره خون قی میکرد و در آن اتاق سرد و چند فقره ای هم رومن گاری آن جا که پرندگان پرواز میکنند و میروند در پرو میمیرند حالا شما به من بگویید کلاه و کاشکول و پالتو و عصای آقای جنابان را چه کسانی از کف میدان کج و قناس جمع خواهند کرد؟و آن اشیای ریز زینتی را چه کسانی پیدا خواهند کرد؟

کتاب بیشعوری

بیشعوریآیا از اینکه همسایه‌تان زباله‌هایش را در جوی آب می‌ریزد عصبانی هستید؟ آیا تابه‌حال پیش آمده که در اداره‌ای برای گرفتن یک امضا روزها و ساعت‌ها در آمدوشد باشید؟ آیا احساس می‌کنید برخوردهای رئیس‌تان با شما توهین‌آمیز است؟ تابه‌حال دلتان خواسته یک صندلی را بر فرق پزشکی بکوبید که وقتی بعد از ساعت‌ها انتظار و پرداخت حق ویزیت کلان موفق به دیدارش شده‌اید، بدون آنکه اجازه بدهد در مورد بیماری‌تان توضیحی بدهید شروع به نوشتن نسخه کرده است؟ آیا از دیدن مجری‌های تلویزیون عصبی می‌شوید؟ آیا با شنیدن حرف‌های سیاستمداران دچار رعشه و ناسزاگویی می‌شوید؟

آیا وسوسه خفه‌کردن بزرگ‌ترهای فامیل که دائم مشغول فضولی و نصیحت و بزرگ‌تری‌اند، زیاد به سراغتان می‌آید؟ با همکاران از زیر کار دررو و زیرآب‌زن زیاد دست‌به‌یقه می‌شوید؟ آیا هر هفته دوستانی به سراغتان می‌آیند که بخواهند شما را به فعالیت تجاری یا آیین مذهبی جدیدی دعوت یا دست‌کم چاکرایتان را باز کنند؟ رابطه‌تان با همسرتان چطور است؟ به فکر جداشدن از او هستید یا آنقدر شرور است که حتی جرئت جداشدن از او را هم ندارید؟ بچه‌های تخس و شروری هم دارید که همیشه باعث سرافکندگی‌تان شوند؟

اگر پاسخ‌تان به این پرسش‌ها مثبت است، این کتاب برای شماست؛ زیرا شما با بی‌شعورها سروکار دارید و این کتاب درباره پدیده بی‌شعوری در جوامع کنونی است که راهنمای عملی ارزشمندی برای شناخت و درمان بی‌شعوری، خطرناک‌ترین بیماری تاریخ بشریت و نحوه رفتار با مبتلایان به این بیماری است‏.‏ اما اگر پاسختان به پرسش‌های بالا منفی است، احتمالاً خطر جدی‌تری شما را تهدید می‌کند‏!

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان