راز چانه انسان چیست؟

با این حال طبق تحقیقات جدیدی که در دانشگاه آیوا انجام شده، این نظریه رد شده است. محققان یک گروه ۴۰ نفری را از سن ۳ سالگی تا دوران بلوغ تحت نظر گرفتند.

راز چانه انسان چیست؟
دانشمندان به دنبال کشف علت وجود چانه انسان هستند؟ طبق یک نظریه، چانه به عمل جویدن کمک می‌کند.
میزان کمی فشار می‌تواند استخوان را از هم بپاشد و باعث شود استخوان به شکل ضخیم‌تری تشکیل شود. بسیاری از افراد فکر می‌کردند این که چانه افراد بالغ بسیار بارزتر از کودکان است، به فشار ربط دارد.

با این حال طبق تحقیقات جدیدی که در دانشگاه آیوا انجام شده، این نظریه رد شده است. محققان یک گروه 40 نفری را از سن 3 سالگی تا دوران بلوغ تحت نظر گرفتند.

ظاهراً افرادی که فکشان بیشتر دچار فرسودگی شده بود، چانه‌های کوچک‌تری داشتند. در نتیجه فشار مسئول بزرگی چانه نیست، پس چه چیزی می‌تواند وجود چانه را توضیح دهد؟ محققان معتقدند چانه در نتیجه کوچک شدن صورت که همزمان با تکامل انسان اتفاق افتاده، ایجاد شده است.

انسان‌های نئاندرتال چانه نداشتند؛ اما سرهای بزرگ‌تری نسبت به ما داشتند. اگرچه سر انسان به مرور زمان کوچک شده؛ زیرا سطح تستوسترون کاهش یافته؛ اما احتمالاً چانه همان‌طور باقی مانده است.

تحقیقات دیگری نیز انجام شدند که وجود چانه را با هورمون‌های جنسی مرتبط می‌دانستند. زنان به سوی مردانی جذب می‌شوند که چانه بزرگ‌تری دارند؛ زیرا چانه بزرگ نشان‌دهنده ژن‌های خوب است. این در حالی است که چانه کوچک احتمالاً با سطح بالای استروژن ارتباط دارد و به عنوان یکی از ویژگی‌های جذاب زنان محسوب می‌شود.

اگرچه هنوز پاسخ مشخصی وجود ندارد؛ اما مطمئناً چانه به عمل جویدن کمک می‌کند.
 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان