آیا شوره سر مسری است؟

از آنجا که شوره سر مشکل رایجی است که بسیاری از افراد را درگیر کرده، این سؤال به ذهن می‌آید که آیا شوره سر مسری است؟

آیا شوره سر مسری است؟

از آنجا که شوره سر مشکل رایجی است که بسیاری از افراد را درگیر کرده، این سؤال به ذهن می‌آید که آیا شوره سر مسری است؟

شوره سر همان سلول‌های مرده پوست سر است که از سر جدا شده و می‌ریزد. علت بروز شوره سر هنوز کامل مشخص نشده؛ اما برخی از متخصصین این مشکل را با تغییر در میزان تولید هورمون‌ها مرتبط می‌دانند.

 

آیا شوره سر مسری است؟

شوره سر مسری نیست. با این حال، اگر یک سری قارچ‌های خاص که در حالت عادی به تعداد کم روی پوست سر وجود دارند، افزایش یابد، شوره سر تشدید می‌شود. از آنجا که این قارچ‌ها در حالت عادی روی پوست سر وجود دارند، مسری نیستند و دلیل بروز شوره سر محسوب نمی‌شوند.

 

چگونه شوره سر را رفع کنیم؟

اگرچه هیچ درمانی برای شوره سر وجود ندارد؛ اما شما می‌توانید میزان شوره سر را کاهش دهید و علائم مربوط به شوره سر را از بین ببرید. برخی شامپوهای بدون نسخه که حاوی زینک پریتیون، اسید سالیسیلیک یا سلنیوم سولفاید هستند، نتیجه خوبی می‌دهند. با این حال، این شامپوها درمان شوره سر محسوب نمی‌شوند؛ زیرا تنها اندازه شوره‌های سر را کوچک و میزان آن‌ها را کمتر می‌کنند. شستشوی منظم با شامپوهای عادی نیز علائم و نشانه‌های شوره سر را کاهش می‌دهد.

 

اگر قارچ روی پوست سر علت تشدید شوره سر باشد، برخی از پزشکان شامپوی کتوکونازول یک درصد را تجویز می‌کنند تا علائم شوره سر را کاهش دهند. با این حال شواهد محکمی مبنی بر این که این شامپو بهتر از شامپوهای بدون نسخه عمل می‌کند، وجود ندارد.

 

بیشتر افراد به مراجعه به پزشک نیاز ندارند؛ اما اگر خارش سر افزایش یافت و شامپوی ضدشوره مؤثر واقع نشد یا پوست سر ملتهب شد، بایستی به پزشک مراجعه کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر