حیوانات عجیب و غریب برای بچه‌ها

اگر تصمیم گرفته‌اید برای فرزندتان حیوان شگفت انگیزی بخرید، باید به چند نکته توجه کنید! این حیوان باید بی‌خطر، دستی و مهربان باشد. ۷ حیوانی که به شما معرفی می‌کنیم تمام این خصوصیات را دارند و به علاوه بسیار خارق العاده اند!

حیوانات عجیب و غریب برای بچه‌ها

اگر تصمیم گرفته‌اید برای فرزندتان حیوان شگفت انگیزی بخرید، باید به چند نکته توجه کنید! این حیوان باید بی‌خطر، دستی و مهربان باشد. 7 حیوانی که به شما معرفی می‌کنیم تمام این خصوصیات را دارند و به علاوه بسیار خارق العاده اند!

 

مانند هر حیوان دیگری که برای بچه‌ها می‌خرید، باید مراقب رابطه بین این حیوانات و کودکتان باشید و خود را آماده کنید تا به نیازهای اولیه حیوان هم برسید چون شاید بچه‌ها خیلی به این نیازها توجه نداشته باشند و تنها به فکر بازی کردن با حیوان باشند. همچنین بسیار مهم است که به کودکتان آموزش دهید بعد از بازی با حیوان، دستش را بشوید تا از بیمار شدنش پیشگیری کند.

1- خوکچه هندی

موافق: این حیوان معمولا آرام و رام است، دستی است و به ندرت گاز می‌گیرد. این حیوان به سادگی روتینی که برایش تعیین می‌کنید را یاد خواهد گرفت و به آن واکنش نشان می‌دهد، که این برای کودکتان جذاب خواهد بود! این حیوان در طول شب و روز فعال است، درست مانند بچه‌ها که همیشه فعال و پر انرژی هستند، پس همدم خوبی برای کودکتان می‌شود.

مخالف: درست است که خوکچه هندی نسبتا خوش بنیه و قوی است، اما لازم است که او را به آرامی و مهربانی در دست بگیرد. این حیوان را باید به صورت جفت خریداری کنید و در فضای بزرگی نگهداری‌اش کنید. این حیوان به غذای تازه و سالم نیاز دارد تا ویتامین C مورد نیازش را دریافت کند.

2- موش‌ها

موافق: این حیوان به عنوان حیوان خانگی اجتماعی و بسیار باهوشی شناخته می‌شود. موش‌ها به راحتی رام می‌شوند و به آسانی گاز نمی‌گیرند. از دیگر جوندگان بزرگ تر، با وفا تر و دستی تر هستند. اگر چه موش‌ها شب‌ها فعال هستند اما تمایل خواهند داشت خودشان را با برنامه زندگی شما هماهنگ تر کنند.

مخالف: اگرچه این موش‌ها را می‌توان به راحتی در دست گرفت اما بهتر است این کار را با لطافت انجام دهید. این حیوان ممکن است زمانی که در حال گشت و گذار است با ادرار خود محل را علامت گذاری کند! حتی ممکن است این کار را بر روی دست شما انجام دهد (مقدار ادرار کم است اما ممکن است بچه‌ها را آزار دهد). موش‌ها هم باید به صورت جفت نگهداری شوند و به قفس بزرگی نیاز دارند.

3- همستر

موافق: به فضای زیادی نیاز ندارد و می‌تواند تنها هم نگهداری شود. همسترها عموما با اندکی صبر و بردباری رام می‌شوند.

مخالف: اما نکته بدی که راجع به آنها وجود دارد این است که شب‌ها فعالیت می‌کنند و خودشان را با برنامه زندگی شما آدابته نمی‌کنند. پس ممکن است زمانی که بچه‌ها می‌خواهند با آنها بازی کنند خواب آلود باشند. متاسفانه همستری خواب آلود، بیشتر تمایل به گاز گرفتن دارد!

4- موش صحرایی

موافق: این موش می‌تواند کاملا رام شما شود. این موش‌ها موجوداتی اجتماعی هستند پس باید آنها را به صورت جفت یا گروهی نگه داشت. اگر حیوان‌تان خیلی دستی هم نشده و نمی‌توانید او را در دست بگیرید، تنها تماشا کردن بازی و شیطنت او هم لذت بخش است. این موش‌ها نسبت به دیگر جوندگان فعالیت بیشتری در روز دارند.

مخالف: رام کردن آنها نیازمند صبر نسبتا زیادی است. همچنین باید بسیار مراقب باشید کودکتان این موش را از دمش بلند نکند!

5- موش خانگی

موافق: نگهداری از این موش‌ها آسان است و نیاز به فضای زیادی هم ندارد. یک گروه موش ماده با خوشحالی در کنار هم زندگی می‌کنند و با بازی‌هایی که می‌کنند شما را سرگرم می‌سازند!

مخالف: این موش‌ها بسیار سریع، چابک و بی‌وفا هستند، پس شاید برای بچه‌ها سخت باشد آنها را در دست بگیرند. در نتیجه، برای بیشتر بچه‌ها، این موش‌ها تنها برای نگاه کردن هستند و اکثر آنها هم شب فعال اند!

6- مارمولک خانگی پلنگی

موافق: پیدا کردن این مارمولک‌ها بسیار آسان است و یکی از آسان ترین نگهداری‌ها را در بین خزندگان دارند. این حیوان بسیار رام است و در صورتی که او را آرام و نرم نگه دارید می‌توان  آن را در دست حمل کرد. یک جفت از این مارمولک‌ها می‌توانند در تنگ کوچکی نگه داشته شوند.

مخالف: اگر چه آنها به نوع خاصی از لامپ یو وی نیاز ندارند، اما هنوز شرایط خاصی برای تنگ‌شان می‌طلبند. اگر چه می‌توان این مارمولک را در دست نگه داشت اما آنها به اندازه حیوانات پستاندار به این کار راغب نیستند!

7- سوسک هیسینگ ماداگاسکار

موافق: این حیوان یکی از کم توقع ترین ( شاید حتی کم توقع ترین!) حیوان خانگی است، که این موضوع آنها را به حیوانی مناسب برای بچه‌ها تبدیل می‌کند. این سوسک‌ها آنقدر بزرگ هستند که بتوان آنها را در دست نگه داشت و کاملا هم رام می‌شوند. آنها اصلا به توجه شما نیاز ندارند!

مخالف: آنها سوسک هستند، پس مشخص است که خیلی ناز و بقلی نیستند! خیلی فعال نیستند و مانند پستانداران به کارهای شما واکنش نشان نمی‌دهند، اما هنوز هم خصایصی دارند که آنها را خواستنی کند!

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان