سامسونگ احتمالا از چیپ گرافیکی پاور وی آر در پردازنده اکسینوس ۹۸۱۰ استفاده می‌کند

شایعه‌ی جدیدی منتشر شده است مبنی بر اینکه، سامسونگ احتمالا از چیپ‌ گرافیکی پاور وی‌آر در پردازنده‌ی اکسینوس ۹۸۱۰ بهره خواهد برد.

سامسونگ احتمالا از چیپ گرافیکی پاور وی آر در پردازنده اکسینوس 9810 استفاده می‌کند

چیپ‌ست اکسینوس 8895 که با فرآیند 10 نانومتری تولید شده است، چند روز قبل رسما رونمایی شد. انتظار می‌رود این پردازنده‌ی جدید در گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس مورد استفاده قرار گیرد. در هر حال اکسینوس 8895 بالارده‌ترین پردازنده‌ای نیست که سامسونگ توسعه داده است. این غول کره‌ای تولیدکننده‌ی محصولات الکترونیکی، همچنین در حال کار روی پردازنده‌ی اکسینوس 9810 است که جزئیات مربوط به آن اوایل هفته‌ی جاری فاش شد. بر اساس آخرین شایعات منتشرشده در مورد این چیپ، گفته می‌شد پردازنده‌ی گرافیکی آن ARM Mali خواهد بود؛ اما حالا به‌نظر می‌رسد این شرکت از یک پردازنده‌ی گرافیکی دیگر در چیپ یادشده بهره خواهد گرفت.

اگر شایعه‌ای که اخیرا منتشر شده است صحت داشته باشد، احتمالا سامسونگ در چیپ‌ست اکسینوس 9810 به‌جای استفاده از چیپ گرافیکی ARM Mali از پردازنده‌ی گرافیکی پاور وی‌آر کمپانی Imagination Technologies بهره خواهد گرفت. آخرین باری که این شرکت از پردازنده‌ی گرافیکی پاور وی‌آر در تولید چیپ‌ست‌های سری اکسینوس استفاده کرده است، به سال 2013 بر می‌گردد. همانطور که احتمالا می‌دانید، در آن سال یک مدل از گلکسی اس 4 از چیپ اکسینوس 5410 بهره می‌برد. اپل یکی از بزرگ‌ترین مشتریان کمپانی Imagination Technologies محسوب می‌شود. تبلت آیپد پرو این کمپانی از چیپ گرافیکی پاور وی‌آر GT7800 بهره می‌برد که عملکردی شبیه به چیپ گرافیکی Mali-G71 MP20 در پردازنده‌ی اکسینوس 8895 دارد.

شایع شده است که سامسونگ قصد دارد پردازنده‌های گرافیکی مخصوص خود را برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها تولید کند و به همین منظور، در حال مذاکره با کمپانی‌هایی چون ای‌ام‌دی و انویدیا و دیگر شرکت‌های مرتبط با حوزه‌ی پردازشگرهای گرافیکی است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر