ماهان شبکه ایرانیان

مقام پارلمانی روسیه:

"مسکو" به دولت سوریه برای مقابله باتروریست های مورد حمایت آمریکا کمک می کند

رئیس کمیسیون امور دفاعی و امنیت شورای فدراسیون روسیه به اخبار معتبر مبنی بر کمک آمریکا به تروریست های شکست خورده داعش برای سازماندهی و حمله به نیروهای دولتی سوریه اشاره کرد و گفت: مسکو به دولت قانونی سوریه برای مقابله باتروریست های مورد حمایت واشنگتن کمک خواهد کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری میزان، مرکز روسی برقراری صلح بین گروه های درگیر در سوریه وابسته به وزارت دفاع روسیه در گزارشی یادآورشد: مربیان نظامی آمریکایی در اردوگاه های پناهندگان در سوریه، واحدهای مسلح از جنگجویان را که پیشتر سلاح های خود را زمین گذاشته اند، تشکیل می دهند و آنها را برای مقابله با واحدهای ارتش سوریه سازماندهی می کنند.

سپهبد ویکتور بوندریف رئیس کمیسیون امور دفاعی و امنیت شورای فدراسیون (مجلس سنای روسیه) و فرمانده پیشین نیروی هوافضای این کشور به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: روسیه با کمک به دولت بشار اسد در سوریه اجازه نخواهد داد که آمریکا بار دیگر اوضاع این کشور را متشنج کند.

وی ادامه داد: کاملا واضح است که آنها (آمریکا و متحدانش) سوریه را آسوده نمی گذارند و بار دیگر پنهانی زمینه را برای بی ثبات کردن اوضاع این کشور فراهم می کنند.

مقام پارلمانی روس گفت: اطمینان دارم حکومت سوریه از نیروی کافی برای مقابله با این توطئه برخوردار است و به هیچکس اجازه برقراری دوباره هرج و مرج در کشور را نخواهد داد.

بوندریف گفت: روسیه به نوبه خود به این کشور کمک می کند. پایگاه هوایی در حمیمم را حفظ و پایگاه پشتیبانی دریایی طرطوس را نیز توسعه می دهیم و به پایگاه نظامی دریایی بزرگ تبدیل می کنیم.

وی افزود: این نخستین بار نیست که آمریکا از تروریست ها و نیروهای خرابکار درسوریه حمایت می کند. واشنگتن از موفقیت های نظامی و ژئوپلیتیکی روسیه در سوریه و برقراری ثبات در این کشور آرام و قرار ندارد. آمریکا قصد داشت سوریه را نیز مانند لیبی تجزیه کند.

رئیس کمیسیون امور دفاعی و امنیت شورای فدراسیون روسیه گفت: سوریه از چنین سرنوشت رقت باری رهایی یافت و آمریکا از این وضعیت با توجه به سرمایه گذاری هنگفت برای برپایی مناقشه مسلحانه راضی نیست.
وزارت دفاع روسیه روز شنبه آمریکا را متهم کرد که از اردوگاه های پناهندگان در سوریه برای آموزش جنگجویان استفاده می کند تا آنها را برای نبرد علیه ارتش این کشور بکار گیرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان