اوایل هفتهی جاری بود که پژوهشگران خبر از کشف یک فضای جدید در هرم بزرگ جیزه مصر دادند؛ هرمی که بیش از 4500 سال عمر دارد. احتمالا میدانید که جدیدترین قسمت مجموعه بازیهای «فرقه اساسین» هم قصهای در مصر باستان دارد. با این حال، سازندگان بازی قرار نیست Assassin’s Creed Origins را با اطلاعات این کشف جدید، بروزرسانی کنند؛ چون این کشف، همین حالا هم در بازی وجود دارد.
میتوانید در Assassin’s Creed Origins وارد هرم بزرگ جیزه شوید. هرم جیزه در بازی فقط هم به قرار دادن اتاقها و فضاهایی که کشف شده و مطالعه شدهاند بسنده نکرده است. هرم جیزه در بازی اتاقها و راهروهایی دارد که مطالعه نشدهاند. این اتاقهای مخفی بر اساس تئوریهای معمار فرانسوی، «ژان پیر اودین» (Jean-Pierre Houdin) در بازی قرار داده شدهاند؛ تئوریهایی که از چگونگی ساخت هرم میگویند. راهروهای مخفی هرم طبق این تئوریها، در بالای حال بزرگ هرم در بازی قرار دارند و این اتاقهای مخفی، هفتهی پیش کشف شدند.
«ماکسیم دوراند» (Maxime Durand)، تاریخ شناس مجموعه بازیهایی فرقه اساسین، در ایمیلی به خبرگزاری کوتاکو گفته است: «ما معتقد بودیم که تئوریهای ژان پیر اودین دربارهی راهروهای داخل هرم بزرگ صحیح است و به همین دلیل، آنها را در بازی قرار دادیم. انتظار داشتیم که این راهروهای مخفی داخل هرم بزرگ در آیندهی نزدیک کشف شوند و میخواستیم بازیکنندهها زودتر بتوانند آنها را ملاقات کنند.»
سازندگان بازی Assassin’s Creed Origins چند سالی است که با ژان پیر هودین همکاری کردهاند و این معمار حتی سال گذشته تریلرهای بازی را در فیس بوک خود منتشر کرده بود.
از دیدگاه طراحی بازی، شاید بالا رفتن از یک هرم، چندان هم جذاب نباشد؛ مخصوصا اگر برای مثال آن را با بناهای قدیمی دیگر قسمتهای فرقه اساسین مقایسه کنیم. با این حال، اگر بدانید که در هرم چه چیزی وجود دارد، میتوانید به این تجربه به عنوان یک گشت و گذار مجازی از تاریخ نگاه کنید.
بازی Assassin’s Creed: Origins روی سه پلتفرم ایکسباکس وان، پلیاستیشن4 و رایانههای شخصی عرضه شده است.
منبع: Kotaku