اتاق غذا خوری باید فضایی دعوت‌کننده و قابل استفاده بوده، نه اینکه فقط مانند یک ویترین پر از وسایل لوکس و آنتیک باشد. با رعایت چند نکته و قانون می‌توانید این فضا را در خانه خود فراهم کنید. در ادامه مطلب این نکات را بخوانید.

  1. میز غذاخوری

این اتاق محل غذا خوردن است، بنابراین باید فضای کافی برای این عمل وجود داشته باشد. فضای کافی برای هر فرد بر روی میز حدود 60 سانتی‌متر است. بهتر است میز در وسط اتاق قرار گیرد، اما اگر اتاق خیلی بزرگ است، شاید بهتر باشد آن را نزدیک یکی از دیوارها قرار دهید.

اتاق غذاخوری

  1. صندلی‌ها

باید بین دیوار و صندلی‌های بیرون کشیده شده، حداقل 60 سانتی‌متر فاصله باشد. اما اگر فضای لازم برای میز و صندلی‌ها کل فضای اتاق را گرفت، ناراحت نشوید! فقط کافیست اتاق، گرمی و صمیمیت کافی برای دور هم جمع شدن اعضای خانواده را داشته باشد.

اتاق غذاخوری

  1. لوستر

پایین‌ترین نقطه لوستر باید حداقل 90 سانتی‌متر بالاتر از نقطه مرکزی میز غذاخوری باشد تا دید افراد را کور نکند. از انتخاب لوسترهای بزرگ در بالای میز نترسید!

اتاق غذاخوری

  1. کنسول

دنبال میز کنسولی باشید که 91 تا 106 سانتی‌متر ارتفاع و حداقل به اندازه یک دیس غذاخوری عمق داشته باشد. ارتفاع بوفه را با دیگر وسایل اتاق هماهنگ انتخاب کنید.

اتاق غذاخوری

  1. قالیچه

برای اینکه مهمانان بتوانند از گپ و گفت‌و‌گو دور میز غذاخوری لذت ببرند، فرش یا قالیچه در جذب سر و صدای اضافی اتاق نقش مهمی دارد. اگر می‌خواهید فرش کل اتاق را بگیرد، 13 تا 15 سانتی‌متر از لبه‌های فرش تا دیوار فاصله بگذارید.

اتاق غذاخوری

  1. آینه

شما می‌توانید با آویزان کردن یک آینه در 10 سانتی‌متری بالای میز کنسول کنار دیوار، به آن ابهت ببخشید. آینه باید حدود 15 سانتی‌متر از لبه‌های کنسول کوچکتر باشد.

اتاق غذاخوری

  1. رومیزی

اگر می‌خواهید از رومیزی استفاده کنید، انتخاب رومیزی بزرگ ساده‌ترین راه است. اجازه دهید رومیزی حداقل 40 سانتی‌متر از لبه‌ها پایین‌تر بیفتد. قسمت آویزان رومیزی می‌تواند به زمین هم برسد، اما نه آنقدر که بر روی زمین بیفتد.

اتاق غذاخوری

  1. پرده‌ها

بدترین حالت این است که پرده‌ها به کف زمین نرسند. بهتر است حداقل کف زمین را لمس کنند یا حتی چند سانتی‌متر بلندتر باشند.

اتاق غذاخوری

  1. چراغ‌های دیوارکوب‌ها

دیوارکوب‌ها را حداقل 150 سانتی‌متر بالاتر از سطح زمین نصب کنید. اگر می‌خواهید آنها را بالای میز کنسول نصب کنید، بین چراغ‌ها و لبه آینه یا تابلو 7 تا 15 سانتی‌متر فاصله بگذارید.

اتاق غذاخوری