مهمانی‌های بزرگ را می‌شود در فضاهای کوچک هم برگزار نمود. برای ساکنان شهر و کسانی که خانه‌های کوچکی دارند، برگزار کردن مهمانی، به خصوص در زمان تعطیلات می‌تواند بسیار سخت باشد. اما با این پنج شگرد در دکوراسیون داخلی یا تغییر در منوی غذا می‌توان فضاهای کوچک را بسیار کارآمد نمود.

1. منوی غذا را به درستی انتخاب کنید

برگزاری یک مهمانی با سرو مدل‌های مختلف غذا می‌تواند مشکل‌آفرین باشد. برای آنهایی که فضای کوچکی برای آشپزی و آماده کردن غذا دارند، محدود کردن تنوع منوی غذای اصلی، پیش‌غذا و در‌نظرگرفتن یک دسر پایانی می‌تواند بهترین راه باشد. همچنین برای نوشیدنی تعداد محدودی گزینه در نظربگیرید. با این کار زمان، پول و فضای خودتان را به بهترین شکل به کار گرفته‌اید.

2. فضایتان را تقسیم کنید

اگر شانس داشتن یک فضای جداگانه برای آشپزخانه، غذاخوری و اتاق پذیرایی را دارید، فضاهای متفاوتی را در اطراف خانه ایجاد کنید تا از مهمانی لذت ببرند. پیش‌غذاها را در یک فضا (مثلاً میز اتاق غذاخوری، که مهمانان بتوانند اطراف آن به راحتی بایستند و راه بروند) در نظر بگیرید. نوشیدنی ها را در یک اتاق دیگر، و غذای اصلی را در اتاق سوم سرو کنید. خیلی از مهمانان به طور خودکار به سمت آشپزخانه کشیده می‌شوند؛ اگر فضای شما کوچک است، مطمئن شوید که افراد برای کمک در آشپزخانه حضور دارند، نه اینکه فقط فضایی را که برای آماده کردن غذا نیاز دارید، اشغال می‌کنند. ایجاد فضاهای جداگانه پذیرایی و سرگرمی باعث می‌شود مهمانان در اتاق‌ها حرکت کنند و لحظات خوشی داشته‌باشند، و از آشپزخانه کوچک شما دور بمانند .

3. مبلمان را به اطراف حرکت دهید

اگر شما در نظر دارید در مهمانی‌تان مهمانان دور میز بنشینند، میز کوچک غذاخوری شما می‌تواند با میز حال، میز مخلفات، یا هر میز دیگری ترکیب شود تا فضای بیشتری برای نشستن مهمانان داشته‌باشید. به سادگی می‌توانید یک یا دو رومیزی را روی همه میزها بکشید تا آنها را یکپارچه کنید. برای فضاهایی که غذاخوری رسمی ندارند، تا موقع صرف شام میز غذاخوری را به یک دیوار چسبانده، و صندلی ها را دور آن بچینید. در نیمه اول مهمانی از آن به عنوان میزی برای قرار دادن وسایل و نوشیدنی ها استفاده‌کنید؛ وقتی زمان صرف شام رسید، میز را به یک فضای راحت‌تر انتقال دهید (مثلاً وسط اتاق پذیرایی). در طول مهمانی هرگونه مبلمان غیرضروری یا هرچیزی که فضایی را اشغال می‌کند (مثل گیاهان خانگی، قفسه ها و ...) را به اتاق خوابتان انتقال دهید.

4. جو را آماده کنید

نورپردازی نامناسب می‌تواند حال و هوای مهمانی را خراب کند؛ بنابراین، از نورپردازی شدید از بالای سر خودداری کرده و شمع (به خصوص در فضای میز غذاخوری) و لامپ‌های اطراف اتاق را جایگزین آن کنید. اگر بخشی از مهمانی شما در ایوان یا پاسیو برگزار می‌شود، با استفاده از چراغ‌های کوچک چشمک‌زن و یک فضای دنج با پتوهایی برای مهمانان استفاده کنید، تا بتوانند احساس راحتی در هوای آزاد داشته‌باشند.

5. یک مهمانی دوستانه و غیررسمی برگزار کنید

اگر هیچ‌کدام از راه‌حل‌های گفته‌شده عملی نبود، یا فضایتان یک اتاق کوچک بیشتر نیست، مهمانی‌تان را ساده و غیر‌رسمی برگزار‌ کنید. مثلاً یک مهمانی با غذاهای ساده و آماده برگزار کنید، از مهمانان در اتاق نشیمن پذیرایی کنید و به جای اینکه دور میز به صورت رسمی بنشینند آنها را روی کوسن‌هایی روی زمین بنشانید. مطمئن باشید تا زمانی که مهمانی‌تان را با موزیک مناسب، غذاهای خوشمزه و گپ‌های خودمانی همراه کنید، مهمانان‌تان تا پایان شب لذت خواهند‌برد.

مهمانی