ترسناک‌ترین قاتلین زنجیره‌ای در سریال‌های تلویزیونی

از آدم‌خوارها تا قاتل‌ها، هرکدام روش خاص خود را برای کشتن قربانیان خود دارند. هر هفته ایندی‌وایر دو سؤال با منتقدین مطرح کرده و جواب‌های آن‌ها را منتشر می‌کند

از آدم‌خوارها تا قاتل‌ها، هرکدام روش خاص خود را برای کشتن قربانیان خود دارند.
هر هفته ایندی‌وایر دو سؤال با منتقدین مطرح کرده و جواب‌های آن‌ها را منتشر می‌کند. سؤال این هفته: ترسناک‌ترین قاتل زنجیره‌ای برنامه‌های تلویزیونی چه کسی است؟ می‌تواند شخصیتی از سریال‌های جدید و قدیم باشد.
نظرات منتقدین درباره ترسناک‌ترین قاتلین زنجیره‌ای را با هم می‌خوانیم.
دیمین هالبروک از Tv Guide Magazineشخصیتی که من انتخاب کردم قاتل زنجیره‌ای نیست، ولی شخصیت The Carver در سریال «جراحی پلاستیک» Nip/Tuck واقعاً من را ترساند. از اولین حضور او در آخر فصل دوم سریال، این‌که این قاتل دیوانه پنهان‌شده در پشت ماسک که هدفش کشتن و تیکه کردن آدم‌های خوشگل است (چون ازنظرش زیبایی مثل نفرین است) و ادامه آن در فصل سوم، به دنبال شخصیت‌های اصلی سریال بود، موضوع خیلی جالبی بود. او به همه خواسته‌های پلیدش رسید، حتی به Christian تجاوز کرد. همان‌طور که سریال پیش‌می‌رود، به لیست قربانیان او اضافه می‌شود و افراد زیادی از لیست مظنونین حذف می‌شوند و تشخیص این‌که چه کسی پشت ماسک است مشکل است. تا این‌که در قسمت آخر فصل سوم سریال، مشخص می‌شود افراد پشت ماسک، جراح پلاستیک، Quentin Costa (با بازی برونو کامپس Bruno Campos) و خواهر کارآگاهش، کیت (با بازی رونا میترا Rhona Mitra)، هستند.
اریک دگانز از NPRاگر بخواهم قاتل زنجیره‌ای که اخیراً مرا ترسانده را انتخاب کنم، احتمال زیاد قاتلی که در آخرین قسمت سریال فوق‌العاده MindHunter ساخته دیوید فینچر David Fincher، حضور داشت را می‌گویم. موضوعی که ترسناک است تعداد زیاد قاتل‌های زنجیره‌ای در سریال‌های مختلف است. از شخصیت Bloody Face در سریال «داستان ترسناک آمریکایی» American Horror Story که ماسکی از پوست و موی قربانیان خود به صورتش می‌زد تا Errol Childress، قاتل عجیب‌و‌غریب در فصل اول سریال «کارآگاه حقیقی» True Detective، شاهکار تمام‌ قاتل‌های بی‌رحم، Hannibal Lecter در سریال «هانیبال» Hannibal ساخته شبکه NBC است.
اما به نظر من دو تا از سه قاتل ترسناک سریال‌های تلویزیونی در یک سریال حضور داشتند، مایکل سی هال Michael C Hall در نقش دکستر مورگان Dexter Morgan در سریال «دکستر» Dexter، قاتل زنجیره‌ای که در ظاهر یک تکنسین پزشکی قانونی، قاتل‌هایی که از دست قانون فرار کرده ‌بودند را به قتل می‌رساند. او همتای خود را ملاقات می‌کند، Arthur Mitchell با بازی جان لیسگو John Lithgrow که 30 سال است که با پنهان کردن شخصیت قاتل خود در ظاهر یک پدر خانواده، به کشتن آدم‌ها مشغول است. آخرین قاتل زنجیره‌ای تلویزیونی موردعلاقه من، سایلار Sylar، قاتل انسان‌های دارای قدرت‌های فوق انسانی، در سریال «قهرمان‌ها» Heroes، است. علاوه بر معرفی زکری کینتو Zachary Quinto، سایلار بهترین شخصیت منفی داستان در آن زمان تب‌و‌تاب داستان‌های ابرقهرمانی بود، مردی که برای گرفتن قدرت ابر انسان‌ها، آن‌ها را به قتل می‌رساند. ازنظر من قاتل‌هایی که شبیه انسان‌های معمولی هستند از همه ترسناک‌ترند.
الیسون کین از Colliderازنظر من فقط یک قاتل ترسناک نیست، بلکه مجموعه اعمال و اتفاق‌هاست که ترسناک است. انتخاب من،‌جنایت‌های نمایش داده‌شده در سریال Luther که داستان آن در مورد زنان جوانی است که به طرز وحشیانه‌ای سلاخی می‌شوند، است. موضوع سریال همین است و راه‌هایی که این قاتل‌ها برای رسیدن به خانه قربانیان خود انتخاب می‌کردند، باعث شد شب‌ها قبل از خواب حتماً قفل در خانه، زیر تخت، داخل همه کمدها را چک کنم. من عاشق صحنه‌های جنایی هستم و خیلی کم پیش می‌آید که از صحنه‌ای بترسم ولی Luther واقعاً مرا ترساند. بعداً فهمیدم که فقط من نبودم که آن‌قدر ترسیده‌ام، خیلی از دوستانم اعتراف کردند که بعد از دیدن این سریال شب‌ها به‌سختی به خواب می‌روند.
بعدازآن، BOB از سریال «تویین پیکس» Twin Peaks و قاتل سریال Too Many Cooks، به نظر من از بقیه ترسناک‌ترند.
لیز شنون میلر از IndieWireبهتر است فصل اول سریال «پرونده‌های ایکس» The X Files و Luther Lee Boggs را به یاد بیاورید. ممکن نیست این سریال را دیده باشید و بازی تأثیرگذار براد دوریف Brad Dourif را به خاطر نداشته‌باشید. اگر این سریال را ندیده‌اید، برایتان متأسفم چون یکی از بهترین صحنه‌های یک سریال عالی بود.
تاد وندرورف از Voxشاید جواب من قبول نیست ولی به نظر من همه قتل‌های حل‌نشده سریال Unsolved Mysteries که بیشتر آن‌ها توسط قاتل‌های زنجیره‌ای انجام‌شده بود، انتخاب من است. ممکن است تابه‌امروز خیلی از آن پرونده‌ها به سرانجام رسیده باشد اما داستان‌های ترسناک زیادی از دهه 80 و 90 هنوز حل‌نشده باقی‌مانده است.
الن سپینوال از Uproxxترسناک‌ترین و بدجنس‌ترین و خطرناک‌ترین و اسرارآمیزترین قاتل تاریخ تلویزیون، Lance در سریال Friday Night Lights است. Lance وقتی در نوجوانی مردی که به دختر موردعلاقه‌اش حمله کرده بود را به قتل رساند، این اشتیاق به کشتن را در خود کشف کرد. بعد از کشتن آن مرد، احساس گناه کرد و پیش پدرش که مأمور پلیس بود اعتراف کرد. پدرش جنازه مرد را پنهان کرد. بعدازآن Lance دیگر بعد از کشتن کسی احساس گناه نکرد. Lance افراد زیادی در شهرهای مختلف به قتل می‌رساند، از تگزاس تا نیومکزیکو. Landry Clarke آدم بسیار خطرناکی است.
ایپریل نیل از Monsters & Criticsبازیگر دانمارکی مدس میکلسن Mads Mikkelsen در نقش Hannibal Lecter در سریال «هانیبال» Hannibal شبکه NBC. بازیگر بعدی جیمز پیورفوی James Purefoy در نقش Joe Carroll در سریال «پیروی» The Following.
شخصیت Lecter را توماس هریس Thomas Harris در رمان Red Dragon نوشته‌شده در سال 1981، معرفی کرد؛ و هاپکینز Hopkins آن را در فیلم «سکوت بره‌ها» The Silence of the Lambs در سال 1991 به‌ سینما آورد. وقتی برای اولین بار شنیدم که قرار است سریالی بر اساس این نقش ساخته شود، به‌نظرم مسخره آمد؛ اما وقتی بازی میکلسن را دیدم، نظرم کاملاً عوض شد. او با بازی عالی خود این نقش را بسیار باورپذیر کرد.
سه فصل برای این سریال کافی نبود. روزی که شبکه ان‌بی‌سی اعلام کرد که ساخت این سریال بعد از پخش سه فصل متوقف خواهد شد، روز ناراحت‌کننده‌ای بود؛ اما بازیگر بااستعداد این سریال، ریچارد آرمیتاژ Richard Armitage در سریال Berlin Station خوش درخشید. مدس بازیگر فوق‌العاده‌ای است و بسیار مشتاقم شاهد بازی او، در سریال‌های تلویزیونی، علاوه بر فیلم‌های سینمایی، باشم.
جویس انگ از TVGuide.com
من از دیدن همه قتل‌های تلویزیونی لذت می‌برم، اما شخصیت موردعلاقه‌ام هانیبال است. اول، به دلیل بازی عالی مدس میکلسن که نقش را متعلق به خود کرد. دوم، به این دلیل که این شخصیت ذاتاً ترسناک نیست، او فردی جالب و جذاب و خوش‌پوش و بسیار خوش‌زبان است و به‌راحتی می‌تواند هرکسی را گول بزند.
بن ترورس از IndieWireبدون شک انتخاب من Kevin Garvey است. در هیچ سریالی شخصی به اهمیت Kevin کشته نمی‌شود. هر بار که او دست به خودکشی می‌زند، ترس در دل بیننده ایجاد می‌کرد که نکند این بار زنده نماند. هیچ‌کس نمی‌دانست که بعد از اولین بار خودکشی زنده خواهدماند. به یاد دارید وقتی او سم را نوشید چقدر ناراحت شدید؟ یا وقتی خودش را داخل دریاچه انداخت؟ یا وقتی پدرش سر او زیرآب در وان حمام نگه داشت؟ اگر سفرهای او آن‌قدر هیجان‌انگیز نبود، بدجنسی Damon Lindelof و Tom Perrotta را نشان می‌داد که چندین بار ما را مجبور به تحمل ناراحتی از دست دادن او، کردند.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان