طی مراسمی با حضور مسئولان؛

برترین های یازدهمین دوره جشنواره کشوری داستان بانه معرفی شدند

سنندج - یازدهمین دوره جشنواره کشوری داستان بانه با معرفی برترین های بخش های مختلف اعم از فارسی و کردی با حضور جمعی از هنرمندان و مسئولان استانی و شهرستانی و به کار خود پایان داد.

برترین های یازدهمین دوره جشنواره کشوری داستان بانه معرفی شدند

به گزارش خبرنگار مهر، اختتامیه یازدهمین دوره جشنواره کشوری داستان بانه شامگاه پنج شنبه  با حضور مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان و فرماندار بانه و جمع دیگری از مسئولان و هنرمندانی از اقصی نقاط کشور برگزارشد.

با رای هیئت داوران در بخش کودک هستین یوسفی نویسنده داستان خه ونی شکلات از بانه، ویانا قزلچی نویسنده داستان سفر رویایی از بوکان، ئالا رضایی نویسنده سفر به کوهستان تاریک از بوکان، زهرا گلچینی نویسنده ده سه ل خودا از هرسین کرمانشاه ، شهرزاد لعل بذری نویسنده  آهن پاره ها  از مشهد و آریا عجمی نویسنده تنها بازمانده  با اهدای لوح تقدیر و تندیس جشنواره تجلیل شد.

در بخش مقالات برتر فارسی هم با رای هیئت داوران از  محمدرضا کلهر و جمیله معظمی و در بخش کردی از عمر محمدی و مصطفی ایلخانی زاده تقدیر و تجلیل شد.

با رای هیئت داوران این دوره از جشنواره داستان بانه از میان 30 اثر بخش فارسی و 30 اثر بخش کردی راه یافته به مرحله نهایی این جشنواره 10 اثر در آیتم های تعیین شده به عنوان اثر برتر انتخاب شدند.

در بخش داستان برترفارسی تندیس جشنواره و هدیه نقدی و لوح سپاس به افرا سرنایه نویسنده داستان فارمالاها به دلیل آیتم طرح و تکنیک روایت، غفور پیرزاد نویسنده داستان خساو به دلیل طرح و تکنیک، مصطفی میرزایی نویسنده روی برف می چسبد به دلیل فضاسازی خوب، نادر ساعیور نویسنده  و سروه مجیدی نویسنده داستان ره شنووسی بوشایی اهدا شد.

با رای هیئت داوران در بخش کردی هم کاوه عزیت خواه نویسنده ماسی سپی چاوره ش، صادق خالدی نویسنده دوا سه مای ژنه رال، کیومرث بلده نویسنده داستان زه ویبه ش وه گورز، بهاره ارشد ریاحی نویسنده ویلای فروشی برای مدت محدود به عنوان آثار برتر معرفی و تجلیل شدند.

دبیر اجرایی یازدهمین جشنواره کشوری داستان بانه هم در این مراسم گفت: این دوره از جشنواره با نامگذاری خیابانی به نام چیروک( داستان) آغاز بکار کرد و این می تواند زیرساخت روانی در جامعه در راستای دستیابی به اهداف برگزاری چنین رویداد فرهنگی باشد.

محمد صدیق کریمپور با بیان اینکه جشنواره داستان بانه پلی میان داستان نویسان کرد زبان و فارس زبان ایجاد کرده  است، بیان کرد: ارسال هزار و 67 اثر به این دوره از جشنواره نشان از موفقیت در اجرای این رویداد فرهنگی و ادبی است.

وی با بیان اینکه هنر می تواند بحران هویت را رفع کند، افزود: قطعا با برگزاری این جشنواره در سطح بین المللی بانه پایتخت داستان ایران خواهد شد.

یازدهمین جشنواره داستان بانه از روز سه شنبه و با حضور جمع زیادی از هنرمندان برجسته این حوزه در دو بخش کردی و فارسی آغاز شد و روز پنج شنبه نیز با برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر