شربت خانگی برای درمان سرفه

این شربت خانگی از زنجبیل، عسل و لیمو تهیه می‌شود. زنجبیل به عنوان یک احتقاق‌زدای طبیعی عمل کرده و درد گلو را تسکین می‌دهد؛ زیرا ضدالتهاب، آنتی‌اکسیدان، ضدویروس و آنتی‌باکتری است

شربت خانگی برای درمان سرفه

این شربت خانگی از زنجبیل، عسل و لیمو تهیه می‌شود. زنجبیل به عنوان یک احتقاق‌زدای طبیعی عمل کرده و درد گلو را تسکین می‌دهد؛ زیرا ضدالتهاب، آنتی‌اکسیدان، ضدویروس و آنتی‌باکتری است. همچنین زنجبیل ماده‌ای به نام روغن انگم دارد که ضدسرفه است و به پیشگیری و تسکین سرفه کمک می‌کند.

عسل نیز از طریق تسکین گلو، به درمان سرفه کمک می‌کند. همچنین خواص آنتی‌اکسیدان و ضدمیکروب آن با عفونت‌های مجاری تنفسی مقابله می‌کند.

آب‌لیمو به دلیل ویتامین سی زیادی که دارد، برای از بین بردن سرفه و سرماخوردگی مفید است. آب‌لیمو به عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی عمل کرده و سیستم ایمنی را تقویت می‌کند.
طرز تهیه
مواد اولیه:

  • زنجبیل
  • عسل
  • 2 عدد لیمو
  • آب

یک تکه زنجبیل را پوست بگیرید و خرد کنید. پوست لیموها را رنده کنید و آب آن‌ها را بگیرید. یک فنجان آب داخل قابلمه بریزید و 4 / 1 فنجان زنجبیل اضافه کنید. سپس 2 / 1 فنجان رنده لیمو اضافه کنید. قابلمه را روی گاز بگذارید تا بجوشد. پس از 5 دقیقه، محلول را از صافی بگذرانید. یک فنجان عسل داخل ظرف دیگری بریزید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید تا بجوشد. سپس عسل را به محلول زنجبیل اضافه کنید. سپس آب لیموها را اضافه کنید. محلول را چند دقیقه روی حرارت ملایم هم بزنید. سپس از روی گاز بردارید و داخل یک شیشه بریزید.
میزانی که باید استفاده شود:

  • برای کودکان 1 الی 5 سال هر 2 ساعت 2 / 1 الی 1 قاشق چای‌خوری
  • برای کودکان 5 الی 12 ساله هر 2 ساعت 1 الی 2 قاشق چای‌خوری
  • برای کودکان بالای 12 سال و افراد بالغ هر 4 ساعت 1 الی 2 قاشق غذاخوری

این شربت را در یخچال نگهداری کنید. شما می‌توانید این شربت طبیعی را به مدت چند ماه در یخچال نگهداری کنید. اگر زنجبیل تازه ندارید، می‌توانید از 2 / 1 قاشق چای‌خوری پودر زنجبیل استفاده کنید. همچنین می‌توانید به شربت خود پیاز، سیر و فلفل هندی نیز اضافه کنید.
 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان