ماهان شبکه ایرانیان

راهنمای انتخاب و خرید بهترین دستگاه اسپرسو ساز نسپرسو

نسپرسو یک واحد تجاری از شرکت بزرگ و بسیار ثروتمند سوئیسی نستله (Nestlé) است. دستگاه اسپرسو ساز نسپرسو یکی از محصولات بسیار پرطرفدار آنهاست که تحت عنوان نسپرسو به جهان عرضه می شود

اگر با نحوه انتخاب و خرید دستگاه اسپرسو ساز نسپرسو آشنایی ندارید نگران نباشید. اصلاً می دانید اسپرسو چیست؟ با اسپرسو ساز آشنایی دارید؟ شرکت نستله را می شناسید؟ نسپرسو را چطور؟ تفاوت قهوه با اسپرسو در چیست؟ در صورتی که می خواهید به این سؤالاتتان پاسخ داده شود، در ادامه با بامیلو بلاگ همراه باشید.

اسپرسو و اسپرسو ساز چیست؟

اگر به کافئین فراوانی در طول روز نیاز دارید، اسپرسو (Espresso) بهترین گزینه است و در میان دیگر نوشیدنی ها تقریباً بیشترین میزان کافئین را دارد. اسپرسو در واقع نوعی قهوه است. ابتدا آب به نزدیک نقطه جوش می رسد. این آب با فشار زیاد از میان پودر قهوه (دانه های پودر شده قهوه) عبور می کند. نتیجه کار یک نوع قهوه بسیار غلیظ و با میزان کافئین بالاست. می توان گفت اسپرسو بیشترین طرفدار را در بین انواع قهوه در جهان دارد. در حال حاضر دستگاه هایی وجود دارد که به صورت چند منظوره یا فقط برای تهیه اسپرسو ساخته می شوند. این دستگاه ها را اسپرسو ساز می نامند.

اسپرسو ساز نسپرسو و شرکت نستله

اسپرسو ساز نسپرسو

نسپرسو یک واحد تجاری از شرکت بزرگ و بسیار ثروتمند سوئیسی نستله (Nestlé) است. دستگاه اسپرسو ساز نسپرسو یکی از محصولات بسیار پرطرفدار آنهاست که تحت عنوان نسپرسو به جهان عرضه می شود. نستله یکی از قدرتمندترین شرکت ها و پیشرو در زمینه دستگاه اسپرسو ساز است. در سال 2011 شرکت نستله در فهرست فورچون جهانی 500 (Fortune Global 500) رده نخست سودآورترین شرکت جهان را به خود اختصاص داد.

همه دستگاه های نسپرسو از یک نوع کپسول قهوه نسپرسو استفاده می کنند. هر کپسول نیز برای ساخت یک فنجان اسپرسو کاربرد دارد. این کپسول ها با پودر قهوه مخصوص شرکت نستله پر شده اند. البته استفاده همه دستگاه های اسپرسو ساز از یک نوع کپسول به معنای این نیست که استاندارد ساخت اسپرسو در همه آنها یکسان است.

نسپرسو و قابلیت کاپوچینو ساز

جدای از کیفیت ساخت قهوه، نوع تهیه آن نیز می تواند متفاوت باشد. کاپوچینو (Cappuccino) ترکیبی از اسپرسو، شیر داغ و کف شیر است. کاپوچینو نیز بسته به ترکیب اسپرسو، شیر و کف شیر، اسامی متفاوتی از جمله کاپوچینوی تر، خشک و کاملاً خشک دارد.

اگر میزان کف اندک باشد و مقدار شیر زیاد باشد آن را کاپوچینوی تر می نامند. اگر مقدار کف زیاد بوده و اندازه شیر اندک باشد آن را کاپوچینوی خشک می خوانند. در صورتی که شیر در کار نباشد و تنها ترکیبی از اسپرسو و کف شیر داشته باشیم آن را کاپوچینوی کاملاً خشک می نامند.

برخی مدل های نسپرسو دارای سیستم کف ساز برای ساخت کاپوچینو در اسرع وقت هستند. این در حالی است که تعدادی دیگر از دستگاه های اسپرسو ساز نسپرسو فاقد این سیستم هستند. آنها فقط قابلیت ساخت اسپرسو را دارند.

هزینه اسپرسو ساز نسپرسو

بسته به امکانات موجود دستگاه نسپرسو قیمت آن متفاوت است. هزینه لازم ممکن است از 400 هزار تومان شروع شده و به 4 میلیون تومان یا رقم های بالاتر نیز برسد. ابتدا باید امکاناتی که از دستگاه طلب می کنید را شناسایی نمایید. امکاناتی از قبیل مخزن آب بزرگ تر، ظرفیت میزان کپسول های خالی، اندازه های متفاوت ساخت اسپرسو، برنامه ریزی قهوه مورد علاقه و سیستم کف ساز در قیمت اسپرسو ساز نسپرسو تأثیرگذار خواهد بود. برخی دستگاه ها با ظاهری متفاوت و لوکس عرضه می شوند که این مورد نیز بر قیمت نهایی محصول مؤثر است. اگر تنها نوشیدن اسپرسو برایتان کافی است لازم نیست بیش از حدود 600 هزار تومان برای دستگاه خود هزینه کنید.

البته قیمت کپسول های قهوه نسپرسو را نیز باید مد نظر داشته باشید. قیمت این کپسول ها معمولاً از پودر قهوه بیشتر خواهد بود. پودر قهوه در دستگاه های قهوه جوش استفاده می شود.

اسپرسو ساز ارزان قیمت یا گران قیمت؟

اسپرسو ساز ارزان قیمت

همه دستگاه های نسپرسو از یک نوع کپسول نسپرسو استفاده می کنند. با این تفسیر باید طعم و نتیجه نهایی بیشتر آنها یکسان و نزدیک به هم باشد. گنجایش نگهداری کپسول های خالی و منبع ذخیره آب در مدل های ارزان قیمت کمتر است. این بدین معنی است که فاصله دفعات پر کردن مخزن کمتر خواهد شد. همان طور که قبلاً اشاره شد ساخت کاپوچینو نیز یکی از اساسی ترین عوامل ایجاد تفاوت قیمت اسپرسو ساز نسپرسو است.

میزان توان دستگاه نیز با وات تعیین می شود. هرچقدر این میزان بیشتر باشد زمان کمتری برای ساخت اسپرسو نیاز دارید. همچنین دستگاه های با توان بسیار بالا برای استفاده در کافی شاپ های کوچک مناسب هستند و نیازی به هزینه اضافی در این خصوص نخواهید داشت. دستگاه های نسپرسو بسته به نوع کاربری در اندازه ها و توان متفاوت عرضه می شوند. نمونه های رومیزی و کوچک برای اتاق کار و محیط های کوچک مناسب خواهند بود.

اسپرسو ساز نسپرسو برای دوست داران کاپوچینو

کاپوچینو نسپرسو

نمونه های ارزان قیمت نسپرسو تنها قادر به ساخت اسپرسو خواهند بود. در صورتی که طرفدار پر و پا قرص کاپوچینو هستید هزینه این طرفداری را نیز باید بپردازید. دستگاه های نسپرسو برای ساخت کاپوچینو از شیر استفاده می کنند. نمونه های ارزان قیمتی هم وجود دارند که باید برای آنها کپسول شیر (مانند کپسول نسپرسو) تهیه کنید.

البته در نظر داشته باشید که می توان دستگاه کف ساز شیر را به صورت جداگانه نیز خریداری کرد. لذا اگر یک نسپرسو ارزان قیمت در خانه دارید نگران نباشید. کافی است دستگاه کف ساز شیر را به صورت جداگانه تهیه کنید.

نمونه های گران قیمت با عنوان لاتیسیما (Latissima) دارای کف ساز شیر برای تهیه کاپوچینو هستند. قیمت آنها معمولاً بیش از یک میلیون تومان خواهد بود.

انتخاب نهایی

در نهایت بهتر است مواردی که از اسپرسو ساز نسپرسو خود می خواهید را مشخص کنید. برخی از مدل های نسپرسو دارای کف ساز دستی متصل به دستگاه هستند. مدل مایستریا (Maestria) این گونه است. همان طور که اشاره شد در برخی دیگر مانند لاتیسیما، سیستم کف ساز در خود نسپرسو تعبیه شده است و تنها باید برای ساخت کاپوچینو یک دکمه را فشار دهید. گزینه های ارزان قیمت دیگری همچون اینیسیا (Inissia) نیز بدون خاصیت ساخت کاپوچینو هستند. مواردی که از دستگاه خود انتظار دارید را مشخص کرده و از نوشیدن اسپرسو و کاپوچینوی خود لذت ببرید.

اسپرسو نوشیدنی سرشار از کافئین و آنتی اکسیدان است. کافئین برای افزایش تمرکز، قدرت حافظه و پیشگیری از دیابت نوع دوم فوق العاده است. از طرفی آنتی اکسیدان موجود در اسپرسو خطر سکته های مغزی و گرفتگی عروق را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

خانم های باردار با مشورت پزشک و به میزان بسیار اندک اسپرسو و انواع دیگر قهوه را مصرف کنند.

منبع: which

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان