درست کردن اسموتی فقط به معنی مخلوط کردن مواد در مخلوط کن نیست و باید بدانید ارزش غذایی مواد مصرفی، فواید و مضرات آن چیست.

اسموتی به عنوان یک میان وعده سالم محبوبیت بسیار دارد، چه در بین ورزشکاران و چه افراد عادی. چرا که میان یک روز شلوغ و خسته کننده حس طراوت ایجاد می‌کند. همچنین خیلی‌ از افراد طعم مخلوط میوه یا سبزی را به جدا خوردن آن ترجیح می‌دهند. این نوشیدنی همچنین سریع‌تر قابل هضم و جذب برای بدن است.
متخصص تغذیه ما مسعود عیسی‌نژاد برای عاشقان این خوراکی خوشمزه چند توصیه دارد تا اسموتی را سالم‌تر و مقوی‌تر تهیه کنید.

بستنی

بستنی یکی‌ از واضح‌ترین و بزرگترین نباید‌ها در تهیه اسموتی است. این ماده غذایی حتی نوع ساده آن حاوی مقادیر بالا شکر و چربی‌ است و هیچ ماده مغذی مفید برای سلامت شما ندارد.

شکر و شیرین کننده

از مصرف هرگونه ماده شیرین کننده و شکر در اسموتی خودداری کنید و برای دادن طعم شیرین به مخلوط آن می‌توانید از میوه‌ استفاده کنید.

ماست میوه‌ای یا محصولات مشابه

ماست‌های میوه‌ای در دید بسیاری از افراد یک خوراکی سالم به نظر می‌آیند ولی‌ معمولا این محصول نه ماست است نه میوه! این نوع از محصولات حاوی مقادیر بالا مواد افزودنی و قند هستند. به جای آن می‌توانید به مخلوط خود ماست کم چرب و میوه تازه اضافه کنید.

پودر پروتئین

به جای استفاده از پودر پروتین از محصولات طبیعی مثل پنیر، ماست یا مغزها استفاده کنید، اگر چاره‌ای جز مصرف پودر پروتئین ندارید، در انتخاب پودر پروتئین احتیاط کافی‌ داشته باشید که حاوی شکر نباشد.