میان وعده های خوشمزه و متفاوت برای کودکان – بخش آخر

هنگامی که صحبت از یک میان وعده خوشمزه باشد نه تنها کودکان بلکه بزرگترها نیز دست و پای خود را گم می کنند

هنگامی که صحبت از یک میان وعده خوشمزه باشد نه تنها کودکان بلکه بزرگترها نیز دست و پای خود را گم می کنند. یکی از اصول تغذیه سالم خوردن وعده های متعدد و در عین حال کوچک است. در دنیای صنعتی امروز متأسفانه میان وعده های ناسالم و غیربهداشتی در برنامه غذایی ما و مخصوصاً کودکانمان جا خوش کرده اند. با صرف وقت اندک می توان میان وعده های خوشمزه و مقوی برای کودکان خود تدارک ببینید.

با بخش سوم میان وعده های خوشمزه در خدمت شما همراهان عزیز هستیم. با بامیلو بلاگ همراه باشید.

چیپس سیب زمینی

اگر همیشه نگران اضافه وزن بچه هایتان، کالری و چربی بالای چیپس سیب زمینی هستید، دیگر جای نگرانی نیست. می توان بدون استفاده از یک قطره روغن و تنها در مایکروویو از این میان وعده خوشمزه به بچه هایتان تعارف کنید.

مواد لازم:

  • یک عدد سیب زمینی ورقه شده
  • نمک
  • کاغذ روغنی

طرز تهیه:

تکه ای از کاغذ روغنی را به اندازه سینی برش دهید. سیب زمینی ها را روی آن بچینید. مقداری نمک روی سیب زمینی ها پاشیده و با لایه دیگری از کاغذ روغنی بپوشانید. سینی را به مدت 5 تا 6 دقیقه داخل مایکروویو بگذارید. چیپس های شما آماده سرو هستند.

ترتیلا موز شکلات

در صورتی که یک بار این ترتیلا را درست کنید عاشق آن خواهید شد. پنکیک شکلاتی موزی، هم برای صبحانه و هم عصرانه مناسب است. فقط فراموش نکنید چند تکه کوچک هم برای بچه هایتان نگه دارید.

مواد لازم:

  • ½ قاشق غذاخوری کره
  • یک عدد موز خرد شده
  • شکلات رنده شده
  • 2 عدد نان ترتیلا
  • مقداری پودر قند

طرز تهیه:

کره را داخل یک تابه نچسب ذوب کنید. تکه های موز را روی نان ترتیلا پخش کرده و به آرامی با یک چنگال پهن کنید. شکلات ها را روی آن پاشیده و نان دوم را نیز روی آنها بگذارید. نان را داخل ماهیتابه گذاشته و هر طرف آن را حدود چند دقیقه سرخ کنید. هنگامی که اطراف نان ها طلایی شد آن را پایین آورده و بگذارید حدود 2 دقیقه سرد شود. در صورت تمایل مقداری پودر قند روی آن بپاشید. سپس به قطعات دلخواه تقسیم کرده و میل نمایید.

کوکی کره بادام زمینی

اگر دوست دارید بچه هایتان از سنین پایین آشپزی را یاد بگیرند، این شیرینی ها شروع مناسبی خواهند بود. اگر به آنها کمک کنید، به راحتی می توانند طریقه پخت این شیرینی را از شما یاد بگیرند.کره بادام زمینی هم فوق العاده لذیذ و خوشمزه و برای میان وعده بسیار ایده آل است.

مواد لازم:

  • 1 پیمانه کره بادام زمینی
  • 1 پیمانه شکر
  • 1 عدد تخم مرغ

طرز تهیه:

همه مواد را در یک ظرف ریخته و خوب مخلوط کنید. خمیر را به توپ های کوچک تقسیم کرده و روی سینی شیرینی پزی بچینید. شیرینی ها را حدود 10 دقیقه داخل فر با دمای 200 درجه سانتیگراد (400 درجه فارنهایت) قرار دهید. در صورت تمایل روی هر شیرینی مقداری شکلات ذوب شده بریزید. بگذارید سرد شوند و سپس نوش جان کنید.

قایق ماست و خیار

در صورتی که دوست دارید غذا و سبزیجات مقوی را به بچه هایتان تعارف کنید باید مقداری خلاقیت نیز صرف این کار کنید. شاید هر کودکی ماست و خیار دوست نداشته باشد، اما وقتی پای بازی و شکل های جذاب به میان بیاید طعم ها در مقابل آن زانو می زنند.

مواد لازم:

  • چند عدد خیار کوچک
  • یک ظرف کوچک ماست کم چرب
  • شکر، نمک و زیره به مقدار دلخواه

طرز تهیه:

خیارها را از طول به دو نصف کرده و مقداری از آنها را خالی نمایید. ماست، اندکی شکر، نمک و زیره را در ظرفی مخلوط کرده و خیارها را با آن پر کنید. با خلال و قطعات خیار قایق بادبانی خود را تکمیل نمایید.

مکعب های ژله ای

در صورتی که از رنگ های مصنوعی ژله های آماده واهمه دارید، کار سختی نخواهد بود. خودتان دست به کار شده و ژله هایی حتی خوشمزه تر تهیه کنید. هر کودکی در هر نقطه ای از جهان عاشق ژله است. ژله جدای از میان وعده، به عنوان یک دسر خوشمزه نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

مواد لازم:

  • 2 پیمانه عصاره میوه مورد علاقه کودکتان
  • 2 پاکت ژلاتین بدون طعم
  • 1 قاشق غذاخوری شکر یا عسل

طرز تهیه:

نصف پیمانه عصاره هرکدام از میوه ها را جداگانه در 2 ظرف ریخته و 1 پاکت پودر ژلاتین را به آرامی روی هرکدام خالی کنید. بقیه عصاره میوه ها را جدا به جوش بیاورید. عصاره به جوش آمده را روی ترکیب ریخته و هم بزنید. در صورت تمایل شکر یا عسل را اضافه کرده و ترکیب کنید. مخلوط را داخل قالب ریخته و به مدت 3 ساعت (تا زمانی که شکل می گیرد) استراحت دهید. به شکل دلخواه خود برش داده و نوش جان کنید. بهتر است ژله را داخل قالب یخ بریزید تا شکل بهتری به خود بگیرد و احتیاج به برش هم نداشته باشد.

در این 3 بخش، 16 میان وعده خوشمزه را برای کودک دلبندتان تقدیم کردیم. امیدواریم از تهیه آنها در خانه لذت ببرید.

منبع: parenting

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان