ماهان شبکه ایرانیان

اگر میوه و سبزیجات بخورید، بوی بدن شما از نظر خانم‌ها دلنشین‌تر است

طبق یافته‌های محققان، بین بوی بدن ما و چیزی که می‌خوریم رابطه‌ای وجود دارد و خوردن میوه و سبزیجات باعث می‌شود تا بوی بدن ما برای جنس مخالف جذاب‌تر باشد.

اگر میوه و سبزیجات بخورید، بوی بدن شما از نظر خانم‌ها دلنشین‌تر است

طبق یافته‌های محققان، بین بوی بدن ما و چیزی که می‌خوریم رابطه‌ای وجود دارد و خوردن میوه و سبزیجات باعث می‌شود تا بوی بدن ما برای جنس مخالف جذاب‌تر باشد.

 

بذای مثال خوردن روزانه یک سیب علاوه بر اینکه تا حد زیادی ما را از بسیاری از بیماری‌ها دور نگه می‌دارد، همچنین باعث می‌شود تا بدن ما بوی بهتری داشته باشد.

یک مطالعه جدید که توسط گروهی از روانشناسان در دانشگاه Macquarie” ” در استرالیا انجام شده است، مشخص کرده است که رژیم غذایی می‌تواند بر بوی بدن ما تاثیر بگذارد. همچنین این گروه به دنبال مواد غذایی می‌گردد که بتواند بر جذب جنس مخالف تاثیر بگذارد.

 

محققان گفتند: هدف از این مطاله بررسی این است که خوردن میوه‌ها، سبزیجات و غذاهای غنی از کاروتنوئیدها (رنگدانه‌های قرمز، زرد و نارنجی در سبزیجات) تا چه اندازه می‌توانند بر بوی بدن و تعریق فرد اثر بگذارد.

 

بر اساس این آزمایش، آنها 45 مرد و 9 زن داوطلب بین سنین 18 تا 30 ساله را انتخاب کردند. به هر کدام از مردان یک رژیم غذایی خاص داده شد که باید به مدت 2 روز این برنامه غذایی را داشته باشند. همچنین پیراهن‌هایی که آنها مجاز به پوشیدن بودند، تنها تی‌شرت‌های سفید رنگ بود.

 

در این آزمایش مردها باید ورزش می‌کردند اما هنگام دوش گرفتن نمی‌توانستند از صابون استفاده کنند. همجنین حق استفاده از هیچ اسپری خوشبو کننده‌ای را نداشتند.

 

هنگامی که آزمایش به پایان رسید، مردان تی شرت خود به همراه برنامه غذایی که داشتند را به آزمایشگاه فرستادند.

سپس از زنان خواسته شد که به بوی هر تی شرت امتیاز بدهند.

طبق این آزمایش محققان دریافتند مردانی که بیشتر از مواد غذایی گیاهی استفاده می‌کردند بوی بدن و عرق دلپذیر‌تری نسبت به دیگر شرکت کنندگان مرد داشتند.

رژیم غذایی و بوی بدن

دکتر “یان استفان” ، یکی از چهار نویسندگان این مطالعه گفت:  گروه تحقیق از یافته‌های این آزمایش شگفت زده نشده است و این گروه سال‌ها است که تحقیقاتی در رابطه با رژیم غذایی، جاذبه و جذابیت انجام داده است.

 

زنان طبق این مطالعه گفتند: مردانی که در برنامه غذایی خود گوشت، کربوهیدرات‌ و پنیر زیاد مصرف می‌کردند، بوی عرق آنها قوی‌تر و ناخوشایند‌تر بود.

محققان همچنین از یک طیف سنج پوست به عنوان بخشی از تحلیل خود برای اندازه گیری مقدار رنگ پوست هر یک از مردان استفاده کردند. طبق گفته‌های استفان، کاروتنوئیدهای موجود در میوه‌ها و سبزیجات، در پوست مردان خود را به رنگ زرد نشان می‌دهند و مردانی که در رژیم غذایی خود بیشتر از میوه‌ها و سبزیجات مصرف می‌کردند، رنگ پوستشان به زرد متمایل شده بود.

 

همه ما می‌دانیم که برخی از مواد غذایی می‌توانند بوی قوی در بدن انسان تولید کنند. برای مثال سیر اولین چیزی است که به ذهن می‌رسد.

 

اما آیا خوردن توت فرنگی می‌تواند باعث بوجود آمدن بوی خوب در بدن شود؟

جواب این سوال ساده نیست. با اینکه ما می‌دانیم برخی از عذاهایی که می‌خوریم می‌توانند بوی‌های خاصی تولید کند، اما یکی دیگر از مولفه های مهم در این معادله، باکتری‌هایی است که در بدن ما زندگی می‌کنند. در حقیقت ما در اقیانوسی از میکروب‌ها زندگی می‌کنیم و این میکروب‌ها برای افراد مختلف بسته به طرز زندگی، محل زندگی‌ و چیزی که می‌خورند تفاوت دارد. آنچه که یک فرد می‌خورد و هنگامی که عرق می‌کند، می‌تواند بوی کاملا متفاوتی داشته باشد. این بو تا حد زیادی به میکروبهای بدن فرد بستگی دارد.

 

اما این مساله کاملا واضح است که خوردن میوه و سبزیجات علاوه بر پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها مانند دیابت و مشکلات قلبی، بوی بدن ما را خوشایند‌تر می‌کند.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان