۷ فایده ورزش در آب

وقتی در آب هستید وزن بدن  خود را‌ در حدود ۹۰ درصد سبک‌تر از زمانی که در خشکی هستید احساس می‌کنید. این به آن معنی است که وقتی در آب ورزش می‌کنید، فشاری بسیار کمتر به بدن وارد می‌شود.

7 فایده ورزش در آب

وقتی در آب هستید وزن بدن  خود را‌ در حدود 90 درصد سبک‌تر از زمانی که در خشکی هستید احساس می‌کنید. این به آن معنی است که وقتی در آب ورزش می‌کنید، فشاری بسیار کمتر به بدن وارد می‌شود.

 

ورزش در آب علاوه بر اثرات فیزیکی مثبتی که دارد، برای ذهن‌مان هم مانند دارویی آرامش‌بخش عمل می‌کند.

در ادامه به 7 فایده‌ ورزش در آب می‌پردازیم:

1- کاهش وزن

ورزش در آب باعث کاهش وزن سریع می‌شود. در ورزش‌های آبی قلب و ماهیچه‌ها، هر دو درگیر هستند و این به معنی داشتن یک ورزش کامل است. بسته به وزن و شدت ورزشی که انجام می‌دهید، در هر 30 تا 60 دقیقه ورزش در آب، حدود 300 تا 500 کالری می‌سوزانید.

2- تقویت مفصل‌ها

در ورزش‌های آبی فشار کمتری به بدن وارد می‌آید، که این برای بهبود سلامت و تقویت مفاصل مفید است. این خاصیت آب که بدن ما را در خود معلق نگه می‌دارد، باعث می‌شود فشار کمتری به مفاصل وارد شود. همچنین باعث کاهش درد و فرسودگی در مفاصل می‌شود. این نوع ورزش همچنین برای افرادی که مبتلا به ورم مفاصل هستند بسیار عالی است.

3- افزایش تحرک و انعطاف پذیری بدن

هنگامی که روی زمین ورزش می‌کنیم، حرکات بدن محدود هستند، چرا که جاذبه و ترس از افتادن به ما اجازه حرکات نرم و با انعطاف بیشتر را نمی‌دهند. اما هنگامی که در آب قرار داریم و بدن در آن معلق است، مفاصل انعطاف پذیری بیشتری پیدا می‌کنند و تحرک‌شان بیشتر می‌شود. آب گرم برای افزایش انعطاف پذیری بدن بهتر است، چرا که ماهیچه‌ها را نرم نگه می‌دارد. انعطاف پذیری یکی از موارد مهم در ورزش کردن و انعطاف پذیری کم، می‌تواند حرکات ما را محدود کند و بالانس و هماهنگی ما را از بین ببرد.

4- کاهش فشار خون

در هنگام ورزش در آب، مقاومت آب باعث گردش بهتر خون در بدن می‌شود و این به نوبه خود فشار خون را کاهش می‌دهد و در زمان طولانی ضربان قلب را هم کاهش می‌دهد. به علاوه ورزش در آب راهی عالی برای افزایش قدرت قلب است.

5- افزایش قدرت ماهیچه‌ها

آب به طور دائم در حرکت است و هر لحظه جهت حرکتش را تغییر می‌دهد، به همین دلیل ورزش در آب استقامت و نیروی بیشتری در مقایسه با ورزش در خشکی می‌برد، چرا که علاوه بر نیرویی که برای انجام حرکات ورزشی می‌گذارید، نیروی اضافه‌ای هم برای مقابله با جریان آب و حفظ تعادل‌تان لازم دارید. در هنگام ورزش در آب ماهیچه‌ها به راستی درگیر می‌شوند و یک ورزش حسابی می‌کنند، چرا که باید در مقابل جریان آب هم مقاومت کنند. این مسئله همچنین به انعطاف پذیری و چالاکی بیشتر ماهیچه‌ها کمک می‌کند.

6- کاهش استرس

انجام هر گونه ورزشی در آب، باعث کاهش استرس و تشویش ذهن می‌شود. حتی نگاه کردن به موج‌های دریا و یا انجام حرکات ورزشی در کنار استخر هم می‌تواند به آرام شدن انسان کمک کند. بودن درون آب می‌تواند به آرامش بیشتر ذهن و جسم انسان بیانجامد. چه تاییدی بهتر از این که از صدای آب برای انجام مدیتیشن استفاده می‌شود! همچنین این نوع ورزش‌ باعث اکسیژن رسانی بهتر به ماهیچه‌ها می‌شود و تنفس را تنظیم می‌کند.

7- نیاز به تجهیزات اضافه نیست

ورزش در آب بدون استفاده از تجهیزات اضافه هم می‌تواند انجام شود. مقاومت آب و نیرویی که بر کمر و سینه وارد می‌کند، خود مانند استفاده از وزنه‌های بدنسازی می‌ماند. این مقاومت و نیرو باعث افزایش شدت ورزش شما می‌شوند و باعث می‌شود نیروی بیشتری به ماهچیه‌ها وارد آید. ورزش‌های آبی که بدون وزنه انجام می‌شوند، برای افراد مبتلا به درد مفاصل، ورم مفاصل و افرادی که به هر نحوی دچار آسیب شده‌اند، بسیار مفیدند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر