سلامت دندان و غذاهایی که برای رنگ و استحکام آن مفید هستند

سلامت دندان را جدی می گیرید؟ قهوه، نوشابه و نوشیدنی های الکلی باعث جرم گرفتن و زرد شدن دندان ها می شوند

سلامت دندان را جدی می گیرید؟ قهوه، نوشابه و نوشیدنی های الکلی باعث جرم گرفتن و زرد شدن دندان ها می شوند. همچنین قند و شکر فراوان به پوسیدگی دندان منجر خواهد شد. بیشتر ما غذاهایی که برای دندان ها مضر هستند را می شناسیم. در مطلب پیش رو مهمترین غذاهایی که برای سلامت دندان مفید هستند را مورد بررسی قرار می دهیم. در صورتی که دندان های سفید و البته محکمی دوست دارید ادامه ی این مطلب را با بامیلو بلاگ همراه باشید.

پنیر و سلامت دندان

پنیر و سلامت دندان

یکی از غذاهای خوشمزه که تقریباً همه ی افراد آن را دوست دارند پنیر است. پنیر در بیشتر نقاط جهان طرفداران بیشماری دارد و گونه های متفاوت آن برای سلیقه های مختلف لذت بخش است. پنیر را می توان به عنوان صبحانه و میان وعده استفاده کرد. پنیر را حتی برای وعده ی شام نیز در کنار مخلفات دیگر می توان مصرف نمود. این غذای خوشمزه دارای کلسیم و پروتئین قابل توجهی است و برای سلامت دندان ها بسیار مفید است. بخصوص مینای دندان (خارجی ترین لایه ی دندان) از مصرف پنیر سود بسیاری می برد.

ماست یک غذای همه کاره

ماست

ماست همانند پنیر دارای خواص بیشماری است. پروتئین و کلسیم موجود در ماست آن را به یک غذای ایده آل برای سلامت دندان ها تبدیل کرده است. ماست را به عنوان صبحانه، میان وعده و در کنار سالاد و دسرهای مختلف می توان سرو نمود. این غذا حتی از پنیر هم پرکاربردتر است. در فصل تابستان خیار و ماست هم برای رفع عتش و هم برای خنک شدن بدن فوق العاده است. ماست دارای پروبیوتیک (probiotic) است که برای لثه ها بسیار مفید است. پروبیوتیک ها یک نوع باکتری مفید هستند که علاوه بر کمک به گوارش، مولکول های پیچیده و ترکیباتی مانند ویتامی نها و آنتی بیوتیک های مختلف را تولید می کنند که برای بدن سودمند است.

«س» مثل سیب

سیب

برخی میوه ها خواص فوق العاده ای برای سلامت دندان ها دارند. سیب یکی از این میوه هاست. فیبر و آب موجود در سیب برای لثه و دندان های شما عالی است. پس از هر وعده ی غذا یک عدد سیب میل کنید تا به آرامی دندان ها را ماساژ داده و علاوه بر تقویت آنها جرم و مواد زائد را نیز تمیز کند.

جویدن هویج

خواص هویج

شاید کمتر کسی باشد که هویج خام را دوست نداشته باشد. این محصول خوش رنگ که جزو سبزیجات ریشه دار محسوب می شود برای سلامت دندان ها بسیار مفید است. هویج جدای از سلامت چشمان به خاطر داشتن بافت فیبری تولید بزاق را افزایش می دهند. همین عامل از پوسیدگی دندان ها جلوگیری می کند. البته سعی کنید از هویج های جوان و ترد استفاده کنید چراکه هویج های بزرگ و محکم می توانند نتیجه ی عکس داشته باشند. در صورتی که می خواهید از صحت این بخش مطمئن شوید نگاهی به دندان های خرگوش بیندازید!

جویدن ساقه کرفس

خواص کرفس

تمامی سبزیجات برای سلامت بدن مفید هستند. ساقه ی کرفس جزو آنهایی است که علاوه بر سلامت بدن به سلامت دندان ها نیز کمک می کند. کرفس را پس از وعده های غذایی مصرف کنید تا اثرات سفیدکنندگی و استحکام بخشی آن را به خوبی احساس کنید. کرفس باعث زدودن مواد غذایی از روی دندان ها نیز می شود.

سبزیجات برگ دار

سالاد اسفناج

گروهی از مواد غذایی که برای سلامت بدن بسیار مفید است سبزیجات برگ دار هستند. سبزیجاتی مانند اسفناج و کلم پیچ سرشار از کلسیم و اسید فولیک (folic acid) هستند. اسید فولیک و کلسیم به سلامت دندان ها و از جمله مینای دندان کمک بسزایی می کنند. سالاد اسفناج جزو مواد غذایی است که بر روی سفره بسیار خوش رنگ و لعاب است و طعم دلپذیری هم دارد.

مسواک زدن

در نهایت این نکته را مدنظر داشته باشید که مطلب ارائه شده تنها برای کمک به سلامت دندان و بهبود رنگ آنها بود. هیچ چیزی نمی تواند جایگزین مسواک، نخ دندان و دهان شویه باشد. تنها با خوردن یک عدد سیب یا جویدن هویج نمی توان دندان ها را از پوسیدگی مصون داشت. روزانه مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و دهان شویه های مناسب را جزو برنامه سلامت خود قرار دهید.

 

منبع: purewow

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر