ماهان شبکه ایرانیان

۵ روش ساده برای مقابله با سرماخوردگی

۱. شب‌ها حداقل ۷ ساعت بخوابید

5 روش ساده برای مقابله با سرماخوردگی
برای بسیاری از افراد پاییز یعنی بالا کشیدن آب بینی و عطسه. برای مقابله با سرماخوردگی، نکات زیر را رعایت کنید.

1. شب‌ها حداقل 7 ساعت بخوابید.
طبق یک تحقیق، اگر شب‌ها کمتر از 6 ساعت بخوابید، احتمال ابتلا به سرماخوردگی 4 برابر بیشتر می‌شود. محققان این تحقیق به شرکت‌کنندگان که در یک هتل اقامت داشتند، دوز مشخصی از ویروس سرماخوردگی را تزریق کردند تا ببینند کدام افراد با سرماخوردگی بهتر مقابله می‌کنند. نتیجه این شد که علائم سرماخوردگی بیشتر در افراد کم‌خواب مشاهده شد تا افرادی که شب‌ها حداقل 7 ساعت خوابیده بودند.

2. روزانه یک مکمل پروبیوتیک مصرف کنید.
طبق یک تحقیق جدید، دانشجویان دانشگاه فلوریدا پس از مصرف مکمل پروبیوتیک در طول فصل امتحانات، کمتر دچار سرماخوردگی شدند. حتی پس از ابتلا به سرماخوردگی، علائم مدت کوتاه‌تری ادامه داشتند. روده انسان پر از سلول‌های ایمنی است و محققان معتقدند باکتری‌های خوب با این سلول‌ها به تعامل می‌پردازند تا عملکرد سیستم ایمنی را بهبود بخشند. در نتیجه هر روز یک مکمل پروبیوتیک مصرف کنید تا احتمال ابتلا به سرماخوردگی را تا 35 درصد کاهش دهید.

3. به خاطر داشته باشید که سرفه‌ها تا 2 الی 3 هفته ادامه خواهد داشت و باید منتظر اتمام دوره سرماخوردگی باشید.
بیشتر افراد تصور می‌کنند سرفه 1 هفته ادامه دارد؛ اما واقعیت این است که بیشتر سرفه‌ها به مدت 2 الی 3 هفته ادامه دارند. بیشتر مواقع آنتی‌بیوتیک‌ها بر روی سرفه‌ها مؤثر واقع نمی‌شوند؛ در نتیجه برای توقف سرفه‌ها از پزشک آنتی‌بیوتیک نخواهید. سرماخوردگی باید دوره خود را طی کند. استفاده بیش‌ازاندازه از آنتی‌بیوتیک‌ها باعث بروز مقاومت نسبت به آنتی‌بیوتیک می‌شود؛ یعنی داروها دیگر تأثیر زیادی نخواهند داشت.

4. طی 2 روز اول شروع علائم سرماخوردگی، از داروهای آنتی‌ویروس استفاده کنید.
سازمان غذا و داروی آمریکا 3 نوع داروی تجویزی برای درمان سرماخوردگی تجویز کرده که هر چه زودتر آن‌ها را مصرف کنید، مؤثرتر خواهد بود. مرکز پیشگیری از بیماری‌های آمریکا توصیه می‌کند این داروها را طی 2 روز اول شروع علائم سرماخوردگی مصرف کنید.
به خاطر داشته باشید این داروها معجزه نمی‌کنند و تنها علائم را خفیف‌تر می‌کنند و احتمالاً کمک می‌کنند 1 یا 2 روز زودتر سرماخوردگی تمام شود. به همین دلیل توصیه می‌شود افرادی که بیشتر در خطر سرماخوردگی قرار دارند مانند افراد مسن‌تر از 65 سال، افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند و افراد مبتلا به آسم این داروها را مصرف کنند.

5. پس از شروع علائم سرماخوردگی، روزانه حداقل 75 میلی‌گرم روی مصرف کنید.
طبق یک تحقیق فنلاندی، آب‌نبات مکیدنی روی به شما کمک می‌کند به هنگام سرماخوردگی 40 درصد سریع‌تر بهبود یابید. با این حال بایستی روزانه حداقل 75 میلی‌گرم روی مصرف کنید. روی نقش مهمی بر روی عملکرد سیستم ایمنی دارد و از تکثیر ویروس سرماخوردگی پیشگیری می‌کند.
همچنین روی زمانی بیشترین تأثیر را دارد که طی 24 ساعت اولیه آغاز علائم سرماخوردگی، مصرف شود. همچنین طبق یک تحقیق دیگر، اگر کودکان 5 ماه به صورت مداوم هر روز روی مصرف کنند، احتمال ابتلا به سرماخوردگی کاهش می‌یابد.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان