اسپری خنک‌کننده خیار برای افزایش شادابی پوست صورت

اسپری‌های خنک‌کننده تجاری دارای رایحه مصنوعی، الکل و مواد مختلف دیگر هستند که ممکن است باعث سوزش و خشکی پوست شود. با ما همراه باشید تا با طرز تهیه یک اسپری طراوت‌بخش طبیعی آشنا شوید.

اسپری خنک‌کننده خیار برای افزایش شادابی پوست صورت

اسپری‌های خنک‌کننده تجاری دارای رایحه مصنوعی، الکل و مواد مختلف دیگر هستند که ممکن است باعث سوزش و خشکی پوست شود. با ما همراه باشید تا با طرز تهیه یک اسپری طراوت‌بخش طبیعی آشنا شوید.

180321-footofan_com

اگر پوست حساسی دارید ممکن است اسپری‌های خنک‌کننده تجاری به پوستتان آسیب وارد کنند. بنابراین بهتر است به دنبال تهیه اسپری طبیعی خانگی بروید که بسیاری از مواد تشکیل‌دهنده آن را می‌توانید به دلخواه انتخاب کنید؛ از اسانس‌ها گرفته تا آب نارگیل، عصاره گل رز، گیاهان، میوه‌ها و …

شما می‌توانید با مواد زیر این اسپری را درست کنید.

خیار

خیار که حاوی اسید اسکوربیک (ویتامین سی)، اسید پانتوتنیک، ویتامین کا، رتینول (ویتامین آ) و سیلیس است، آرامش‌بخش پوست محسوب می‌شود. خیار باعث تسکین آفتاب‌سوختگی شده، به پوست آب‌رسانی می‌کند، ملانین بدن را کنترل می‌کند و باعث ایجاد کلاژن در بدن می‌شود. خیار نتایج شگفت‌انگیزی در تسکین پوست و اثر خنک‌کنندگی دارد.

لیمو

لیمو همانند یک کرم لایه‌بردار طبیعی عمل کرده و از ایجاد آکنه و چربی اضافی بر روی پوست جلوگیری می‌کند. همچنین لیمو دارای خواص تقویت‌کننده و نشاط‌بخش است که باعث شادابی، طراوت، نرمی و صافی پوست می‌شود.

آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا پوست را تسکین می‌دهد، باعث بهبود گردش خون می‌شود و قابلیت ارتجاعی پوست را بالا می‌برد.

گلاب

گلاب نیز در جوان‌سازی و مرطوب کردن پوست بسیار مؤثر است. گلاب با داشتن خواص ملایم منقبض کننده باعث حذف چربی اضافی و تعادل PH پوست می‌شود. گلاب یک احیاگر مؤثر است که قرمزی پوست را کاهش می‌دهد و پوستی نرم، صاف و درخشان به ارمغان می‌آورد.

مواد لازم:

  • آب یک عدد خیار
  • آب نصف یک لیمو
  • یک قاشق چای‌خوری ژل آلوئه‌ورا
  • یک قاشق غذاخوری گلاب

طرز تهیه:

  1. قطعه‌های خیار را در یک مخلوط‌کن بریزید و مخلوط کنید تا به حالت خمیری در آید.
  2. سپس این خمیر را داخل یک پارچه بریزید.
  3. مطابق شکل گوشه‌های پارچه را جمع کنید و آن را محکم فشار دهید تا آب خیار خارج شود.
  4. سپس نصف یک لیمو را آب گرفته و به آن اضافه کنید.
  5. یک قاشق چای‌خوری ژل آلوئه‌ورا را به آن اضافه کنید.
  6. سپس یک قاشق غذاخوری گلاب به آن اضافه کنید.
  7. تمام مواد را با هم کاملاً مخلوط کنید.
  8. سپس مخلوط آماده شده را در یک بطری اسپری بریزید.
  9. حالا اسپری خنک‌کننده حاضر است و می‌توانید از خنکی اسپری خانگی خود لذت ببرید. شما می‌توانید روزی 3 بار از این اسپری استفاده کنید.

شما می‌توانید این اسپری را به مدت یک هفته در یخچال نگه دارید. قبل از استفاده بطری را خوب تکان دهید. همچنین می‌توانید برای معطر کردن اسپری خود از اسانس موردعلاقه خود به آن اضافه کنید.

توجه داشته باشید اگر پوستتان حساس است، لیمو را از مواد اولیه حذف کنید. همچنین می‌توانید به جای گلاب از آب نارگیل نیز استفاده کنید.

برای نگهداری این اسپری از بطری فلزی استفاده نکنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان