ماهان شبکه ایرانیان

چگونه باقی‌مانده غذاها را گرم کنیم؟

پیتزا اگر تکه‌های پیتزا را داخل ماکروویو گرم کنید، مجبور می‌شوید پیتزایی خیس و مرطوب بخورید. برای این که پیتزا ترد بماند، آن را داخل سینی فر و روی کاغذ روغنی بچینید. اگر روی پیتزا قهوه‌ای رنگ و سرخ‌شده است، آن را داخل فویل آلومینیومی بپیچید و داخل فر بگذارید. در غیر این صورت پیتزایتان می‌سوزد.

چگونه باقی‌مانده غذاها را گرم کنیم؟
گاهی تمام غذاهای یک وعده غذایی خورده نمی‌شود و باقی‌مانده ناچار به یخچال انتقال داده می‌شود تا در وعده دیگری مصرف شود؛ اما پس از گرم کردن مجدد، مزه غذا به اندازه روز اول خوب نیست؛ زیرا غذا را درست گرم نکرده‌اید. در ادامه روش‌هایی غیر از ماکروویو به شما معرفی خواهیم کرد که باعث می‌شود پس از گرم کردن غذا، مزه آن تغییر پیدا نکند.

پیتزا
اگر تکه‌های پیتزا را داخل ماکروویو گرم کنید، مجبور می‌شوید پیتزایی خیس و مرطوب بخورید. برای این که پیتزا ترد بماند، آن را داخل سینی فر و روی کاغذ روغنی بچینید. اگر روی پیتزا قهوه‌ای رنگ و سرخ‌شده است، آن را داخل فویل آلومینیومی بپیچید و داخل فر بگذارید. در غیر این صورت پیتزایتان می‌سوزد.

مرغ و استیک
برای پیشگیری از خشک شدن گوشت، باید آن را به آرامی و کم گرم کنید. گوشت را داخل ظرف فر بگذارید و با حرارت 90 الی 120 درجه فر را روشن کنید. یک تکه ضخیم از گوشت یا مرغ احتمالاً در عرض 20 الی 30 دقیقه گرم می‌شود.

سبزیجات
سبزیجات کباب شده را مجدداً در فر داغ گرم کنید تا سفت و ترد بمانند. ماکروویو باعث می‌شود سبزیجات نرم شوند. سبزیجات را روی سینی فر پخش کنید، کمی روی آن‌ها روغن‌زیتون بریزید و با حرارت 220 درجه به مدت 4 الی 5 دقیقه گرم کنید.

ماکارونی
اگر ماکارونی را در ماکروویو گرم کنید، رشته‌هایی خشک به دست خواهید آورد. بهتر است یک قابلمه کوچک را با کمی آب پر کنید تا ته قابلمه پوشیده شود. کمی روغن‌زیتون اضافه کنید و ماکارونی را داخل قابلمه بریزید. سپس روی حرارت متوسط آن را گرم کنید.

سوپ
اگر سوپ یا آش را داخل ماکروویو گرم کنید، چند قاشق سوپ داغ و چند قاشق سوپ ولرم نصیبتان می‌شود. برای دستیابی به حرارت دلخواه و یکسان، سوپ را به آرامی و روی گاز گرم کنید. در همین حین سوپ را تا زمانی که بخار کند، هم بزنید.

ماهی
ماهی نیز در ماکروویو خشک می‌شود. ماهی را به همراه یک یا دو قاشق غذاخوری آب و کمی روغن داخل فویل بپیچید. این کار باعث می‌شود رطوبت ماهی حفظ شود. سپس ماهی را داخل سینی فر بگذارید و با 120 درجه حرارت به مدت 25 الی 30 دقیقه گرم کنید.

برنج
برنج یا غلات دیگر در ماکروویو ترد می‌شود. بهتر است برنج را داخل قابلمه و با کمی روغن‌زیتون و روی گاز گرم کنید.

تخم‌مرغ
کوکو یا غذاهای حاوی تخم‌مرغ را داخل ماهیتاوه قرار دهید، کمی روغن بریزید و به مدت 3 الی 4 دقیقه با حرارت متوسط بپزید. این کار باعث می‌شود زیر غذا ترد و روی آن گرم شود. در نتیجه تخم‌مرغ‌ها به آرامی گرم می‌‌شوند. متأسفانه راهی برای گرم کردن مجدد نیمرو یا تخم‌مرغ همزده وجود ندارد.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان