فشار آوردن به بدن خود در هنگام ورزش کردن تا جایی که توانایی‌ دارید یک راه به چالش انداختن خود است. راه دیگر کامل کردن و یاد گرفتن نوع حرفه‌ای‌ حرکتی است که معمولا انجام می‌دهید. انجام دادن یک حرکت جدید و متنوع باعث می‌شود که اعصاب عضلات شما چند برابر تحریک شود، که به موثرتر کردن تمرینات ورزشی شما کمک بسیار زیادی می‌کند.  به گفته متخصصین ورزشی بهترین روش این است که حرکت تمرینی خود را هر 3 هفته یک بار عوض کنید و همواره به بهبود آن و افزایش فشار آن تمرکز داشته باشید.

بالا رفتن از طناب

قدرت نگاه داشتن اشیا با دست و پا یکی‌ از تمریناتی است که بسیار کم انجام داده می‌شود، حتی توسط حرفه‌ای‌ها اما یادگیری و تمرین دادن آن به افزایش قدرت بدنی و فرم ماهیچه‌ها کمک زیادی می‌کند. اگر باشگاه ورزشی شما این امکان را دارد حتما بالا رفتن از طناب را در برنامه ورزش خود بگنجانید.

طناب زدن قدرتی‌

طناب زدن

برای کامل کردن مهارت طناب زنی‌ سعی‌ کنید که با پرش‌های بلند به نحوی طناب بزنید که تا زمان رسیدن شما به زمین طناب دو بار با زمین برخورد کند. ممکن است که به ظاهر حرکتی ایستا به نظر برسد اما این تمرین ضربان قلب شما را به حد نهایی می‌رساند و کالری سوزی بسیار بالا دارد.

اسکوآت پیستول

پیستول اسکآت

این حرکت بسیار پر فشار است، که همان حرکت اسکوات است ولی‌ فقط با یک پا انجام می‌شود، بسیار سخت است اما ماهیچه های پایین تنه شما را بسیار تقویت می‌کند.