گراتن بادمجان یک غذا با خمیر یوفکا

حتما تا به حال، نام خمیر یوفکا به گوشتان خورده است. خمیر یوفکا، نوعی خمیر ورقه‌ای و بسیار لطیف است که برای تهیه انواع پیراشکی، سمبوسه و بورک، مورد استفاده قرار می‌گیرد

گراتن بادمجان یک غذا با خمیر یوفکا

حتما تا به حال، نام خمیر یوفکا به گوشتان خورده است. خمیر یوفکا، نوعی خمیر ورقه‌ای و بسیار لطیف است که برای تهیه انواع پیراشکی، سمبوسه و بورک، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این خمیر در اندازه‌های دایره، مستطیل و مثلث، موجود است و بسته به نوع نیازتان می‌توانید از اشکال مختلف آن استفاده کنید. این خمیر پرکاربرد را می‌توانید از اکثر سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای تهیه کنید. امروز در آشپزخانه روزچین قصد داریم، نوعی غذا با خمیر یوفکا را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید و طرز تهیه گراتن بادمجان با خمیر یوفکا را ببینید.

مواد لازم برای تهیه گراتن بادمجان با خمیر یوفکا

▫  بادمجان: یک کیلوگرم
▫  گوشت چرخ شده: 400 گرم
▫  رب: سه قاشق غذاخوری
▫  پیازچه: به مقدار لازم
▫  قارچ: به مقدار لازم
▫  فلفل دلمه‌ای: یک عدد متوسط
▫  خمیر یوفکا: یک بسته
▫  پنیر موزارلا: یک پیمانه
▫  سس سفید: یک پیمانه
▫  آب نارنج تازه: نصف پیمانه

پیش به سوی تهیه غذا با خمیر یوفکا – گراتن بادمجان

برای تهیه گراتن بادمجان، اول از همه، بادمجان‌های شسته شده را، به صورت حلقه‌ای خرد کرده و به نمک آغشته کنید. حالا بادمجان‌ها را در روغن داغ سرخ کنید. فلفل دلمه‌ای و پیازچه را هم خرد کرده و در کناری قرار دهید.

گوشت چرخ شده را در یک تابه روغنی ریخته و حسابی تفت دهید. حالا پیازچه و نمک و زردچوبه را اضافه کنید و مواد را با هم تفت دهید. در مرحله بعدی رب گوجه را اضافه کنید و بعد قارچ! آب نارنج را به مواد اضافه کرده و به وسیله آن، سس گوشت را طعم‌دار کنید. حالا فلفل دلمه را اضافه کرده و باز هم تفت دهید. اجازه دهید مواد برای 10 دقیقه با هم حرارت ببینند. سس گوشت در این مرحله آماده است.

خمیر یوفکا را از بسته خارج کنید. دقت کنید که خمیر یوفکا بسیار شکننده است و حتما باید در کیسه پلاستیکی در فریزر نگهداری شود. اگر خمیر یوفکا را از فریزر خارج می‌کنید، اول اجازه دهید تا یخ آن به خوبی باز شود، بعد مورد استفاده قرار دهید.

برای تهیه این نوع غذا با خمیر یوفکا می‌توانید از قالب‌های پیرکس نشکن استفاده کنید. کف قالب را با فرچه روغنی مقداری چرب کرده و بعد سه لایه خمیر یوفکا را با فرچه چرب کرده و مطابق ویدئو کف قالب قرار دهید. در لایه بعدی، سس گوشت بریزید و بعد بادمجان. لایه آخر هم سس سفید و پنیر! به همین ترتیب ادامه دهید تا قالب شما پر شود. لایه آخر را سس سفید و پنیر بریزید. حالا قالب را برای 45 دقیقه در فر با حرارت 200 درجه سانتیگراد قرار دهید.

گراتن بادمجان آماده است. امیدواریم که از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید. ☺

این مقاله را در شبکه‌های اجتماعی بازنشر دهید
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان