هیچ چیزی مثل تمرینات پیلاتس اندام شما را ماهیچه‌ای نمی‌کند.  تمرینات پیلاتس باعث می‌‍شود که ماهیچه پا و شکم شما قوی باشد. انجام این نوع تمرینات ورزشی بسیار ساده است و با فضا و هزینه کم در همه مکانی قابل انجام هستند. همینطور این تمرینات به وسایل خاصی‌ نیاز ندارند. برای یادگیری این تمرینات فوق العاده، این مطلب را با ما دنبال کنید. یک تشک ورزشی  یا حوله نرم و ضخیم بردارید و به یاد داشته باشید در طول انجام دادن تمرینات زیر حتما زمان و تعداد هر حرکت را بشمارید و در انجام حرکت‌ها تمرکز داشته باشید.

حرکت شکم با تمرکز روی فیبر عضلات بخش بالایی بدن

به روی پشت خود دراز بکشید با زانوی خم شده و کف پاها را روی تشک قرار دهید. دستان خود را زیر سر قرار دهید به نحوی که آرنج شما خم شده باشد. حالا با  خم کردن شکم به سمت زانوی خود خم شوید. در این حالت،  چند ثانیه باقی بمانید. در همین حالت آرنج دستان خود را پشت سر باز و بسته کنید.در این حالت سه ثانیه بمانید و با قرار دادن کمر خود روی تشک، به حالت اول برگردید.

حرکت ضربان شکم

به روی زمین در حالت کرانچ (شکم زدن) قرار بگیرید، ماهیچه شکم خود را منقبض کنید و دستان خود را بین دو پای خود قرار دهید. حالا کمی‌ شکم خود را خم‌تر کنید و تا می‌توانید در این حالت بمانید تا فشار حداکثری به ماهیچه شکم شما وارد شود. حالا با حرکات منظم و زمان بندی شده به دفعات به جلو و عقب بروید.

غلت خوردن (رول)

 در حالت خوابیده روی زمین قرار بگیرید و پاهای خود را مستقیم دراز کنید و با  سطح زمین فاصله دهید. از ماهیچه شکم خود استفاده کنید تا به آرامی از زمین جدا شده و سعی‌ کنید تا جایی که امکان دارد سر خود را به نوک پاهای خود نزدیک کنید. حالا به آرامی به حالت اولیه که بودید باز گردید.

,