یکی‌ از بخش‌هایی که در بدن خانم‌ها که در زمان لباس پوشیدن در صورت داشتن اضافه وزن، زیبایی اندام آن‌ها را به هم می‌زند چربی‌ زیر بغل است. بسیار سخت است که چربی‌ را از ناحیه خاصی‌ از بدن کم کنیم و تنها راه منطقی‌ و عملی‌ معمولا این است که چربی‌ کل بدن کم شود. اما با داشتن رژیم کاهش وزن و استفاده از تمرینات ورزشی که روی عضلات بخش خاصی‌ از بدن تمرکز دارند می‌‌توان تا حدود زیادی به از بین بردن چربی‌ در ناحیه خاصی‌ از بدن کمک کرد. به منظور کاهش وزن کلی و همینطور کاهش چربی‌ زیر بغل روش‌ زیر را امتحان کنید.

چه بخورید؟

اگر هدف به کاهش وزن دارید، قدم اول این است که کالری دریافتی شما از کالری مصرفی شما کمتر باشد. محاسبه کالری برای بسیاری افراد دشوار و نیازمند دانش کافی است. روش عملی‌ برای این کار مراجعه  به متخصص تغذیه و مشورت برای داشتن یک رژیم غذایی مناسب است. یک رژیم خوب را شما به راحتی‌ می‌توانید دنبال کنید تا به عادت غذایی شما تبدیل خواهد شد. یک توصیه کلی‌ به شما می‌تواند این باشد که در حدود نیمی از کالری دریافتی شما باید از کربوهیدرات‌های پیچیده باشد مثل غلات و نان‌ سبوس دار. 30 درصد پروتئین با کیفیت بالا دریافت کنید و بیشتر از گوشت قرمز به مصرف حبوبات، تخم مرغ و ماهی‌ روی بیاورید. 20 درصد باقی‌ مانده رژیم غذایی شما را چربی‌های غیر اشباع و مفید مثل روغن زیتون باید تشکیل دهد.

چگونه ورزش کنید؟

برای از بین بردن چربی‌ زیر بغل مهمترین اصلی‌ که باید به یاد داشته باشید این است که با تمرینات مقاومتی و وزنه زدن عضلات را در زیر بغل خود تقویت کنید. حجیم کردن و قوی کردن عضلات باعث می‌شود که چربی‌ سوزی در این ناحیه بالا برود. دمبل زیر بغل، زیر بغل قایقی، استفاده از سیم کش زیر بغل در باشگاه از بهترین روش‌ها برای خلاص شدن از شر چربی‌ زیر بغل است.