راهنمای انتخاب و خرید بهترین کپسول نسپرسو

کپسول نسپرسو یک محصول منحصر به فرد است. نه به خاطر اینکه این کپسول ها اولین بار توسط نسپرسو به بازار عرضه شد

دستگاه اسپرسو ساز یکی از محصولات پرطرفدار برای دوست داران قهوه اسپرسو است. در این میان شرکت نسپرسو یکی از معروف ترین و بهترین سازندگان دستگاه های اسپرسو ساز است. اولین دستگاه اسپرسو نیز توسط نسپرسو معرفی شد. این دستگاه ها با کپسول نسپرسو مخصوص این شرکت کار می کنند. کپسول نسپرسو در طعم های متفاوتی در بازار موجود است.

کپسول نسپرسو یک محصول منحصر به فرد است. نه به خاطر اینکه این کپسول ها اولین بار توسط نسپرسو به بازار عرضه شد. فرآیند ساخت کپسول نسپرسو بسیار متفاوت بوده و طعم آن را تقریباً با هیچ محصول دیگری نمی توان مقایسه کرد. از طرفی تنها کپسول نسپرسو با دستگاه های نسپرسو سازگار است. از آنجایی که قیمت این کپسول ها بالاست، بهتر است قبل از خرید با انواع آنها آشنا شوید. با بامیلو بلاگ همراه باشید.

معرفی دستگاه نسپرسو

اسپرسو ساز نسپرسو

نسپرسو یک واحد تجاری از شرکت بزرگ و بسیار ثروتمند سوئیسی نستله (Nestlé) است. دستگاه اسپرسو ساز یکی از محصولات بسیار پرطرفدار آنهاست که تحت عنوان نسپرسو به جهان عرضه می شود. نستله پیش قراول و یکی از قدرتمندترین شرکت ها در زمینه دستگاه اسپرسو ساز است. در سال 2011 شرکت نستله در فهرست فورچون جهانی 500 (Fortune Global 500) رده نخست سودآورترین شرکت جهان را به خود اختصاص داد.

همه دستگاه های نسپرسو از یک نوع کپسول قهوه ی نسپرسو استفاده می کنند. هر کپسول نیز برای ساخت یک فنجان اسپرسو کاربرد دارد. این کپسول ها با پودر قهوه مخصوص شرکت نستله پر شده اند.

نسپرسو با شرکت های قدرتمندی همچون کراپس (Krups)، میله (Miele)، دلونگی (Delonghi)، زیمنس (Siemens) و مجیمیکس (Magimix) برای ساخت اولین دستگاه اسپرسو ساز مشغول همکاری بود. تا اینکه در سال 2000 اولین ماشین اسپرسو ساز خود را با نام نسپرسو روانه بازار کرد. تا به امروز بیش از 15 نوع دستگاه مختلف نسپرسو ساخته شده است که هرکدام خصوصیات و قیمت متفاوتی دارند.

یک تقسیم بندی دیگر برای دستگاه های نسپرسو وجود دارد. دستگاه های قدیمی تر در مقایسه با نمونه های جدید که در سال 2014 معرفی شد قرار می گیرند. دستگاه های نسپرسو ساز جدید با عنوان ورتوولاین (Vertuoline) روانه بازار می شوند. ورتوولاین میزان اسپرسو بیشتری در مدت زمان مشابه برای شما تولید خواهد کرد. البته کپسول نسپرسو نیز در این دستگاه های جدید شکل جدید و ساختار متفاوتی به خود گرفته اند.

ورتوولاین نسپرسو

ورتوولاین نسپرسو

خط تولید جدید ورتوولاین امکان تهیه طیف گسترده تری از میزان اسپرسو را به شما می دهد. 230 میلی لیتر، 236 میلی لیتر و 40 میلی لیتر مقدار تقریبی اسپرسو است که دستگاه های ورتوولاین می توانند برای شما تولید کنند. سیستم جدید ورتوولاین بر پایه چرخش کپسول نسپرسو به صورت سانتریفیوژ با آب داغ است. همچنین کپسول نسپرسو در دستگاه های جدید متفاوت از نمونه های قدیمی است. روی لبه این کپسول ها بارکدی حک شده است. این بارکد توسط دستگاه خوانده می شود. اطلاعاتی نظیر دمای مورد نیاز برای ساخت اسپرسو، سرعت چرخش کپسول در سانتریفیوژ، نرخ جریان آب ورودی به کپسول و زمان موردنیاز برای تماس آب داغ با قهوه ی داخل کپسول روی این بارکد وجود دارد.

خط تولید جدید ورتوولاین 3 دستگاه مختلف نسپرسو را شامل می شود. این 3 دستگاه ورتوولاین، ورتوپلاس (Vertuoplus) و اوولوو (Evoluo) نام دارند. این دستگاه ها بسیار قدرتمند و باکیفیت هستند. از طرفی جدای از قیمت بالا تنها امکان استفاده از کپسول های مخصوص به خود را دارند. به این صورت تنوع و گستردگی انتخاب کپسول نسپرسو برای شما کاهش می یابد.

اینها را هم بخوانید:

راهنمای خرید دستگاه اسپرسو ساز

چگونه قهوه ساز را تمیز کنیم؟

کابرد های دیگر یک قهوه ساز

انواع کپسول نسپرسو

انواع کپسول نسپرسو

همان طور که اشاره شد دو نوع متفاوت کپسول نسپرسو در بازار موجود است. نمونه های اورجینال لاین (Originalline) و نمونه های جدید ورتوولاین (Vertuoline) هم اکنون در دسترس هستند. هرکدام از این دو گونه دارای ترکیبات متفاوت و شیوه ساخت جداگانه ای هستند. خط تولید جدید به صورت مرتب در حال توسعه است و نسپرسو همواره طعم های جدیدی به آنها می افزاید.

در مقابل، کپسول نسپرسو خط تولید قدیمی طیف بسیار گسترده تری را در بر می گیرد. خرید و به دست آوردن این کپسول ها به مراتب ساده تر از نمونه های جدید است. طعم های متفاوت در خط تولید اورجینال لاین بسیار گسترده تر از کپسول های جدید است.

بررسی بهترین نمونه های کپسول نسپرسو

در ادامه سعی می کنیم بهترین کپسول های موجود در بازار را با همدیگر مورد بررسی قرار دهیم و با آنها آشنا شویم. در این مطلب 5 کپسول متفاوت را بررسی خواهیم کرد. البته کپسول های اورجینال لاین به دلیل تنوع و در دسترس بودن، 4 مورد از 5 مورد ما را به خود اختصاص می دهند.

کپسول نسپرسو آرپجو

کپسول نسپرسو آرپجیو

آرپجو (Arpeggio) یکی از بهترین کپسول های نسپرسو برای دستگاه های خط تولید قدیمی نسپرسو بشمار می رود. ترکیب قوی و کرمی این کپسول طعم و مزه غنی و متفاوتی به آن می بخشد. احساس طراوت و انرژی که این کپسول نسپرسو به شما در ابتدای صبح می دهد به نوعی بی نظیر است.

آرپجو از ترکیب قهوه عربیکا (Coffea arabica) آمریکای مرکزی و جنوبی ساخته شده است. مقداری ته مزه کاکائویی و چوبی نیز در آن یافت می شود که مزه آن را متفاوت و منحصر به فرد می سازد. اندکی رایحه کبابی نیز در آن به مشام می رسد. خرد کردن بی امان دانه های قهوه و شعله پزی کردن آنها فرآیند تولید آرپجو را شامل می شود. این فرآیند در انتها به چنین طعم غنی و قدرتمندی می انجاند.

  • نقاط قوت: این کپسول نسپرسو یک قهوه مؤثر و قوی را در اختیارتان می گذارد. عطر و رایحه آن نیز در کنار طعم اصیل قهوه تحسین برانگیز است.
  • نقاط ضعف: به نسبت دیگر کپسول های رده اینتنسو (Intenso)، کپسول آرپجو مقداری قوی است. طعم و غنای این کپسول ممکن است از یک فنجان قهوه عادی بیشتر باشد. اگر به دنبال یک اسپرسوی ملایم هستید شاید آرپجو انتخاب اول شما نباشد.

کپسول نسپرسو ولووتو

کپسول نسپرسو ولووتو

کپسول ولووتو (Volluto) از جمله مواردی است که بلافاصله عاشق آن می شوید. اگر دارای یکی از دستگاه های نسپرسو خط تولید اورجینال لاین هستید، یکی از بهترین گزینه ها ولووتو خواهد بود. طعم شیرین و سبک آن برای نوشیدن در اواسط روز فوق العاده است. این پیشنهاد را حتماً امتحان کنید.

ترکیب قهوه عربیکای کلمبیایی و برزیلی داخل کپسول نسپرسو ولووتو یافت می شود. دانه های قهوه در فرآیند ساخت این کپسول اندکی شعله پزی می شوند.

ولووتو قهوه ای معطر بشمار می رود. طیف گسترده رایحه ها از میوه ای و شیرین گرفته تا اندکی اسیدی با ته مزه بیسکویت را شامل می شود. رایحه اسیدی این کپسول ممکن است در خود قهوه نیز بروز کند. همین عامل باعث تفاوت آن با دیگر کپسول ها می شود.

  • نقاط قوت: ترکیب و طعم متفاوت این کپسول نسپرسو آن را به گزینه ای ایده آل برای هر زمانی که هوس نوشیدن یک فنجان قهوه کرده اید، تبدیل می کند.
  • نقاط ضعف: شاید به اندازه یک فنجان قهوه دم کرده قوی و آرام بخش نباشد. این کپسول بیشتر یک محصول ملایم، شیرین و میوه ای است که طعم قهوه نیز در آن یافت می شود. اگر به دنبال یک قهوه قوی و مؤثر می گردید شاید ولووتو نیازهای شما را برطرف نکند.

کپسول نسپرسو ایندریا از هندوستان

اگر یک قهوه قوی و تند دوست دارید، ایندریا (Indriya) گزینه مورد علاقه شما خواهد بود. نسپرسو خط تولید کپسول های پیور اوریجن (Pure Origin) به معنای خواستگاه اصلی را راه اندازی کرده است. این خط تولید، قهوه مربوط به کشورها و مناطق مختلف را شامل می شود که ذائقه و طعم بخصوص خود را دارند. نسپرسو عصاره این قهوه های خاص را برای تولید کپسول های پیور اوریجن استخراج می نماید. ایندریا طعم و عصاره قوی و تند کشور هندوستان را شامل می شود که یک نوشیدنی بسیار خاص است.

ایندریا ترکیبی از قهوه عربیکا و روبوستا (Robusta) در جنوب هندوستان است. این دانه های قهوه در کشتزارهای مرتفع پوشیده از درختانی پراکنده رشد می کند که طعمی قوی و اندکی تلخ را تداعی می کند. این دانه ها با ظرافت خاصی کشت شده و به صورت جداگانه شعله پزی می شوند تا طعم متفاوت آنها استخراج گردد. عربیکا به صورت ملایم و روبوستا با شدت بیشتر شعله پزی می شوند. بدین گونه رایحه ملایم عربیکا و تند روبوستا به دست می آید.

رایحه این کپسول نسپرسو مانند یک دسته گل معطر می ماند که ته مایه های جوز هندی، میخک و فلفل را به مشام شما می رساند.

  • نقاط قوت: بوی این قهوه ترکیبی دلشین از رایحه های چوبی و خاکی است که ته مایه تلخی در آن یافت می شود. تنها یک فنجان کوچک این قهوه احساسات شما را به جریان می اندازد. اگر به سریال «مسافری از هند» علاقه داشتید انتخاب فوق العاده ای در انتظار شماست!
  • نقاط ضعف: در صورتی که به دنبال یک قهوه ملایم می گردید شاید ایندریا مناسب شما نباشد. رایحه تند و متفاوت این قهوه را با هیچ نمونه دیگری نمی توان مقایسه کرد.

کپسول نسپرسو فورتیسیو لونگو

کپسول نسپرسو فورتیسیو لونگو

فورتیسیو لونگو (Fortissio Lungo) رایحه ای معطر با طعمی نزدیک به مالت (اندکی تلخ تر) دارد. ترکیبی قوی و معطر در این کپسول نسپرسو یافت می کنید. فورتیسیو لونگو در میان کپسول های خط تولید اورجینال لاین حالت میانه ای دارد. طعمی قوی و متفاوت و در عین حال دلپذیر در انتظار شماست.

ترکیب ساخت این قهوه مانند طعم آن متنوع است. قهوه ی عربیکای ناحیه ی مالابار (Malabar) در غرب هندوستان ابتدا برداشت می شود. این قهوه سپس در معرض بادهای موسمی قرار می گیرد تا رایحه ی غنی و ته مایه ی غلات در آن شکوفا شود. برای افزودن شدت رایحه، عربیکای آمریکای لاتین به آن افزوده می شود. هر دو گونه عربیکا به صورت جداگانه شعله پزی می شوند تا طعم یکدیگر را تحت الشعاع قرار ندهند.

این کپسول نسپرسو طعمی غنی و رایحه ای شدید دارد. طعم آن نیز شیرین و نزدیک به مالت است. این مزه شیرین همزمان با اندکی تلخی است که تفاوت آن را با گونه های دیگر رقم می زند.

  • نقاط قوت: طعم و مزه قوی و فوق العاده این قهوه همراه با رایحه شدید آن فورتیسیو لونگو را به یک کپسول نسپرسو کاملاً متفاوت تبدیل می کند. از دید ما فورتیسیو لونگو می تواند بهترین کپسول نسپرسو در میان بقیه موارد باشد.
  • نقاط ضعف: همان طور که از اسم آن مشخص است این کپسول برای تهیه لونگو مناسب است. لونگو دو برابر اسپرسو آب نیاز دارد و حجم آن دو برابر است. البته لونگو را با اسپرسو دوبل اشتباه نکنید. برای تهیه اسپرسو دوبل باید 2 کپسول نسپرسو را با حدود 60 میلی لیتر آب ترکیب کرد. این در حالی است که برای تهیه لونگو باید یک کپسول نسپرسو را با همین 60 میلی لیتر آب ترکیب کنید. از این رو غلظت لونگو نصف اسپرسوی معمولی و دوبل است. غلظت اسپرسوی دوبل و معمولی هم یکسان است و تنها حجم آنها متفاوت است. حجم اسپرسوی معمولی 30 میلی لیتر است و با یک کپسول نسپرسو ساخته می شود. مشکل این است که فورتیسیو لونگو برای یک شات 120 میلی لیتری ساخته شده است. یعنی ماگ معمولی 60 میلی لیتری شما دو برابر غلظت خواهد داشت. هرگاه احساس کردید به یک نوشیدنی قوی و غلیظ نیاز دارید از این کپسول استفاده کنید. شاید شب قبل از امتحان مناسب باشد!

کپسول نسپرسو اوداسیو

کپسول نسپرسو اوداسیو

اوداسیو (Odacio) نیز یک قهوه قوی با ته مزه میوه ای بشمار می رود. این کپسول یکی از بهترین ها برای استفاده در دستگاه های نسپرسو خط تولید ورتوولاین است. طعم و مزه خاص و سرزنده ی این قهوه با دیگر موارد قابل مقایسه نیست.

اوداسیو از ترکیب عربیکا در دو قاره متفاوت تولید می شود. عربیکای نیکاراگوئه به مدت طولانی شعله پزی می شود تا طعم و رایحه ی غلیظ آن دریافت شود. از طرفی دیگر عربیکای اتیوپی اندکی شعله پزی می شود تا طعم ظریف و رایحه ی ملایم آن حفظ شود. این دو نوع عربیکا دارای طعم و رایحه ی کاملاً متفاوت هستند اما ظاهراً ترکیب آنها با یکدیگر جواب داده است. یکی از آنها قوام قهوه را تضمین می کند و دیگری لطافت و ته مزه نرم خود را پیشکش شما خواهد کرد.

عطر این قهوه قوی بوده و بین تند و شیرین نوسان می کند. این عطر با خیساندن پیش از شعله پزی و سپس در دمای بالا حاصل می شود. با این وجود دما به حدی بالا نمی رود که عطر ملایم عربیکای اتیوپی ناپدید شود.

  • نقاط قوت: ترکیب همزمان طعم و عطر ملایم و خشن در کنار هم لذت بخش است. ابتدا با یک طعم خشن روبرو می شوید سپس اندک اندک طعم ملایم به استقبال شما می آید.
  • نقاط ضعف: تنها در صورتی می توان از این کپسول نسپرسو استفاده کرد که در آشپزخانه خود آخرین مدل دستگاه های نسپرسو ساخته شده در خط تولید ورتوولاین را داشته باشید.

منبع: goodfoodfun

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان