آمار مربوط به اپ استور اپل منتشر شده است و حقایق جالب توجهی در مورد عملکرد کاربران در طول سال 2016 مشخص میکند. یکی از اولین مواردی که باید به آن اشاره کرد، افزایش حجم خرید از اپ استور توسط کاربران آمریکایی است که البته این موضوع قابل پیشبینی بود. بر اساس گزارش منتشرشده توسط موسسهی تحقیقاتی Sensor Tower، همچنان بازیها بیش از 80 درصد از فروش اپلیکیشنها و خریدهای درون اپلیکیشنی را به خود اختصاص دادهاند، حال آنکه حوزهی سرگرمی شاهد رشد 130 درصدی درآمد در مقایسه با سال 2015 است.
Sensor Tower دادههای خود را با گردآوری اطلاعات بیش از 132 میلیون آیفون فعال جمعآوری کرده است. اپلیکیشنهای سرگرمی که شامل مواردی نظیر نتفلیکس، هولو و اچبیاو ناو میشوند، شاهد صرف هزینهی 2.30 دلاری در سال 2016 توسط کاربران، در مقایسه با یک دلاری است که در سال 2015 توسط کاربران صرف شده است. هرچند صرف هزینهی 2.30 دلاری در مقایسه با 27 دلار به ازای هر کاربر برای خرید بازی بسیار ناچیز است، اما نشان از این دارد که تولیدکنندگان محتوا در حوزهی سرگرمی موفق شدهاند کانال جدید درآمدی را از طریق خرید درون اپلیکیشنی ایجاد کنند. سنسور تاور به این نکته اشاره کرده که نتفلکیس بهعنوان یکی از غولهای حوزهی استریم ویدیو، درآمدزایی از اپ استور را از سال 2015 آغاز کرده است. این کمپانی موفق شده درآمد 7.9 میلیون دلاری در سال 2015 را به 58 میلیون دلار در سال 2016 افزایش دهد.
هرچند سایر حوزهها نیز شاهد رشد بودهاند؛ اما رشدی که حوزهی سرگرمی در اپ استور به خود دیده، بسیار چشمگیرتر از سایر حوزهها است. درآمد بازیها به ازای هر کاربر از 25 دلار به 27 دلار، موسیقی از 3.40 دلار به 3.60 دلار، شبکههای اجتماعی از 1.8 دلار به 2 دلار و اپلیکیشنهای ویدیو و عکس شاهد افزایش درآمد از 40 سنت به 70 سنت بودهاند. در مجموع کاربران آیفون بهصورت میانگین 40 دلار روی اپلیکیشنها هزینه کردهاند که در مقایسه با سال 2015 نشان از افزایش 5 دلاری دارد.
یکی دیگر از موارد جالب توجه در مورد اپ استور، افزایش درآمد با وجود کاهش تعداد نصبهای صورت گرفته است. بر اساس گزارش Sensor Tower، اپلیکیشنهای مربوط به شبکههای اجتماعی از میانگین نصب 3.3 در سال 2015 به 2.3 بار نصب در سال 2016 کاهش یافتهاند که بزرگترین افول در میان تمام حوزهها است.