راهنمای پوشیدن کفش های مردانه برای زنان

ببیشتر فروشگاه‌های کفش، کفش‌ها را بر اساس سایزبندی به دو بخش مردانه و زنانه طبقه‌بندی می‌کنند. بااین‌حال بعضی از مدل‌های مردانه، از دید زنان هم معقول‌اند

ببیشتر فروشگاه‌های کفش، کفش‌ها را بر اساس سایزبندی به دو بخش مردانه و زنانه طبقه‌بندی می‌کنند. بااین‌حال بعضی از مدل‌های مردانه، از دید زنان هم معقول‌اند. کفش رسمی، لوفر، آکسفورد، هشت ترک، نیم‌ بوت و کفش‌های راحتی مردانه نیز، توجه زنان را جلب می‌کنند. چون نه پاشنه‌ بلند دارند و نه کاملاً تخت‌اند، راحت خواهند بود و شیک هم به نظر می‌رسند. ممکن است بخواهید چند جفت کفش مردانه به کمد لباس خود اضافه کنید، اما ندانید با چه چیزهایی به‌خوبی ست می‌شوند. این مطلب راهنمای پوشیدن کفش های مردانه برای زنان است و به شما کمک می‌کند چطور متناسب با سبک و موقعیت خود، از این مدل‌ها استفاده کنید.

کفش‌های رسمی (Formal shoes)

کفش‌ های مردانه در سبک‌های بسیاری در دسترس هستند، اما گاهی تشخیص تفاوت آن‌ها آسان نیست. پوشیدن کفش های مردانه برای زنان، همیشه رایج بوده است. این کفش‌های انگلیسی برای پاییز و زمستان نیز گزینه‌های مناسبی هستند.

کفش رسمی (ِDress shoes)

کفش‌های رسمی، معمولاً کاملاً ساده هستند. فقط نیازمند نگه‌داری و واکس زدن‌اند. البته این کفش‌ها برای پوشیدن با کت‌وشلوارهای دو یا سه‌تکه طراحی‌شده‌اند، اما اگر با لباس‌های متنوع زنانه پوشیده شوند، جوابگوی موقعیت‌های بی‌شماری خواهند بود.

این کفش‌ها ظاهری کاملاً رسمی دارند و برای مصاحبه‌های شغلی، مراسم شبانه یا مجلس عروسی بسیار مناسب‌اند. در چنین موقعیت‌هایی کفش مشکی ساده را با کت تک مشکی و شلوار دم پا گشاد بپوشید. و اگر زیر کت خود سرهمی می‌پوشید، دم پا آن را تا بزنید تا مچ پا مشخص شود.

همچنین می‌توانید این کفش رسمی را به سبک پانک و راک قدیم بپوشید. بند کفشتان را با رنگ‌های زرد روشن یا قرمز عوض کنید و آن‌ها را با شلوارک چرم یا لگینگ‌های زاپ‌ دار و پاره و یا لباس‌های آزاد و کمی نامرتب بپوشید، که با زرق‌وبرق کفشتان تضاد خیره‌کننده‌ای ایجاد کنند. دیگر یک ستاره راک خواهید شد!

کفش آکسفورد (Oxford shoes)

کفش‌های مردانه برای زنان

کفش آکسفورد که بر اساس مدل‌های بدون بند طراحی‌ شده، نسبت به دیگر مدل‌های بندی، ظاهری ساده دارد و قسمت بند کشی شده آن، یک تکه و بدون دوخت است. زبانه بند این کفش از داخل متصل شده و برش خارجی ندارد، به همین جهت Closed Lace نامیده می‌شود. کفش‌های آکسفورد اولین بار در اسکاتلند ساخته شدند. نام این کفش‌ها که برای خانواده سلطنتی بریتانیا در بالمورال اسکاتلند (Balmoral) ساخته‌شده بود، بعدها به آکسفورد تغییر کرد.

برای ظاهر جذاب‌تر، کفش آکسفورد را با کت طرح جناقی و یک پیراهن کوتاه به همان رنگ بپوشید. دامن‌های چهارخانه یا شطرنجی نیز با شومیز سفید، تیپ دخترانه خوبی می‌سازند.

کفش دربی (Derbi shoes

کفش‌های مردانه برای زنان

کفش دربی دارای دو تکه مجزای دوخته‌شده روی زبانه کفش و متصل به بندهاست. این مدل طراحی که Open lace نیز نام دارد، به‌نوعی متضاد مدل آکسفورد است. طرح این کفش، در سال 1850 برای کفش‌های مخصوص شکار مورداستفاده قرار گرفت و در اویل قرن بیستم، دربی به یکی از مدل‌های مطرح روز تبدیل شد.

کفش‌های دربی را با طرح‌های گل‌دار روشن، هماهنگ کنید. برای سبک جوانانه‌تر آن‌ها را بلوز و شومیزهای ابریشمی و عینک گرد ست کنید. هرچه فریم عینک ظریف‌تر و منحنی‌تر باشد زیباتر خواهید شد. اندازه شلوار باید بالای مچ باشد و  بهتر است شلوارهای راسته و جذب‌تر استفاده کنید. اما شلوارهای دم پا گشاد هم استایل خاص و قدیمی خود را دارند.

کفش بروگ (Brogue shoes)

کفش‌های مردانه برای زنان

کفش بروگ ازلحاظ نوع بسته شدن مانند کفش‌های آکسفورد است. این مدل اغلب دارای هشت تکه چرمی متقارن است، به همین دلیل آن را هشت ترک می‌نامند. درگذشته ایرلندی‌ها برای خروج آب از کفش‌های خود، هنگام راه رفتن یا کار کردن در زمین‌های خیس یا باتلاقی، حفره‌های ریزی به وجود آوردند. واژه بروگ نیز ابتدا در اواخر قرن 16 به معنای «پوشش پا» وارد زبان انگلیسی شد. و درنهایت اولین بار در اوایل قرن بیستم، بروگ به‌عنوان کفش رسمی مردانه استفاده شد.

بیشتر این کفش‌ها را باید با پای‌برهنه و شلوارهای لینن یا پنبه‌ای استفاده کرد. اما برای فصل‌های سردتر می‌توانید آن‌ها را همراه جوراب به پا کنید و استایلی غیررسمی داشته باشید.

کفش لوفر (Loafer shoes)

کفش‌های مردانه برای زنان

لوفرها که به کفش‌های کالج معروف شده‌اند، کفش‌هایی بدون بند با رویه‌ای کوتاه‌تر از کفش‌های رسمی هستند. این کفش‌ها از شیک‌ترین کفش‌های راحتی محسوب می‌شوند، مخصوصاً اگر منگوله‌دار باشند! اگر دنبال کفش مناسب برای موقعیت‌های مختلف هستید، سراغ لوفرها بروید. برای بیرون زدن‌های روزمره تا دور زدن‌هایی که به بستنی خریدن ختم می‌شوند و حتی ملاقات کاری، می‌توانید لوفر به پا کنید.

برای ظاهری موقر، آن‌ها را با شنل یا پانچویی خاص بپوشید. ولی اگر نمی‌خواهید زیاد جلب‌توجه کنید، با یک جفت شلوار جذب بپوشید. حواستان به مچ پایتان هم باشد! اگر هم می‌خواهید با لوفرهای خود شلوارک بپوشید، بهتر است سبک و سیاقی قدیمی داشته باشد.

درنهایت، به رنگ‌ها هم توجه کنید. اگر رنگ کفش رسمی‌تان قهوه‌ای ست از پوشیدن لباس مشکی، خاکستری روشن و آبی پرهیز کنید. اما با سبز، خاکی، سفید، قرمز یا بنفش سیر عالی به نظر خواهید رسید.  مهم‌ترین قانون پوشیدن کفش‌های رسمی مردانه، تیره‌تر بودن کفش از لباس است. اما رنگ‌های روشنی چون کرم یا رنگ پوست، پاهایتان را کشیده‌تر نشان می‌دهد.

بوت و نیم بوت (Ankle boots)

بوت‌ها معمولاً جزو لباس‌های مشترک زنانه و مردانه هستند. به‌استثنای این‌که زنان با مدل‌های پاشنه‌دار انتخاب‌های بیشتری دارند. بااین‌حال، برخی از انواع بوت (مانند بوت موتورسواری یا بوت رزمی) بیشتر متمایل به استایل مردانه هستند.

بوت موتورسواری (Biker boots)

%کفش‌های مردانه برای زنان%86%d8%a7%d9%86-1

این مدل بوت در اصل برای مسابقات موتورسواری  بیابانی ساخته شد. ساق این کفش‌ها نسبتاً بلند است و در نسخه‌های اولیه، دو قسمت کفش با سگک‌های متعدد به هم متصل می‌شدند. مدل‌های امروزی این بوت‌ها، اغلب با زیپ بسته‌شده و سگک‌های تزئینی دارند. بااینکه این بوت‌ها ظاهری کاملاً خشن و جسور دارند، مدل‌های زنانه امروزی آن‌ها، با جزئیات ظریف‌تری طراحی‌شده‌اند. پس فریب نام زمخت آن‌ها را نخورید، هر جنسیتی داشته باشید می‌توانید بوت موتورسواری بپوشید! بهتر است مدلی چرمی با یراق نقره‌ای انتخاب کنید. همچنین می‌توانید با یک شلوار جین جذب و یک پلیور بافت، جلوه دخترانه‌تری ایجاد کنید.

بوت رزمی (Combat boots)

نیم-بوت-بندی-زنانه

این مدل بوت از سالیان گذشته مورداستفاده ارتش همه کشورها بوده است. اولین بار سربازان آشوری مقابل امپراتوری روم،از این بوت‌ها به پا داشتند. بوت‌های رزمی دارای ساق نسبتاً بلند هستند و با بندهای بلند بسته می‌شوند. ویژگی اصلی آن‌ها مقاومت در شرایط آب و هوایی مختلف هنگام عملیات نظامی ست. دکتر مارتن (Dr. Martens) هم که از معروف‌ترین برندهای سازنده این کفش‌هاست، سال‌هاست که موردتوجه جوانان است.

می‌توانید با بوت رزمی، شلوارک چرم یا پیراهن توری دهه نودی بپوشید و ظاهری به سبک پانک بسازید. برای استفاده روزمره هم، با شلوار جین جذب تیپ خود را کامل کنید.

بوت چلسی (Chelsea boots)

کفش‌های مردانه برای زنان

این نیم بوت‌ها ظاهری فیت و بدون زیپ دارند و در دو طرف کفش کش‌هایی برای راحتی بیشتر طراحی‌شده است. استفاده از این بوت‌ها، به زمان ملکه ویکتوریا در سال 1851 برمی‌گیرد. که در اصل این کفش توسط کفاش مخصوص ملکه (J. Sparkes-Hall) برای او و خانواده سلطنتی ساخته شد. تا اینکه در دهه 60 میلادی، به دلیل پوشیدن و درآوردن راحت و سریع، این کفش در سراسر انگلستان به محبوبیت رسید. در این زمان در خیابان کینکز رود (King’s Road) چلسی، از سوپر مدل انگلیسی جین شرمپتون (Jean Shrimpton) گرفته تا ستارگان رولینگ استون (The Rolling Stones)  بوت چلسی به پا داشتند. به همین دلیل این کفش‌ به نام چلسی معروف شد.

 برای حفظ سبک قدیمی این کفش‌ها، آن‌ها را با پیراهن کوتاه راسته با طرح هندسی بپوشید و با یک عینک آفتابی بزرگ آن را تکمیل کنید. برای ظاهری ساده و روزمره‌تر، آن را با لگینگ مشکی، شومیز لطیف پنبه‌ای و شال پفی گرم‌ونرم استفاده کنید. اگر هم دنبال ظاهر خاص‌تری هستید، این بوت را با لباس‌های سفید و مشکی بپوشید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان