منابع غذایی کلیدی در فیتنس بانوان

منبع غذایی آقایان و خانم‌ها تفاوت آنچنانی با هم ندارد اما رویکردهای فیتنس بانوان با آقایان تفاوت‌هایی دارد

منابع غذایی کلیدی در فیتنس بانوان

منبع غذایی آقایان و خانم‌ها تفاوت آنچنانی با هم ندارد اما رویکردهای فیتنس بانوان با آقایان تفاوت‌هایی دارد. در این مقاله سعی می‌کنیم مواد غذایی را به شما معرفی کنیم که برای فیتنس بانوان مفید است را معرفی کنیم؛ با مصرف این مواد غذایی می‌توانید رژیم غذایی بهتری داشته باشید و زودتر به نتیجه دلخواه در تناسب اندام برسید. با روزچین تا به انتها همراه باشید.

منابع غذایی کلیدی در فیتنس بانوان

علاوه بر حرکات ورزشی که باید اصول مشخصی را در انجام آنها رعایت کرد، خوردن مواد غذایی هم ریزه‌کاری‌ها و نکاتی دارد که می‌تواند فرایند رسیدن به تناسب اندام را در بانوان بهبود بخشد. با فهرست معرفی‌شده زیر، خانم‌ها می‌توانند در زمینۀ فیتنس به نتایج بهتری دست پیدا کنند.

موز

همیشه در صدر جدول میوه‌‌های مفید برای بدن‌سازی نام موز را مشاهده می‌کنید و این ارتباطی با جنسیت شما ندارد. وجود پتاسیم بالا در این میوه در کاهش درد پهلو مؤثر است. در دیگر سو، نتایج تحقیقات حاکی از آن است که علت اصلی گرفتگی عضلات کمبود سدیم است، اما پتاسیم نیز نقش حمایت‌کننده را ایفا می‌کند.

در هنگام عرق‌کردن، بدن مقداری پتاسیم را از دست می‌دهد که مصرف موز آن را جایگزین خواهد کرد. انرژی‌زا‌بودن موز نیز کاملاً اثبات‌شده است. در یک موز با سایز متوسط، 400 میلی‌گرم پتاسیم و چیزی حدود 29 گرم کربوهیدرات وجود دارد که معادل دو تکه نان گندم است.

هویج

تأمین انرژی مورد‌نیاز عضلات از طریق کربوهیدارت پیچیدۀ هویج تأمین می‌شود. از‌طرف‌دیگر، هویج، فشار خون و انقباض‌های عضلانی را توسط پتاسیم موجود در خودش کنترل می‌کند. در یک فنجان هویج، به تنهایی انرژی معادل 35 کالری وجود دارد.

پرتقال

هر زمان که صحبت از ویتامین ث به میان می‌آید، تصویری از پرتقال در ذهن تشکیل می‌‌شود. وجود این ویتامین در پرتقال به ترمیم عضلات کمک شایانی می‌کند. یک پرتقال تمام ویتامین ث مورد‌نیاز بدن زنان در طول روز را که تقریباً 75 میلی‌گرم است را تأمین می‌کند. کلید اصلی ساخت در ویتامین ث موجود در پرتقال نهفته است. کلاژن، بافتی است که استخوان و حتی پوست را محکم نگاه می‌دارد.

بادام‌زمینی

بادام‌زمینی منبعی برای ذخایر است و در رشد عضلات تأثیر بسزایی دارد. این منبع غذایی خوشمزه و محبوب را می‌توانید به صورت کره در وعده غذایی صبحانه یا عصرانه صرف کرد. مغز بادام زمینی هم گزینه خوبی برای دوستداران این مغزدانه گیاهی است.

غلات سبوس‌دار

قبل از رفتن به باشگاه، خوردن حبوبات پیشنهاد می‌شود. سالم‌ترین حبوبات آن‌دسته‌ای هستند که حاوی کربوهیدرات پیچیده‌اند که در افزایش استقامت تأثیر‌گذار و با وجود داشتن پروتئین عضلات را می‌سازند. نتایج و تجربیات نشان داده است که مصرف چیزی قبل از تمرین به سخت‌تر و شاید طولانی‌تر‌شدن تمرین شما کمک کند، زیرا انرژی بیشتری را خواهید داشت.

ران مرغ

یکی از عوامل کاهش انرژی، عدم دریافت آهن و روی کافی است. پختن مقداری ران مرغ یا بوقلمون از آسان‌ترین و بهترین راه‌های دریافت آهن و روی است. زنان در برنامۀ غذایی خود به آهن، روی و ویتامین ب نیاز دارند که توسط گوشت تیرۀ مرغ که به نسبت چربی کمتری را از گوشت قرمز دارد، تأمین خواهد شد.

تخم‌مرغ

انجمن قلب آمریکا در روز 300 میلی‌گرم را برای بدن پیشنهاد داده که 215 میلی‌گرم از آن توسط یک تخم‌مرغ تأمین می‌شود. میزان کلسترول موجود در زردۀ تخم‌مرغ زیاد است؛ بنابراین حواستان به وزن خود باشد و زیاده‌روی نکنید. زردۀ تخم‌مرغ، خود منبعی از آهن و است که برای سلامت مغز حیاتی است.

شیر کاکائو

شما از شیر فقط کلیسم دریافت نمی‌کنید. در حقیقت شیر غذایی کامل است؛ در حالی که مقادیر بالایی انرژی ارزشمند دارد، کالری کمی را به برنامه روزانه‌تان تحمیل می‌کند. انواع کاکائو‌ها سرشار از کلسیم، ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند، اما مطالعات جدید تأیید کردند که شیر همراه با کاکائو قوی‌تر و عالی‌تر از نوشیدنی‌هایی است که در تبلیغات برای بازسازی و ترمیم عضلات از آن نام می‌برند.

پنیر کم‌چرب

وجود چهارده گرم پروتئین در هر نیمه فنجان، 75 میلی‌گرم کلسیم و پنج گرم کربوهیدرات یکی از گزینه‌های مناسب در فیتنس بانوان به حساب می‌آید. پروتئین حاصل از این ماده در پارگی‌های خیلی کوچک عضلانی که بیشتر هنگام تمرین اتفاق می‌افتد، بسیار مفید است.

در فیتنس بانوان تغذیه شاخص کلیدی در پیشرفت محسوب می‌شود. البته نه‌تنها در فیتنس بانوان بلکه در تمامی زندگی ما تغذیه یکی از اصلی‌ترین عوامل تندرستی است. هر مادۀ غذایی معرفی شده در بالا دارای خواص خاص خود است و هر کدام قبل، حین و بعد از تمرین تاثیرات مثبت فراوانی بر بدن و بهبود وضعیت آن دارند.

این مقاله را در شبکه‌های اجتماعی بازنشر دهید
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان