شاید فکر کنید برای چیدن یک میز رنگی و خاص برای میزبانی شب یلدا زمان را از دست داده‌اید، اما با پیشنهاد‌های آسان و سریع ما می‌توانید به بهترین شکل میزبان یک شب یلدای وسط هفته‌ای باشید.

 

هندوانه بستنی 

شاید به راحتی از کنار چوب های بستنی بگذرید اما می‌توانید با پیاده کردن ایده‌ی زیر ظرفی از هندوانه‌هایی به شکل بستنی داشته باشید.

هندوانه

ساندویچ هندوانه با پنیر

شما می‌توانید با زدن برش‌هایی با شکل‌های دلخواه از هندوانه و اضافه کردن پنیر و سس شکلات یا سرکه بالزامیک، ساندویچ هندوانه‌ی لذیذی داشته باشید.

بشقاب هندوانه با پنیر

ترکیب لذیذ سرکه‌ی بالزامیک، پیاز، گردو و سبزی روی بشقابی از هندوانه.

هندوانه

شیشه های مربا را دور نریزید!

می‌توانید با برچسب های قرمز، سبز، مشکی یا کاموا شیشه‌های مربا یا خیارشورهایتان را تزیین کنید و به عنوان لیوان از آنها استفاده کنید.

لیوان

یخ های اناری

می‌توانید قالب‌های یختان را پر از انار کنید، روی آن‌ها آب بریزید و سپس در فریزر بگذارید تا یخ بزند.

یخ

شکلات اناری

شکلات انار

مواد لازم

دانه انار 1 و 1/2 فنجان

شکلات تلخ مرغوب، آب شده 150 گرم

نمک دریا یا نمک معمولی 1 قاشق

طرز تهیه:

برای تهیه این شکلات‌های اناری خوشمزه ابتدا یک قالب مافین 12 عددی اماده کنید و داخل هرکدام یک کاغذ مافین قرار دهید. ته هر کاغذ یک لایه نازک دانه انار بریزید. شکلات آب شده را داخل قیف بریزید. اگر قیف در دسترس ندارید می‌توانید شکلات را داخل یک کیسه فریزر بریزید و ته آن یک سوراخ ریز ایجاد کنید.

به آرامی شکلات را  روی انارها بریزید. سپس لایه دیگری از انار روی آن بریزید. روی آن شکلات بریزید و در آخر باز هم مقداری دانه انار روی شکلات انار بریزید. تا حدی که قالب مافین کاملا پر شود. کمی نمک دریا ( یا نمک معمولی) روی شکلات ها بریزید. قالب را حداقل یک ساعت داخل یخچال قرار دهید تا شکلات سفت شود و به اصطلاح خودش را بگیرد.

این شکلات های اناری زیبا و خوشمزه را بلافاصله پس از آنکه از یخچال بیرون آوردید سرو کنید. علاوه بر زیبایی ظاهری این شکلات های کوچک، ترکیب طعم شکلات و انار نیز ترکیب فوق العاده ای خواهد داشت و گزینه ای مناسب برای پذیرایی های دوستانه و رسمی شما خواهد بود.

نکته: اگر طعم شکلات تلخ را نمی پسندید می‌توانید از شکلات هایی با تلخی کمتر نیز استفاده کنید.همچنین می‌توانید این شکلات‌ها را به شکل تخته‌ای درست کنید.

شکلات

جاشمعی اناری

شمع

فال حافظ

حافظ خوانی از شیرین‌ترین رسوم شب یلداست که شما می‌توانید یک بیت حافظ را روی کاغذ کاهی بنویسید و هدیه بدهید.

می‌توانید این هدیه های کوچک را از فروشگاه‌هایی مانند شهرکتاب تهیه کنید.

فال

پیشنهاد‌های تنبلانه!

اگر زمان یا حوصله لازم برای تهیه شکلات و شیرینی در خانه را ندارید، در شیرینی فروشی‌ها می‌توانید کیک‌ها، کاپ کیک‌ها و دسرهای زیبا و متنوع یلدایی را تهیه کنید. 

پیشنهاد ما به شما سارا کیک استودیو و سوییت بلیس است.

سارا کیک استودیو

سارا کیک

سوییت بلیس

سووییت