۵ ماده غذایی که نباید در یخچال نگهداری شوند

همیشه نباید برای نگهداری مواد غذایی از یخچال استفاده کرد. اگر برخی از مواد غذایی در مکان‌های سرد نگه‌داری شوند، طعم و بافت آن‌ها تغییر می‌کند.

5 ماده غذایی که نباید در یخچال نگهداری شوند

همیشه نباید برای نگهداری مواد غذایی از یخچال استفاده کرد. اگر برخی از مواد غذایی در مکان‌های سرد نگه‌داری شوند، طعم و بافت آن‌ها تغییر می‌کند.

در ادامه به 5 ماده غذایی که بهتر است خارج از یخچال نگهداری شوند، اشاره می‌کنیم:

1- سیر

f01

سیر اگر در یخچال نگهداری شود، شروع به جوانه زدن می‌کند. این گیاه تند در دمای سرد کپک می‌زند، بافت آن تغییر می‌کند و حالت لاستیکی به خود می‌گیرد. همچنین در دمای سرد تقریباً غیرممکن است که بتوانیم تشخیص دهیم سیر هنوز به اندازه کافی تازه است یا نه، مگر اینکه پوست آن را بکنیم.

2- کدوتنبل

f02

کدوتنبل سرما را دوست ندارد. کدو یکی از سبزی‌هایی است که باید در جای خشک و خنک نگهداری شود. همچنین بهتر است که در محل نگهداری آن، تهویه مناسب نیز وجود داشته باشد. بهترین محل نگهداری برای کدوتنبل یک مکان تاریک مانند زیرزمین است. این‌گونه می‌توان یک کدوتنبل را برای مدتی طولانی تازه نگه داشت.

3- تخم‌مرغ

f03

هنوز هم سر این موضوع که تخم‌مرغ باید در یخچال نگه‌داری شود یا خیر، اختلاف‌نظر وجود دارد. برخی تحقیقات ثابت کرده‌اند که فرقی ندارد تخم‌مرغ کجا نگه‌داری شود، زیرا خواص آن تغییری نمی‌کند؛ اما دانشمندانی نیز وجود دارند که ادعا می‌کنند اگر تخم‌مرغ در یخچال نگهداری شود عطر و طعم طبیعی خود را از دست می‌دهد. با این وجود هنوز هم برای پیدا کردن اینکه کدام دیدگاه درست است باید مطالعات بیشتری انجام شود.

4- هویج

f04

هویج نباید در یخچال نگهداری شود. اگر هویج‌ را در یخچال بگذارید، پس از چند روز پر از آب می‌شود. هویج دوست دارد که در تاریکی نگهداری شود. از قرار دادن آن‌ها در زیر نور مستقیم خودداری کنید. اگر هویج در مکان مرطوبی ذخیره شود، به سرعت خراب می‌شود؛ بنابراین یک محل خشک برای نگهداری آن‌ها پیدا کنید.

5- ادویه‌جات

f05

اگر شما ادویه‌جات را در یخچال نگهداری می‌کنید، از امروز آن‌ها را بردارید و داخل کابینت آشپزخانه خود بگذارید؛ زیرا ادویه‌جات هیچ احتیاجی به ذخیره در دمای پایین ندارد. نگران نباشید، زیرا هیچ اتفاقی برای ادویه‌جات شما در دمای اتاق نمی‌افتد. پس اجازه دهید که در یخچال شما فضای بیشتری برای سایر مواد غذایی وجود داشته باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر