۱۰ عادت ساده برای بهبود سلامتی در کمتر از ۱۰ دقیقه

تغییرات کوچک در سبک زندگی می‌توانند تفاوت های بسیاری ایجاد کند. اگر کمی در رژیم غذایی و عادات روزانه خود تغییراتی ایجاد کنید، نتایج خوبی مشاهده خواهید کرد.

تغییرات کوچک در سبک زندگی می‌توانند تفاوت های بسیاری ایجاد کند. اگر کمی در رژیم غذایی و عادات روزانه خود تغییراتی ایجاد کنید، نتایج خوبی مشاهده خواهید کرد.

تنها راه عملی برای بهبود سلامتی شما این است که شیوه زندگی خود را تغییر دهید. نگران نباشید، نیازی نیست که کل شیوه زندگی خود را تغییر دهید؛ از تغییرات کوچک شروع کنید. هنگامی که تغییراتی کوچک را در زندگیتان ایجاد کنید و مشتاق می‌شوید تا تغییرات دیگری را نیز به زندگی خود اضافه کنید.

در ادامه می‌خواهیم شما را با 10 عادت ساده آشنا کنیم که در کمتر از 10 دقیقه باعث بهبود سلامتی خود شوید. آنها را امتحان و مشاهده کنید که این راه ها باعث ایجاد احساس سلامتی بیشتر شما می‌شوند.

1.هر روز در ساعتی معین و یکسان بیدار شوید

خواب یکی از مهم ترین عناصر برای سلامتی بدن شما می‌باشد. یک خواب خوب شبانه می‌تواند مختصر خوابیدن های آخر شب را متوقف کند و برای یک تمرین صبحگاهی به شما انرژی می‌دهد. این کار تاثیر بسیار مثبتی روی سیستم ایمنی بدن شما دارد. یکی از بهترین راه ها برای اطمینان از داشتن یک خواب مناسب این است که یک زمان خواب و یک زمان بیداری معین داشته باشید. هر روز ساعت خود را در همان زمان معین زنگ بزارید تا هشداری برای بیداری نیز داشته باشید. (حتی در روز های تعطیل)، بعد از گذشت چند وقت شما در همان ساعت معین احساس خواب آلودگی می‌کنید و در ساعت معین بیدار می‌شوید و احساس راحتی، انرژی بسیار زیاد و تجدید نیرو می‌کنید.

2.برای بهبود سلامتی حتما صبحانه بخورید

صبحانه واقعاً مهم ترین وعده غذایی است. باعث افزایش متابولیسم می‌شود و شما را از خوردن شیرینی جات و تنقلات خوشمزه تا ناهار باز می‌دارد. پیشنهاد می‌کنیم که دستور غذاهای مختلف مخصوص صبحانه را ببینید و سعی کنید سالم ترین آن را برای خود تهیه کنید.

3.یک بطری آب را کامل بنوشید

بهبود سلامتی با نوشیدن آب به میزان کافی

 رساندن آب به بدن بسیار مهم است. هنگامی که به طور کامل هیدراته شده باشید، متابولیسم، سیستم ایمنی و سیستم گوارش شما به بهترین نوع ممکن کار می‌کند. یک بطری آب در هرجایی که می‌روید همراه خود داشته باشید. باشگاه، پیاده روی، خرید مواد غذایی و یا هرجای دیگری با همراه داشتن یک بطری آب، نوشیدن آب را به خود یادآوری کنید. یک بطری آب باعث می‌شود که شما درک دقیقی از مقدار آب نوشیده شده در هر روز داشته باشید و انجام توصیه نوشیدن هشت لیوان آب در روز را برای شما ساده تر می‌کند.

4.ناهار خود را بسته بندی کنید

غذا های بیرون بر و وعده های غذایی آماده اغلب حاوی قند، سدیم، چربی و کالری پنهان هستند. با حذف یک وعده غذایی از غذاهای فرآوری شده در روز، به سلامتی خود کمک کنید. فکر می‌کنید که نمی توانید ناهار خود را در کمتر از 10 دقیقه آماده کنید؟ با یک جستجوی ساده در اینترنت، لیستی از غذاهایی که می‌توانید در کمتر از 10 دقیقه آماده کنید را پیدا خواهید کرد. بهترین کار آماده کردن غذا از شب قبل و قرار دادن آن در ظروف نگهدارنده است.

5.سعی کنید از بشقاب های کوچک برای غذا استفاده کنید

کنترل غذا خوردن یک کلید بسیار عالی برای کاهش وزن است، همچنین اگر به جای بشقاب غذاخوری از ظرف هایی به اندازه یک پیش دستی استفاده کنید، بهتر می‌شود. این کار باعث می‌شود که شما وسوسه افزودن غذا را به بشقابتان نداشته باشید و سعی می کنید که تنها به همان اندازه بشقاب، غذا بریزید.

6.در هر وعده غذایی از سبزیجات استفاده کنید

مادرتان درست می‌گفت، هنگامی که به شما می‌گفت سبزیجات بخورید! سبزیجات پر از فیبر هستند که قند خون­تان را تنظیم می کنند تا سالم بمانید. همچنین ویتامین ها و مواد معدنی ای که بدن­تان نیاز دارد را تامین می‌کنند. حداقل یک نوع از سبزیجات در هر وعده غذایی­تان سرو کنید و سعی کنید که قبل از نوش جان کردن هر چیزی، سبزیجات میل کنید.

7.یک نوشیدنی شیرین را از زندگی خود حذف کنید

احتمالا می‌دانید که قند برای بدن ضرر دارد، ولی یک عادت اشتباه و یا می توانیم بگوییم اعتیاد در استفاده از قند و حذف کردن این عادت بد مانند ترک کردن یک ماده مخدر، بسیار سخت است. برای شروع می‌توانید یک نوع از نوشیدنی های قندی را از لیست غذایی­تان حذف کنید. حال این می‌تواند نوشابه، آبمیوه، چای سرد شیرین و یا هر نوشیدنی قندی دیگر باشد. بعد از گذشت یک یا دو هفته سعی کنید که یک نوع دیگر را نیز از لیست حذف کنید. سپس آرام آرام تمامی این نوع نوشیدنی ها را از زندگی خود بیرون کنید. اگر از خوردن آب خسته شدید، سعی کنید آبمیوه های طبیعی تهیه کنید، قند درون آنها بسیار کمتر از قند درون نوشیدنی های آماده است، یا دمنوش های مختلف گیاهی با سبزیجات مختلف تهیه کنید.

8.ماشینتان را نسبت به خانه دورتر پارک کنید

با انجام این کار کمی بیشتر پیاده روی می‌کنید. این کار روی سلامتی قلب و عروق، سطح انرژی و اخلاق شما تاثیر مثبت دارد. چند متر دورتر از محل کار یا فروشگاه مواد غذایی پارک کنید تا با پیاده روی کوتاه روزانه کمی ورزش کرده باشید. استفاده از یک گام شمار یا یک ردیاب تناسب اندام می‌تواند انگیزه شما را نسبت به افزایش طول مسیر پیاده روی افزایش دهد تا جایی که اگر برایتان مقدور بود این راه را به طور کامل پیاده بروید و به خانه برگردید.

9.از پله به جای آسانسور استفاده کنید

آسانسور را رها کنید و از پله استفاده کنید. این کار شما باعث افزایش عملکرد قلب، تقویت عضلات پا و ایجاد احساس سلامتی می‌شود.

10.هنگامی که با تلفن در حال صحبت هستید قدم بزنید

یکی دیگر از راه هایی که تحرک شما را افزایش می‌دهد این است که هنگام صحبت با تلفن، قدم بزنید. اگر مکالمه شما 15 دقیقه طول می‌کشد، قلب شما برای 15 دقیقه کار می‌کند، که این برای سلامتی جسمی و روحی عالی است.

 

این 10 نکته را در خانه های خودتان به صورت آزمایشی انجام دهید و نتیجه را برای ما در قسمت نظرات بیاورید، امیدواریم این 10 راه ساده زندگی شما را بهبود ببخشند.

منبع : skinnyms

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان